13 preprostih korakov do boljšega počutja

Želitš biti čudovita, imeti več energije, biti srečnejša in poleg vsega še dolga leta ostati zdrava? Ali pa dočakati sto let? Zveni kot neuresničljiv projekt, toda tokrat imaš srečo. Cosmo ti namreč predstavlja 13 preprostih navad, ki ti bodo pomagale, da boš lahko od zdravja in zadovoljstva žarela danes in tudi daleč v prihodnost.

13 preprostih korakov do boljšega počutja   (foto: Shutterstock) Shutterstock
7. 8. 2014

Vse si želimo izgubiti kak kilogram, premagati nadležni PMS, se izogniti zoprnemu prehladu in imeti dovolj energije za vse, kar moramo opraviti. Toda katera od nas ima čas in voljo, ki sta potrebna za zdravo življenje in ohranjanje lepega videza? Skoraj nobena. Cosmo pa ti odkriva 13 neverjetno hitrih poti do lepše kože, boljšega počutja in zadovoljstva.

In to še ni vse. Poleg boljšega počutja ti bodo nasveti pomagali ohranjati zdravje in lep videz še dolga leta. Zdravniki namreč ugotavljajo, da tudi najpreprostejše navade, za katere si niti ne predstavljaš, da bi lahko koristile telesu ali duši, pokažejo pozitivne učinke tudi čez dvajset in več let. Pozabi na stroge diete, tudi v telovadnico ti ni treba štirikrat na teden. V svoj natrpani urnik raje vključi drobne spremembe, ki ti jih predlagamo, in bolje se boš počutila danes, jutri in v letih, na katera zdaj sploh še ne misliš.

1. Zbudi možgane s čajem

Vemo, da bo težko, toda kljub temu poskusi. Jutranjo skodelico (ali skodelice) kave zamenjaj s čajem. Čaj namreč vsebuje mangan, mineral, ki ga možganske celice potrebujejo, da lahko kar najbolj učinkovito delujejo. Poleg tega je v čaju tudi kofein, ki si ga zjutraj vsi želimo, vendar je količina za polovico manjša kot v kavi. To pomeni, da bo telo dobilo nežno jutranjo spodbudo in potem, ko bo učinek kofeina popustil, ne bo sledil nenaden padec razpoloženja ali zbranosti.

Dolgoročne koristi: Raziskovalci so ugotovili, da ljubitelji čaja doživijo za 44 odstotkov manj srčnih napadov kot tisti, ki ga nikoli ne pijejo. Pripravi si skodelico najljubšega čaja, še posebno priporočljiv je zeleni.

2. Ne zmeni se za dvigalo

Morda se sliši smešno, pa vendar: pojdi raje peš in se izogni vožnji z dvigalom. Raziskave so pokazale, da takšni majhni prostori ponavadi niso natrpani le z ljudmi, ampak tudi z bacili; če se izogibaš krajem, kjer moraš biti stisnjena med tremi ljudmi, ki kihajo ali kašljajo, boš zmanjšala verjetnost okužbe.

Dolgoročne koristi: Čeprav se ti hoja po stopnicah ne zdi niti približno tako učinkovita kot fitnes ali aerobika, bo redno pešačenje prineslo koristi. Ne verjameš? Pričakuj boljšo telesno pripravljenost in manjšo zadnjico. Kakršnokoli redno gibanje poveča tudi aktivnost celic, ki spodbujajo imunski sistem, zato se boš lažje upirala bolezni.

3. Popravi si razpoloženje z utežmi

Telesna vadba vedno sproži nastanek endorfinov, hormonov sreče, ki pomagajo k boljšemu razpoloženju. Študije so pokazale, da so ljudje, ki so dvigovali srednje težke uteži, že po prvi uri tovrstne vadbe občutili bistveno manj živčnosti, nervoze in strahu kot pred vadbo.

Dolgoročne koristi: Če boš imele več mišične mase, se bo zbudil tudi uspavani metabolizem, kar bo pripomoglo k temu, da boš mnogo lažje vzdrževala želeno telesno težo. Normalna telesna teža je bistvena za ohranjanje zdravja, poleg tega se zmanjša tveganje za nastanek različnih bolezni, tudi diabetesa in raka. Če imaš primerno telesno težo, imaš tudi manj možnosti, da se bodo zamašile arterije, kar lahko povzroči možgansko kap ali srčni napad.

4. Začni dan z žitaricami

Skleda žitaric (seveda tistih z malo sladkorja) z mlekom (z manj maščobe) ima vse sestavine, ki jih potrebuješ za popoln in zdrav jutranji obrok. Kombinacija beljakovin, vlaknin in ogljikovih hidratov – pridružijo se jim še vitamini in minerali, ki jih večini popularnih žitaric dodajo – ti priskrbi vse pomembne snovi, ki jih potrebuješ za uspešen in energije poln dan.

Dolgoročne koristi: Študija, v kateri je sodelovalo več kot 30.000 žensk, je pokazala, da so tiste, ki so redno uživale žitarice, rjavi riž ali druge vlaknine, redkeje umrle zaradi bolezni srca in ožilja kot ženske, ki so redko segle po hrani, bogati z vlakninami.

5. Privošči si ribe

Te popoldne čaka težka naloga v službi? Moraš biti zbrana, pa se bojiš, da boš utrujena? Potem si za kosilo privošči ribe. Vseeno je, ali se odločiš za lososa ali sardine – beljakovine v ribah bodo v vsakem primeru poskrbele za to, da bo tvoj um bister in hiter.

Dolgoročne koristi: Raziskava, opravljena na 18.000 ljudeh, je pokazala, da imajo tisti, ki dvakrat na teden uživajo ribe, kar za polovico manj možnosti, da bodo zboleli za nekaterimi vrstami raka.

6. Vzemi si krajši odmor za vadbo

Da boš preprečila bolečine v hrbtu in napetost mišic po napornem dnevu v službi, si vsak dan vzemi vsaj tri odmore za vadbo po deset minut. Že samo s tem, da med delovnim časom nekajkrat vstaneš in se pošteno pretegneš ali pa odideš na obisk h kolegici nadstropje više, lahko preprečiš neprijetno napetost mišic, ki nastane zaradi predolgega sedenja.

Dolgoročne koristi: Raziskave kažejo, da so tisti, ki so si vsak dan vzeli čas za samo tri kratke odmore in se odpravili na krajši sprehod, izboljšali telesno pripravljenost in s tem zmanjšali možnost za srčni napad ali kap v poznejših letih.

7. Obožuj jastoga

Vemo, da je drag, vemo, da je dober, ampak jastog je tudi zdrav. Če boš zaužila veliko vitamina B6, ki ga najdeš v piščancu, krompirju, ostrigah in jastogu, potem razdražljivost in žalost, ki jo občutiš vsakič, ko udari PMS, ne bosta več tako nadležni.

Dolgoročne koristi: Redno uživanje vitamina B12, ki ga najdeš v podobni hrani, v kateri je tudi že omenjeni B6, naj bi po trditvah nekaterih znanstvenikov celo zmanjšalo možnosti, da oboliš za Alzheimerjevo boleznijo. Vendar o tej bolezni na sploh še premalo vemo.

8. Dodaj še deset vaj za trebušne mišice

Saj veš, kako gre. Mučiš se, telovadiš, prizadevno delaš vaje za trebušne mišice, trebuh pa noče in noče postati tako lepo raven in napet, kakor si želiš. Poskusi vsak dan narediti deset vaj več kot nazadnje, ko si vadila, tako da bodo trebušne mišice znova začele delati s polno paro. Mišice namreč potrebujejo dodatno spodbudo.

Dolgoročne koristi: Zavidanja vreden trebušček je seveda privlačen, lahko pa tudi zmanjša nevarnost za rakava obolenja. Raziskovalci so namreč ugotovili, da ljudje z obilnejšim pasom pogosteje obolevajo zaradi raka na debelem črevesu.

9. Ne pozabi na zobno nitko

Hrana, ki se po obroku zatakne med zobmi, lahko povzroči slab zadah, saj začne razpadati. Če pa boš poleg zobne ščetke redno uporabljala tudi zobno nitko in z njo takoj odstranila hrano, ki je zašla med zobe, boš slab zadah preprečila, še preden bo nastal. Tvoj partner bo zadovoljen, poljubi pa slajši.

Dolgoročne koristi: Bakterije, ki nastanejo v ustih, naj bi povzročale bolezni srca. Mehke dlesni so namreč idealno gojišče za bakterije, ki vstopijo v krvni obtok in lahko pripomorejo k zamašitvi arterij. Posledica je lahko srčni napad. Čisto zobovje in zdrave dlesni koristijo tudi nosečnicam: raziskave namreč kažejo, da imajo ženske z obolenji dlesni sedemkrat večjo možnost, da rodijo nedonošenčke.

10. Poskusi tofu

Izogni se nezdravi maščobi in kalorijam tako, da nadomestiš rdeče meso in polnomastno mleko s tofujem, sojinimi oreščki in sojinim mlekom. Vsakič ko se boš odločila za takšno zdravo zamenjavo, si boš prihranila od 100 do 150 kalorij ter štiri grame maščobe.

Dolgoročne koristi: Soja vsebuje snovi, ki se imenujejo isoflavoni in so podobne estrogenu. Isoflavoni naj bi bili najpomembnejša varovalka pred rakom na prsih, prehrana, bogata s sojo in tofujem, pa odgovor na vprašanje, zakaj azijske ženske precej redkeje kot zahodnjakinje obolevajo za rakom na dojkah.

11. Razgibaj ljubezenske mišice

Če boš od 30 do 50-krat na dan stisnila in sprostila mišice, s katerimi zaustavljaš tok urina, boš razvila in okrepila prav tiste pomembne mišice, ki med seksom objemajo njegov penis. Ne bomo posebej poudarjali, da boš s tem seveda doživela intenzivnejše orgazme. Oba s partnerjem bosta zaradi preproste telovadbe zagotovo še bolj uživala.

Dolgoročne koristi: Vaje, ki jim rečemo tudi Keglove vaje, pomagajo preprečevati težave pri nadzorovanju urina (inkontinenci), ki se pojavijo pri mnogih ženskah okoli 60. leta starosti ali še prej.

12. Jej vitamin C za kožo

Lepa koža je pri ženskah zagotovo na prvem mestu želja, kajti ličenje ne more povsem nadomestiti naravne lepote. Za mladostno napeto in sijočo kožo je ključnega pomena kolagen (najdemo ga v podpornih slojih, ki mlado kožo naredijo tako čvrsto), vendar kolagen potrebuje vitamin C, da lahko kot po tekočem traku izdeluje sveže in nove celice.

Dolgoročne koristi: Redno uživanje sadja in zelenjave (posebno bogati z vitaminom C so brokoli, jagode, pomaranče in paprika) bo imelo še več koristih posledic, kot je svež videz tvoje kože: vitamin C bo namreč pomagal dvigniti raven tako imenovanega dobrega holesterola, ki te varuje pred zamašenimi arterijami in težavami s srcem. Vitamin C pa bo pomagal krepiti tudi tvoj imunski sistem in počutje nasploh.

13. Uporabljaj ušesne zamaške

Priznaj, na to ne bi nikoli pomislila. Vendar strokovnjaki ugotavljajo, da so ljudje, ki so izpostavljeni hrupu, bolj agresivni in večkrat trpijo zaradi stresa kot tisti, ki ne živijo ali delajo v zelo hrupnem okolju. Ne svetujemo ti, da pojdi na rokerski koncert, na katerega ti čakala eno leto, z zamaški v ušesih. Če pa delaš v okolju, kjer stroji, glasba ali kaj drugega nenehno povzročajo tak hrup, da moraš zaradi njega kričati, se zaščiti.

Dolgoročne koristi: Če se boš izogibala napadom na bobniče, boš tudi dolgoročno zaščitila sluh, ki lahko z leti – tudi zaradi stalnega poslušanja glasne glasbe s slušalkami ali noči, preživetih pred zvočniki v vašem najljubšem lokalu – pošteno opeša.

Tadeja Lampret

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri