"Ko jo vprašam, zakaj ji ni do veselic ali diskotek, pravi, da tam trpi in ji takšni kraji pijejo dušo."
"Prva dva otroka sta bila normalna najstnika, potem mladeniča, ta zadnja je pa čudna. Na primer, danes popoldne pokrita z deko gleda neko italijansko nadaljevanko, ki jo gledajo ženske srednjih let, in pije kozarec vina. Oblači se kot 40 letnica v obleke, pete, kostime, svilene šale in rute. V ušesih vsakodnevno nosi bisere. Ogromno bere, ravnokar je preštudirala Dantejev pekel. Kafetka tudi sama s seboj, v lokal si nese knjigo in tam bere. S prijateljicami se dobivajo bolj na kavah in kosilih. Ko jo vprašam, zakaj ji ni do veselic ali diskotek, pravi, da tam trpi in ji takšni kraji pijejo dušo. Kakšni so vaši mladi?" je vprašala slovenska mama.
Ne spreglej:
- Izpoved šokirane Slovenke: "Šef me je prosil, naj snamem poročni prstan, da ..."
- Kdo živi dlje - poročeni ali samski moški? Strokovnjaki imajo odgovor
"MOJA TUDI, 🙄" se je strinjala ena izmed mamic. Podobno situacijo ima doma tudi druga, in sicer s sinom, ki je najraje sam. "Moje 21 letno dete uživa v samoti, najraje gre na sprehod v gozd in na kavo k stari mami. Živimo v mali vasici, bogu za hrbtom, on ne želi niti slišati, da bi nekoč živel kje drugje (npr. v mestu …). Na morje ne hodi, na dopustu (počitnicah) ni bil že 3 leta. Pa mu ne manjka prijateljev, ga stalno klicarijo za nogomet, kartanje, … Včasih gre, največkrat pa ne. Pa kaj čmo, takšen je, zakaj bi bili vsi po istem kopitu…" je zapisala.
Tako pa so avtorici prijazno svetovali drugi uporabniki:
- "Lepo, da niso vsi po istem kopitu. Tu nas različnost res lahko bogati. Če veliko bere, in to kvalitetne knjige, je to en velik plus."
- "Oprostite, ampak na tem mestu si dovolim vprašati, ali je stara najmanj 18 let? Če je, potem ni nič spornega. Če je mlajša od 18 let, a starejša od starosti, navedene pri oddaji, ki jo gleda, ji bi vzel vino. Vina mlajši od 18 let naj ne bi pili. Vse ostalo je ok. Naj se oblači, kot želi, naj gleda, kar želi. Nikjer ne piše, za katero starost je katero oblačilo, edina omejitev je, da je odrasle velikosti. Nikjer ne piše, katera generacija naj gleda kakšno oddajo. Omejitve so samo za otroke, večinoma do 12. leta starosti. Če je mlajša od 12 let, je malo verjetno, da ji bodo pristajala oblačila za 40-letnice, razen, če je res zelo visoka in bo kot odrasla visoka nad 2 m … Tako, da pustite jo živeti."
- "Pusti jo. Saj ne rabijo biti vsi enaki. Očitno je bistra punca. Spodbujaj jo v tem, kar ji je všeč."
Je ta 'pojav' pogost med mladimi?
Pravzaprav ja, je del širšega trenda, ki ga je danes mogoče opaziti med mnogimi mladimi in ga pogosto imenujemo 'miselnost stare duše'. Iz raziskav in družbenih medijev je razvidno, da del generacije Z (in celo milenijcev) teži k bolj introspektivnemu in mirnejšemu načinu življenja. Pri nekaterih mladih torej danes obstaja mešanica vplivov, ki oblikujejo ta 'zrel' življenjski slog, pri čemer gre manj za prilagajanje pričakovanim najstniškim izkušnjam in več za iskanje izpolnitve v tem, kar resnično odmeva v njih.
Ti mladi, ki tako živijo, imajo raje:
- branje in intelektualno udejstvovanje;
- manj hrupna družabna okolja, kot so kavarne, namesto glasnih in energičnih okolij, kot so klubi ali zabave;
- okus za klasično modo, vintage ali brezčasne sloge, bisere in formalna oblačila.
Na ta trend vpliva več dejavnikov:
1. Ozaveščenost o duševnem zdravju
Mnogi mladi so danes bolj pozorni na svoje čustveno počutje in se raje odločajo za prostore, ki ustrezajo njihovemu območju udobja, kot da bi se prilagajali družbenim pritiskom.
2. Kulturna nostalgija
Nostalgija po preteklih obdobjih, ki se odraža v modi, glasbi in celo filmskih preferencah, narašča, saj ljudje iščejo nekaj drugačnega od prevladujoče mladinske kulture.
3. Vzpon individualizma
Družbeni mediji so prav tako povečali sprejemanje drugačnosti ali edinstvenosti. Praznujejo nišne interese in spodbujajo mlade, da oblikujejo identiteto na podlagi svojih strasti in ne na podlagi družbenih pričakovanj.
4. Sprememba vrednot
Mnogi mladi izražajo željo po smiselnih povezavah in izkušnjah ter manj cenijo kulturo zabav in bolj intelektualno ali ustvarjalno rast.
Novo na Metroplay: Lia Zuljan in Milena Gasparin o ustvarjanju UGC vsebin, njuni karierni poti in konkurenci