Platforma NEO, ki omogoča tudi upravljanje TV-vsebin z glasom, ima že več kot 100.000 uporabnikov

Dve leti in pol po tem, ko je Telekom Slovenije postavil nov razvojni mejnik in med prvimi na svetu predstavil rešitev, s pomočjo katere lahko TV-gledalci vsebine namesto s klasičnim daljinskim upravljalnikom upravljajo z glasom in to v slovenskem jeziku, lahko rečemo, da Slovenci sodobne tehnološke rešitve odlično sprejemamo. 

Platforma NEO, ki omogoča tudi upravljanje TV-vsebin z glasom, ima že več kot 100.000 uporabnikov (foto: Profimedia) Profimedia
19. 4. 2021 | Promocijsko sporočilo

V Telekomu Slovenije so namreč v teh dneh uporabo platforme NEO omogočili že 100.000-emu uporabniku, pri tem pa je glasovno upravljanje vsebin vedno bolj priljubljeno, kar kaže na to, da se uporabniške navade v slovenskih domovih spreminjajo. Tako so uporabniki marca letos uporabili kar 8,6 milijona glasovnih ukazov (od tega 185.000 različnih), v povprečju pa izrečejo 126 glasovnih ukazov mesečno.

Kaj Slovenci z glasovnimi ukazi najpogosteje iščemo?

Med tistimi, ki so glasovno upravljanje osvojili takoj in brez kakršnihkoli težav, so bili otroci, ki sodobne tehnologije osvajajo intuitivno in marsikdaj hitreje kot starši. Nenazadnje to dokazuje tudi statistika govornega iskanja po vsebinah, med katerimi še posebej izstopajo risanke. Med najpogosteje iskanimi vsebinami so namreč Tačke na patrulji, Barbie, Pujsa Pepa ter Maša in medved, ki jih otroci najdejo v Otroškem parku in ki je zasnovan tako, da lahko starši otroku omogočijo le ogled tistih vsebin, ki so primerne starosti otroka.

Skupno je bilo doslej v dveh letih in pol zabeleženih preko 115 milijonov glasovnih ukazov. V letošnjem marcu so uporabniki uporabili 8,6 milijona ukazov, kar je povprečno 280.000 na dan oz. skoraj 12.000 na uro in 200 na minuto; v popoldanskem in večernem času pa število dosega tudi do 1000 ukazov na minuto.

Sicer se več kot polovica vseh glasovnih poizvedb nanaša na menjavo programa (izgovorjeno ime programa), dobro tretjino pa predstavljajo konkretne vsebinske poizvedbe, in sicer iskanje filmov, serij, igralcev, videotek, aplikacij in podobno. Ostalo predstavljajo t. i. tehnični ukazi, s katerimi uporabniki oddajo posnamejo, zamenjajo profil, zvišajo oz. zmanjšajo zvok, upravljajo pametni dom ali pa izgovorijo konkretno zaporedno številko programskega mesta.

NEO vključuje tudi nekaj poljudnih ukazov, med katerimi uporabniki največkrat uporabijo »Dolgčas mi je«, »Zebe me« ali pa »Ambient morje« in »Ambient ribe«.

NEO igre navdušujejo

Telekom Slovenije platformo NEO, ki je rezultat razvoja in znanja njegovih strokovnjakov, nenehno nadgrajuje in v največji možni meri prilagaja potrebam slovenskih uporabnikov.

Tako lahko od februarja letos uporabniki v okviru platforme kot prvi v Sloveniji igrajo igre v oblaku, ki so trend na področju igričarstva. V okviru platforme lahko trenutno izbirajo med 59 naprednimi igrami, ki so namenjene družinam, v prvih dveh mesecih pa so bile najbolj priljubljene športne, dirkalne in akcijske ter nekatere otroške igre. Uporabniki so najpogosteje igrali WRC 6 FIA World Rally Championship, Aqua Moto Racing Utopia, MotoGP™17, Split/Second: Velocity, Disney•Pixar Cars 2: The Video Game, MXGP - The Official Motocross Videogame, Tennis World Tour: Roland Garros Edition, F1™ 2018, Gravel, Dogfight 1942 in Anarcute. Za igranje lahko uporabijo ploščke Logitech F710, Sony PS4 ali XBOX One.