Novi moški ima rad pozornost: neguje se in pazi na svoj slog; prav tak je kot ženska, vendar zaradi tega deluje le še bolj moško. V mislih nima le kariere, ampak tudi svoje otroke. Je močan in seksi, a mu ne manjka duhovne globine. Tako živi in ljubi nova generacija moških, generacija Beckham.
Čas je zrel za nov – beckhamski – tip moškega, zato je David Beckham najprej hotel razjasniti eno stvar. “Ljudje si mislijo, da se več ubadam s svojimi frizurami kot s svojo predstavo na igrišču, kar je popolnoma absurdno,” je izjavil najbolj prikupen, zaželen in oponašan nogometaš na svetu. In temu prav radi verjamemo, čeprav tudi učinka slave ne moremo spregledati. David je kult. Zato poglejmo drugo stran medalje.
Vedno, ko se prikaže z novim tipom frizure, najprej poskrbi za razburjenost množic, v naslednjem trenutku pa se mnogi med njimi že prelevijo v napadalce nenadoma prepolnih frizerskih salonov. Ni pomembno, kakšen se David prikaže na vratih salona: lahko se obrije do golega, lahko si omisli irokezo, ki jo je vzgojila pank generacija, ter svoje manikirane prste ponudi v pozdrav lokalnemu politiku – njegovi oboževalci mu bodo vedno sledili. Naj si nadene uhane v velikosti oreščkov ali pa svoji prikupni ženi ukrade obroč za lase, časopisi nikoli ne bodo niti pomislili na to, da bi se iz tega ali onega dodatka norčevali. Ker se ve – David narekuje trende; David postaja živeči mit.
In tako se razmeroma zgodaj ob prelomu tisočletij soočamo z zanimivim trendom. Najznačilnejši in najbolj razvpiti predstavnik čisto novega tipa moškega je hkrati pop ikona in igralec nogometna. Množice, ki mu zvesto sledijo, so postale generacija Beckham. Američani so posameznega nosilca te generacije označili za ‘metroseksualnega moškega’, ki, zavedajoč se svoje moškosti in lastnega jaza, goji nov odnos do sveta in stvari v njem.
Kaj pravzaprav to pomeni? V polpretekli zgodovini smo videli priti in kmalu tudi oditi že mnogo moških tipov. Luzerji in deloholiki, ekologi in japiji, mačoti in raznežene dušice – a noben od njih ni imel prave formule za trajnejši obstoj na ljubezenskem trgu. Ampak Beckham?!
Ali se bodo ženske res tako zlahka sprijaznile z dejstvom, da bo njihov moški poslej uporabljal njihov deostik, tu in tam poskusil nov odtenek najljubšega laka za nohte ali se pokazal v ženskih hlačkah? In to niti ne na skrivaj?! Videti je, da druge možnosti nimajo. Potem ko so se desetletja trudile biti moškemu dostojne in mu stati ob strani, pri novem moškem naenkrat prihaja do izraza njegova nežnejša stran.
Ali, kot pravijo strokovnjaki – moški in ženske v vseh svojih različnostih postajajo vse bolj podobni eden drugemu.
Statistično sicer ne gre za prav velik delež moških, ki bi temu arhetipu zares ustrezali. Še atribut ‘novi moški’ bi v tem trenutku lahko pristajal le približno 20 odstotkom do nedavno izrazito drugačnega dela populacije.
Generaciji Beckham je mar za življenje. Moški te generacije ne teži več tako brezumno za delom, kakor je to počel njegov oče. Njegova ženska ni nič več zgolj priročen pripomoček, ki ga imaš priklenjenega na domače ognjišče, in otroci niso nekaj, kar greš pogledat samo takrat, ko spijo. Tak moški hoče znati izražati svoje občutke. Prevzemanje odgovornosti v odnosu in kontroliranje odnosov z drugimi ni zanj zato nič nenavadnega.
In prav to ga dela tako moškega. Vsega tega se novi moški seveda prav dobro zaveda. In zato se lahko brez strahu tu in tam ovesi z nakitom kot božično drevesce ter namaže z več kremami, kot ima tradicionalni moški ljubic, avtomobilov, stanovanj ali tekočih računov. Kratko malo zato, ker s tem zna in hoče presenetiti svojo žensko ter ji ugajati tudi na navihan in nenavaden način. Pravim moškim svet leži pred nogami. V nadaljevanju vam predstavljamo, kako živi in ljubi pripadnik generacije Beckham.
Ženska d. o. o.
Moški si od začetka obdobja ‘flower power’ pa do današnjih dni ni nehal dajati duška na ljubezenskem področju. Samodestruktivni ritem življenja, prepreden z ambicijami na profesionalnem področju, pa je od njega terjal del njegove človeškosti. Hvala bogu, si verjetno mislijo ženske, ko gledajo novega moškega, saj si ta zamujeno želi nadoknaditi. O svojih sklepih ali naklepih se želi posvetovati s partnerico, in zaradi tega še zdaleč ni mehkužec.
Vserazumevajoči moški, trend, ki je svoj višek doživel v osemdesetih letih prejšnjega stoletja, nima v novi dobi kaj iskati. Novi moški je sicer občutljiv in svojo partnerico jemlje zelo resno, a vseeno ve, da v dobro odnosa ne sme podleči vsaki kaprici, saj navsezadnje malce nečimrnosti počiva tudi v nežnejšem spolu. Ugaja mu, da je njegova družica močna osebnost, da se zna postaviti zase in da ni zgolj ženička za štedilnikom. Življenjski stil, ki si ga moški generacije Beckham želi, je mogoč le, če sta zaposlena oba.
Še vedno pa mora njegova sanjska ženska v prvi vrsti ostati ženska: njena zunanja podoba mora še vedno poblisniti v njegovem očesu, ko se mimo zavihti v kratkem krilcu. Novi moški goji odkrit odnos do svojega telesa, kakor tudi do posteljne telovadbe. In ni ga sram povprašati ženske po njenih željah. V nasprotju s starimi mačoti, ki mislijo, da beseda predigra opisuje nek zelo kompliciran proces ekstrahiranja alkohola, on ve, kaj to pomeni, in tudi, koliko velja v očeh ženske. Ubrati zna prave strune in točno zasluti, ko si ženska želi, da si jo preprosto vzame.
Testosteronski izliv
Zakaj si ženske lahko na uho šepetajo zaupne skrivnosti, medtem ko si držeč se za roke pritajeno ogledujejo razrednega lepotca, moški pa na istem dvorišču igrajo na primer nogomet, ali se v pozdrav tleskajo po dlaneh in butajo po plečih? Skrajni čas je že bil, da si je moški generacije Beckham zastavil takšno vprašanje. Testosteronsko preigravanje lahko novi moški mirno spravi pod predpražnik zgodovine. Oh, ti predpražniki! Svita se mu, kaj vse bo zamudil, če ne bo gojil sproščenega odnosa do lastnega spola.
V nepristnih stereotipnih odnosih bo izgubil možnosti za preživljanje dragocenih trenutkov praktično s polovico ljudi, ki ga obkrožajo. V Nemčiji na primer kar 64 odstotkov novih moških meni, da bi moral človek svoja nagnjenja odkrito pokazati v družbi, pri sebi pa jih sprejeti kot samoumevna, brez obremenjevanja.
V nasprotju s svojim očetom, ki se mu zaupna prijateljstva med moškimi zdijo stvar za bojazljivce, moški generacije Beckham takim stereotipom ne naseda več. Predobro se zaveda, da na svetu obstajajo stvari, o katerih se lahko pogovori le z najtesnejšim prijateljem. Le komu drugemu lahko zaupa svoje strahove, svoja nagnjenja ali šibkosti? Tako kot se ženske privajajo na nove vloge, ki jih zasedajo v družbenem življenju, ko se na primer zavihtijo na čelo podjetij ali med politične elite, se mora tudi novi moški pripraviti na ponovno definicijo svoje socialne vloge.
Psihologi sicer menijo, da je moškim težje prevzemati vloge, ki so doslej spadale v tradicionalno žensko domeno, kakor ravno obratno. Sicer pa ne moremo pričakovati, da bodo začeli rojevati otroke, in še vedno jim nihče ne bo zameril, če bodo tu in tam skupaj popili kakšen kozarček preveč. Mimogrede bodo svoje bojne tovariše še povprašali, kako neki jim znese biti ob vsem drugem še tako prekleto dober oče.
Življenjski stil
“Rad nakupujem,” pravi David Beckham. Taka izjava najde svoje mesto le iz ust novega moškega. Ki ga, o bog, zanima moda! Ne le, da si je sam sposoben preskrbeti (in zavezati) kravato, ki je celo skladna z barvo njegovih hlač; še več, sposoben je svetovati svoji dragi ali njeni prijateljici. To seveda še ne pomeni, da mu predstavlja pohajkovanje skozi neskončne police čevljev ali dežele tisočerih parov nogavic nevzdržne užitke, a tudi obratno ne drži več. Novodobni moški se ne obrne na vratih veleblagovnice ter radostno oznani, da bo na svoje hlače počakal v bližnjem baru. Raje bo svoji prijateljici prišepnil, kako so čevlji, za katere ne ve, ali naj jih kupi ali ne, res fantastični in zato vredni vsakega tolarja.
Vse, od denarnice in robca do športnih copatov, je skrbno izbrano in izbira znamk je skrbno premišljena, čeprav na videz morda prav zato že kar samoumevna. Svoje nečimrnosti ne prikriva; česa takega tudi ne namerava. Ko se odpravlja ven, vpraša svojo damo, ali so hlače prave in frizura stoji v redu, ne obratno. Na polici ob kadi stoji poleg njegovih mil še velika zaloga pripomočkov za nego kože in obraza, vedno pripravljenih za uporabo.
V študiji podjetja Euro RSCG Worldwide, ki je bila izvedena v Angliji in ZDA pod naslovom Prihodnost moških, je kar 89 odstotkov vprašanih odgovorilo, da negovan videz bistveno pripomore pri uspehu v službi. Polovici se posledično zdi popolnoma normalno, da si moški pri kozmetičarki privošči lepotilno kuro, na kateri mu zmasirajo in zgladijo gubice na obrazu, pa tudi drugje. Urejena pa ni le njegova omarica za kozmetiko, tudi v garaži se lepo odseva njegov življenjski stil. Poleg športnega kabrioleta se bohoti družinska kočija, vedno pripravljena za izlete v naravo, četudi družina morda še ni tako številna, da bi družinski avto res potrebovala.
Ne skrbi ga, da bi pri vožnji skozi sosesko na sovoznikovem sedežu zagledal svojo mlajšo sestro. Lahko pa vzame drug avto ter ga nabaše s hrano in se skupaj z najbližjimi prijatelji čez vikend zavleče v svojo počitniško hišico nekje v gorah. Z obveznimi trači, meditacijo in vinom ob sončnih zahodih, se razume.S čimer smo se dotaknili še ene, moškemu doslej le malo znane teme – njegovega duhovnega sveta. Po jutranji meditaciji se zvečer odpravi še na Thai-chi.
Uglaševanje duha s telesom preprosto potrebuje, saj ga ob sredah čaka košarka s prijatelji, ki ji sledi še obvezen koktejl v sosednjem stilskem klubu. Naslednji dan ima na seznamu kineziologinjo, ki sprosti njegove energijske tokove, ter astrologa, katerega intuiciji zaupa. Hkrati seveda ne potrebuje nič od tega, saj lastne težave rešuje sam. Dobro ve, kaj ga bo vodilo naprej. K temu spadajo tudi tuji svetovi, ki jih s svojim razumom ne zna pojasniti – kakor tudi mnogo drugega ne. A ker niso podvrženi logiki smisla, novi moški pojasnitve niti ne potrebujejo. Njim gre bolj za dobro počutje.
Družinska sreča
Mehko kot toplo maslo se bekhamski moški počuti ob svojih otrocih. Zato tu velja načelo: čim več (kot jih je), tem bolje. Nove študije kažejo, da potreba po druženju z otrokom pri moških privede do tega, da očetje s svojim naraščajem preživijo več časa kot mame. Novega moškega ne moti ideja delitve gospodinjskih obveznosti ali sodelovanja pri vzgoji otrok. Navdušuje pa ga zgolj ideja, saj je v družbi še vedno trdno zakoreninjeno načelo, da prve mesece svojemu otroku ob strani stoji prav mati, in le v 15 od 1000 primerih oče.
Načelo je prisotno tudi pri ženskah, ki se jim ideja sicer zdi v redu, dejansko pa si tega od svojega moškega ne želijo. Malo moškega elementa mora njihov moški vseeno ohraniti. Sicer pa tudi sodobno žensko čaka temeljita redefinicija njene vloge v družbi.
Morda bi moški res lahko sebi pričaral kakšen dan, ki bi trajal od priprave družinskega zajtrka do poznega večernega likanja. Toda še vedno raje čisti dober kvadratni meter vetrobranskega stekla kot pomiva dvoplastna okna v dnevnem prostoru, in raje polira znak na pokrovu motorja kakor čisti stopnice. Čeprav se udeležuje gospodinjskih opravil, jih jemlje bolj kot obliko zabave in ne kot resno opravilo.
Česa takega za njegov odnos do otrok ne smemo trditi. Je skrben oče, ki se zaveda, da se bodo njegovi otroci do nekega trenutka v svojem življenju zgledovali predvsem po njem ali njegovi partnerici. Moški generacije Beckham si gotovo ne privošči, da ne bi zaradi prvega mlečnega zobka malo zamudil v službo, ali da otrok tu in tam ne bi peljal na tekmo, v kino in na železnico smrti.
Kariera
Združljivost dveh poklicev – službe in očetovstva – vse bolj postaja tudi moško vprašanje. Novi moški se je znašel v precepu: hoče namreč oboje. Želi si izpolnitev sanj in kariere, ki bi mu omogočila nek življenjski in družbeni status, ter življenje, izpolnjeno tudi po čustveni plati. In to tudi dobi – saj zna poskrbeti za prednosti in se mu ni žal čemu tudi odreči: na primer družabni večerji s šefom, ki bi pomenila začetek dobrega in koristnega prijateljstva, bolj intenzivni službi, ki bi terjala preveč časa ...
Njemu je denar namreč pomemben le do te mere, da lahko sebi in tistim, ki jih ima rad, priskrbi dovolj udoben in varen življenjski stil. Kajti nov kabriolet ali nakup zadnjega modela jadrnice rad žrtvuje za nekaj kakovostnega časa, preživetega z družino. Tudi težav s priznavanjem avtoritete nežnejšemu spolu novi moški nima. Prav nasprotno, žensko, ki mu je nadrejena, gleda z večjo naklonjenostjo kakor zadirčne šefe, ki se bojijo konkurence.
Njegova načela, najlaže opisljiva kot menjanje v nižjo prestavo, mu predstavljajo le prehodno fazo. Novi moški se zaveda, da življenje sestoji iz več faz. Prerasel je James Deanovskega upornika brez razloga. Če se zdaj skuša v vlogi družinskega človeka, dobrega očeta, bo lahko v naslednji fazi uporabil čisto nov pristop in vpregel popolnoma drugačno življenjsko filozofijo. A ne bo padel nazaj v tradicionalno vlogo spotenega debeluha v beli spodnji majici s pivom v roki, ki pričakuje svojo priljubljeno nogometno tekmo na TV-ju. To zagotovo vemo. Zakaj natančno že? Ker zna stopiti v stik s svojo žensko platjo. Ta novi moški.
Nežni, a možati
Pobrskali smo po davni in bližnji zgodovini ter pogledali, kateri Davidi bi lahko ustrezali arhetipu novega moškega.
Nekoč: Michelangelov David
Upodobljen je kot mladenič, a v resnici se v njem skriva prava pošast. Majhno zmaga nad velikim. Postavni David premaga velikana Goljata z glavo in ne z mišicami.
Sedemdeseta: David Bowie
Idol najstnic v davnih sedemdesetih, ko so sicer njihova srca burkali grobijani tipa Iggy Pop. David Bowie je bil med prvimi, ki si je upal obuti škornje ženskega tipa, podaljšal obrvi ali dodal bleščice svojemu že tako nič kaj možatemu obrazu in postavi.
Danes: Craig David
Njegov pogled kaže, da fant ve, kaj hoče. Brezhibno telo, v katerem se skriva par prodornih, a kljub vsemu malce zasanjanih oči. Z lahkoto si naredi frizuro iz kitk v enem od modnih salonov, pa zato ni videti niti kot mačo gangster niti kot poženščeno zmene.
Bi se Šminkali?!
Ekscentrični modni oblikovalec Jean Paul Gaultier je tokrat šokiral z dekorativno kozmetiko za moške! Preberite, ali bi šminke, svinčnike za obrvi in oči uporabili tudi naši moški.
Peter Žonta, skakalec:
»Ne rečem, da je ne bi uporabljal. Dobro je biti inovativen. Svet se ves čas spreminja in tudi moška kozmetika se mi zdi popolnoma zanimiva.«
Mark iz skupine Game Over:
»Ne bi je uporabljal. Menim, da takšno kozmetiko uporabljajo ženske, sicer pa nimam nič proti, če jo tudi moški, vendar nisem med njimi.«
Simon iz skupine Bepop:
»Kozmetike za moške ne bi uporabljal. Zagovarjam ‘moško’ stališče, da moški ne potrebujejo drugega kot osnovno kozmetiko, v katero pa dekorativna ne sodi ...«
Igor Perkič
Novo na Metroplay: "Materinstvo ti da novo dimenzijo organizacije, produktivnosti in empatije" | Sonja Šmuc