10 najpogostejših pasti hujšanja

Ena najbolj škodljivih lastnosti, ko se želimo znebiti prekomerne telesne maščobe, je pomanjkanje discipline. A četudi morda smo močno motivirani in disciplinirani, se lahko ujamemo v pasti napak, ki ustavljajo naš napredek. V nadaljevanju si preberi, katerih je tistih 10 najpogostejših napak pri hujšanju.

6. 1. 2014

Morda si v poplavi podobnih člankov pomislila, da ti Cosmo enostavno ne more povedati nekaj novega?

No, pa nam povej:

  • Si vedela, da je za izgubo odvečne teže in zdravje bolje izbrani polnomastne izdelke kot pa izdelke z manjšim odstotkom maščobe? Ne razumeš, zakaj? Skoraj vsa živila z manjšo vsebnostjo maščobe so bolj obremenjena s škodljivimi dodatki, vsebujejo manj hranilnih snovi in veliko bolj zavirajo izgubo odvečne maščobe kot polnomastni izdelki. To velja predvsem za mlečne izdelke, saj polnomastne različice jogurtov in mleka naravno zagotavljajo konjugirano linolno kislino, ki ščiti pred rakom porostate in dojk. Nasprotno pa imajo 'fat free' izdelki (izdelki z manjšo vsebnostjo maščobe) 'povzročitveni učinek', ko govorimo o raku.

Če te je zapisano presenetilo, beri dalje.

Osnova za našo tokratno deseterice zapovedi je strokovno mnenje, ki ga navajamo na koncu prispevka (to pa boš tekom branja prispevka kmalu tudi sama zaznala).

10. najpogostejših pasti hujšanja

Nasvet št. 1: Ne izločaj maščob

Izločanje maščob iz prehrane ali uživanje hrane z nihko vsebnostjo maščob je pogosta napaka ljudi, ki podležejo oglaševalski industriji.

Morda se zdi logično in dobra ideja izločiti maščobe iz prehrane, vendar ko bolje spoznamo vlogo maščob v telesu, ugotovimo, da je premalo maščob pravzaprav slaba ideja. Prehrana mora vsebovati dostojno količino dobrih maščob, saj so vse celice v telesu sestavljene iz maščob, ki so predvsem v celični membrni. Če lipidne sloje celice sestavljajo zdrave maščobe, so te občutljivejše na inzulin in vezava na receptorje je lažja, kar je nujno potrebno za dobro presnovo in proizvodnjo energije.

Nasvet št. 2: Posrkbi za uravnotežen vnos maščob

Da bi to dosegla, bi morala vnesti večje količine omega-3 maščob, ki naj bodo uravnotežene z omega-6 maščobami.

Idealen je čim bolj uravnotežen vnos obeh tipov maščob. Kako pa je to v praksi? Večina ljudi zaužije preve omega-6 maščob, saj so te v velikih količinah prisotne v najpogosteje uporabljanih rastlinskih oljih (koruzno, sezamovo, olje žafranike, arašidovo in podobno). Omega-3 maščobne kisline pa so tiste, ki jih običajno najdemo v ribjem olju, prisotne pa so tudi v mesu s travo hranjenih govedi in divjačinskemu mesu.

Nasvet št. 3: Brez stresa

Če se želiš znebiti odvečne maščobe, boš morala nujno zmanjšati raven stresa in posledično raven kortizola.

Dokazano je, da kronično povečana raven kortizola povzroča kopičenje maščobe predvsem v predelu okoli pasu. To pomeni, da ne boš izgubljala odvečne teže ne glede na to, koliko vadiš in zdravo ješ, saj visoka raven kortizola povzroča neobčutljivost na inzulin. Sicer pa, pomisli malo: če si že imela kakršnekoli izkušnje z izgubljanjem telesne maščobe, potem veš, da se telo najbolje odziva, ko je mirno in ne pod stresom ali preveč stimulirano.

Nasvet št. 4: Pomagaj črevesju s probiotiki

Izboljšaj zdravje črevesja in prebavo z uživanjem probiotikov, da se znebiš odvečne telesne maščobe, da boš imela več energije in se počutila bolje.

Probiotiki so majhne bakterije, ki so prisotne v prebavnem traktu in jih najdemo tudi v mlečnih izdelkih, kot je jogurt. Razlog tiči v dejstvu, da pravilno delujoč prebavni trakt izboljšuje prebavo in počutje. Še to: raziskave kažejo tudi, da probiotična prehranska dopolnila pomagajo zmanjševati občutek anksioznosti in raven stresa, kar spet pomeni tudi manjše izločanje kortizola.

Nasvet št. 5: Pomagaj prebavi s HCL

Podporo prebavi in zmanjševanje odvečne telesne maščobe zagotavlja tudi zadostna količina želodčne kisline za razgradnjo zaužite hrane.

Za dvig količine želodčne kisline gre skratka uživati dopolnila s klorovodikovo kislino (HCL). Zvišana količina te kisline bo izboljšala absorpcijo beljakovin, kalcija, vitamine iz skupine B, magnezij, cink, železo in drugih osnovnih hranil. Boljša prebava in absorpcija beljakovin ter hranil bo podprla sintezo beljakovin in večanje mišične mase ter hkrati preprečila pomanjkanja, ki lahko povzročijo poslabšanje zdravja in ovirajo proces izgubljanja odvečne maščobe.

Nasvet št. 6: Uživaj raje beljakovinski zajtrk

Zaradi izpuščanja zajtrka in drugih obrokov bo tvoje hujšanje neuspešno.

Zajtrk je namreč ena najbolj enostavnih, najbolj zdravih stvari, ki izboljša počutje in telo oskrbi z energijo. Vendar pa bi pri zajtrku morala uživati beljakovine. Uživanje žitaric pri zajtrku je običajna zmota, o kateri mediji in glavnina zdravstevnih delavcev ne govorijo pogosto. Žitarice so namreč neprimerne zaradi sladkorja in dodatkov, ki jih vsebujejo. In četudi bi morda našla kakšno takšno vrsto brez dodanega sladkorja, žitarice običajno vsebujejo le majhne količine beljakovin. Žitarice, ki so bile pridelane ekološko in anj bi vsebovale dokaj veliko količino beljakovin, pa vsebujejo konzervanse, ki močno prizadenejo nastajanje nevrotransimterjev oz. živčnih prenašalcev.

Nasvet št. 7: Jemlji priporočila medijev z rezervo

Priporočila medijev o zdravju, vadbi in prehranjevalnih navadah so običajno ustvarjena tako, da te močno pritegnejo z obljubo hitrih, enostavnih rešitev. Njihove vsebine, ki so zgolj včasih označene kot promocijska sporočila, so mestoma tudi nehote sovplivane s poslovnimi interesi, ki med drugim tudi poganjajo medije.

Nasvet št. 8: Ne zaupaj etiketam

Če se želiš znebiti odvečne teže, so priporočila ameriškega Ministrstva za kmetijstvo o priporočenih dnevnih vrednostih ali priporočilih na etiketah hranilnih vrednosti neuporabna.

Nova priporočila pa ustvarjajo tudi zmedo, saj ne podajajo ustreznega oz. pravilno uravnoteženega predloga za vnos maščov v telo (glej točko 2). Številne raziskave so pokazale, da je obrnjeno razmerje ome-6 in omega-3 maščobnih kislin povezano z debelostjo, rakom, vnetnimi procesi v telesu in motnjami imunskega sistema ter boleznim srca in ožilja.

Nasvet št. 9: Razstrupljanje

Razstrupljanje je ključnega pomena pri odpravi odvečne telesne teže, saj hrana in voda, ki ju uživamo, vsebujeta obremenilne snovi, ki vplivajo tudi na žleze z notranjim izločanjem.

Razstrupljanje pa ne pomeni posta ali enkratnega poskusa. Nasprotno, telo je potrebno razstrupljati redno, saj smo vsak dan izpostavljeni nevarnim snovem. Dva najpogostejša načina za razstrupljanje telesa sta: pitje velikih količin vode (vsaj dva litra na dan) in uživanje zadostnih količin vlaknin. Pomagajo tudi druga hranila, npr. zeleni čaj, ki čisti jetra, in podobno.

Nasvet št. 10: Ne pozabi na vadbo za moč

Ni razloga, da ne bi izvajala kakšne oblike vadbe za moč, če se skušaš znebiti odvečne telesne teže.

Vadba za moč je pri odpravljanju odvečne telesne teže ključnega pomena, saj kuri maščobo in kalorije, izboljša občutljivost na inzulin in vstop glukoze v celice ter te naredi močnejšo. Raziskave kažejo, da je 'učinek redne aerobne vadbe na mščobno tkivo zanemarljiv', medtem ko visoko intenziven intervalni trening veliko bolje vpliva na kurjenje odvečne telesne maščobe. Vadba za moč se osredotoča na anaerobični energijski sistem in pripomore k odpravi maščobnega tikiva. Prav tako povečuje mišično maso, kar pomeni zviševanje metabolizma in podporo vitkejši telesni kompoziciji. Če si želiš kar najboljših rezultatov tudi velja, da ne izvajaš enakih vaj več kot dva meseca ter da tudi čez dan skušaš biti čim bolj aktivna, saj redna telesna aktivnost vzdržuje pravilno delovanje inzulina.

Povzeto po revijaestetika.si (Jurij Pivka in Matjaž Rojko, vir: Charles Poliguin), foto: shutterstock

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri