V ZDA je par prepričal skoraj 300 ljudi – med njimi tudi tiste, ki jih sploh nista poznala – da so plačali za vstop na njuno poroko.
Kako se je vse začelo? Ko sta Marley (34) in Steve (37) začela načrtovati poroko, sta hitro ugotovila, kako visoki so stroški. "Ena od lokacij nama je zaračunala kar 650 dolarjev samo za rezanje poročne torte!" Ker si takšnih zneskov nista mogla privoščiti, sta se odločila za nenavaden pristop – gostom sta povedala, da bodo morali plačati za udeležbo na poroki.
Morda bi pričakovali, da bodo prijatelji in družina ogorčeni in se ne bodo udeležili poroke. V resnici pa se je zgodilo ravno nasprotno – na koncu se je dogodka udeležilo skoraj 300 ljudi.
Ne spreglejte:
- "Na pomoč! Vnuk od bolne babice zahteva, da ..." (izpoved obupane ženske)
- "Svoji ženi ne dovolim, da najinega otroka poimenuje po ... njenem pokojnem psu" (izpoved)
Naredila sta dva paketa. Prvi je bil VIP paket in je znašal 1000 dolarjev (približno 930 evrov). Vključeval je vstop na več poročnih dogodkov, vključno z večerjo pred poroko in brunchom. Drugi paket pa je bil osnovna vstopnica, ki je goste stala približno 53 evrov in je vključevala vstop na petkov popoldanski obred in sprejem.
Pokrita poroka in še dobiček
S prodajo vstopnic sta ne le pokrila 50.000 $ stroškov poroke, ampak celo ustvarila dobiček. A namesto da bi ga obdržala, sta ga Marley in Steve donirala dobrodelni organizaciji, ki podpira skupnostne izobraževalne projekte na podeželju v Keniji. "Želela sva narediti nekaj drugačnega in hkrati prispevati k spremembi," sta pojasnila.
Koncept, ki se širi po svetu
Njun pristop je naletel na veliko zanimanja. V Parizu je celo nastal startup, ki je razvil aplikacijo, prek katere lahko pari prodajajo vstopnice za svoje poroke tujcem.
Tako lahko pari pokrivajo stroške poroke in neznanci pa dobijo priložnost, da se udeležijo poroke, ki je sicer ne bi nikoli videli.
Dilema: inovacija ali nespoštovanje tradicije?
Poroka je za goste že sicer drag dogodek – stroški oblek, daril, potovanj in prenočišč se hitro seštejejo. V Veliki Britaniji na primer povprečni gost poroke porabi približno 740 evrov na dogodek. Ko k temu dodamo še vstopnico, se postavlja vprašanje: ali je takšen trend prihodnost porok ali pa gre za popoln odmik od ideje, da je poroka praznik ljubezni, ne pa posel?