Spletno nakupovanje v EU je vedno bolj zanesljivo

Mreža Evropskih potrošniških centrov (ECC-Net), katere del je tudi Evropski potrošniški center Slovenija, je preverila kako zanesljivo je spletno nakupovanje v EU.

Spletno nakupovanje v EU je vedno bolj zanesljivo (foto: cosmopolitan avgust 2011) cosmopolitan avgust 2011
5. 10. 2011

Na podlagi 305 nakupov, opravljenih v 28 evropskih državah po metodi skritega nakupovanja (t.i. mistery shopping), je mreža ECC-Net objavila poročilo z naslovom State of the e-Union.

Poročilo kaže, da spletno nakupovanje postaja vedno bolj zanesljiv način nakupovanja, kljub temu pa bo potrebno za varstvo pravic potrošnikov storiti še več.

Glavne ugotovitve:

  • Kar 94% naročenih izdelkov je bilo potrošnikom tudi dobavljenih. To je bistven napredek v primerjavi z rezultati podobne akcije mreže ECC-Net v letu 2003, ko je bilo dobavljenih le 66% naročenih izdelkov.
  • Le 1% dobavljenih izdelkov je  imelo napake (npr. knjige so imele poškodovane platnice, dobavljeni izdelek je bil drugačne barve kot naročeni).
  • Kar 90% potrošnikov je dobilo povrnjen denar za izdelke, ki so jih v zakonskem roku vrnili prodajalcu (letu 2003 je bilo takih trgovcev le 68,5%). Vendar pa je imelo kar 57% potrošnikov težave s trgovci, ki niso želeli potrošnikom povrniti stroškov za dobavo izdelka (trgovci so v večini primerov zatrjevali, da takšna pravica potrošnikov ne obstaja).
  • V 18% spletnih nakupov potrošniki niso bili seznanjeni s pravico do odstopa od spletnega nakupa.
  • V 63% spletnih nakupov spletne strani niso vsebovale informacij o pravicah potrošnikov v primeru napak na izdelku.
  • Kar 60% spletnih strani, ki so bile prvotno izbrane za skriti nakup, ni omogočalo čezmejnega spletnega nakupa.


Nasvet potrošnikom: Mreža ECC-Net potrošnikom svetuje, da naj se spletnih nakupov (tudi čezmejnih) ne bojijo, pred nakupom pa naj preverijo spletnega prodajalca ter svoje pravice, ki jih imajo povsod v EU v primeru spletnega nakupovanja. 

Pravica do odstopa od spletnega nakupa: Po pravilih, ki veljajo v EU, lahko potrošnik brez, da bi navajal razlog, odstopi od spletnega nakupa v roku najmanj 7 dni od prejema izdelka (v nekaterih državah, med drugim tudi v Sloveniji je ta rok daljši) in od spletnega prodajalca zahteva povračilo kupnine ter stroškov pošiljanja. Potrošnik krije samo stroške pošiljanja izdelka nazaj k prodajalcu.

Brezplačna pomoč in informacije za potrošnike: Slovenske potrošnike, ki nakupujejo pri spletnih ponudnikih iz drugih držav članic EU, Islandije in Norveške želi Evropski potrošniški center še spomniti, da se lahko v primeru težav s ponudniki blaga in storitev po pomoč obrnejo na Evropski potrošniški center  v Sloveniji ali  na Evropski potrošniški center v drugi državi EU, kjer so naleteli na težave.

Kontakti podatki vseh centrov v mreži ECC-Net so dostopni na spletni strani www.epc.si. Pomoč centrov  v mreži ECC-Net je pri razreševanju čezmejnih potrošniških težav za potrošnike brezplačna.

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri