Emazing Creations: Šesta epizoda podcasta Na svoji strani z gostjo Emo Koselj

16. 2. 2021
Emazing Creations: Šesta epizoda podcasta Na svoji strani z gostjo Emo Koselj (foto: Foto: Marko Delbello Ocepek)
Foto: Marko Delbello Ocepek

V tokratni epizodi se je Ajdi Rotar Urankar v pogovoru pridružila Ema Koselj – mlada uspešna podjetnica, ki je svojo prvo torto spekla pred parimi leti, zdaj pa njeno podjetje zaposluje že 10 ljudi.

Njene kreacije so izjemno lepe in okusne, prav tako pa je občudujoč njen odprt in direkten karakter, saj je znana po tem, da stvari ne ovija v celofan.

Celoten pogovor je na voljo na Apple Podcasts in vseh drugih večjih podcast platformah, kot sta Anchor in Spotify.

Odkritost se obrestuje na dolgi rok

Ko je Emo nekoč nekdo vprašal, kdaj bo spet objavila kakšen zastonj recept, je zelo jasno povedala, da tega verjetno sploh ne bo več storila in to tudi jasno utemeljila. V pogovoru nam je povedala, da je njena direktnost včasih res v lastno škodo, da se ji pa na dolgi rok odkritost obrestuje, saj lahko le tako dela na takšnem nivoju, kot si želi.

Ceniti svoje delo pomeni tudi ceniti delo drugih in konkurence

Ema je pred parimi leti na Bledu odprla svoj Cake Shop in v ponudbo dala tudi izdelke konkurenčnega podjetja Pcakes. ‘’Če sama nekaj ne znam, ne naredim dovolj dobro ali nimam želje to početi, zakaj ne bi združila moči z nekom, ki vem, da trga gate na tem področju?’’ Ljudi je  poteza precej šokirala, a le v dobro. Emi ni bistvo, da prodaja samo svoje izdelke, ampak najboljše, kar trg ponuja. Sodeluje tudi z drugimi malimi podjetji, ki tako kot ona delajo s srcem, dušo in lastnimi rokami, saj je pomembno, da jih povezuje neka zdrava konkurenca.

Pošteno delo zahteva pošteno ceno

Od samega začetka se je Ema odločila, da svoje strasti do peke ne bo podlegla minimalnim prihodkom in slabim pogojem. Ljudje bi na splošno radi imeli boljše plače in boljše delovne pogoje, a znajo biti nevoščljivi do tistih, ki jim to uspe doseči. Pogosto sliši kritike na postavljene cene, a te so poštene in realne v sorazmerju s stroški, ki jih ima s podjetjem. Ljudje pri svoji računici in kritiki upoštevajo le minimalne stroške sestavin in pozabijo na vse ostalo, kar podjetje stane. To je gotovo tudi eden od razlogov, da mala podjetja potem pogosto delajo na črno.  Ema priznava prednosti tega, da dela to, kar jo veseli, a če je treba garanje pošteno in ugodno poplačati, se za svoj pošteno prislužen denar ne rabi opravičevati. Poudarila je tudi, da so sicer ljudje vedno bolj dojemljivi za to, kaj poštena cena pomeni, sploh če se o tem govori.

Bi se kdaj razširila v tujino?

Sosednja Avstrija ji diši že od nekdaj in ji je kar domača – njena mama je Avstrijka, oče tam dela, sama pa živi zelo blizu avstrijske meje. Ker so pogoji za poslovanje z Avstrijjo sploh trenutno zelo oteženi, se v to še ni podala, si pa predstavlja, da bi se nekoč razširila tudi v tujino.

Bridezille in zahtevna naročila

Ema dela tudi torte po naročilu, na primer za poroke in rojstne dneve. V zadnjem letu je veliko porok odpovedanih ali so prestavljene – ob takih pogojih, pravi, bi bilo že bolj presenetljivo, če kakšna nevesta ne bi postala bridezilla – nevesta z neznosnimi zahtevami. Že na začetku se je odločila, da se strankam ne bo klonila, če bo ta od naročila zahtevala nekaj, s čimer se sama ne strinja. V nekaj primerih, morda v trenutkih šibkosti se je zgodilo, da je naročilo vseeno sprejela. Takrat je to obžalovala vsako sekundo zato je prepričana, da mora poslušati svoje srce in praviloma ne sprejema naročila, ki jo obremenjuje. Zgodilo se je na primer tudi že, da se je stranka v zadnjem trenutku povsem premislila glede tematike in dizajna torte, ki ne ustrezajo njenemu podpisu, in v takih primerih pač odstopi od naročila.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Emazing Creations (@emazingcreationsbyema)

Samouk na svojem področju

Prihaja iz družine, v kateri je bila izobrazba vedno zelo pomembna. Zanimalo jo je slašičarstvo, a ker je obiskovala gimnazijo s splošno maturo, se ni hotela prekvalificirati na slaščičarsko srednjo šolo ter je raje začela brati in obiskovati tečaje na to temo. Meni, da se je zaradi tega gotovo še bolj gnala, da bi se dokazala in prepričana je, da tudi nekomu, ki ‘’nima pojma’’ v smislu formalne izobrazbe, lahko uspe. Pravi, da se stvari, ki te veseli, lahko tudi priučiš in se morda pri tem še bolj poglabljaš v te, ki ti jih šola ne da.

Ema poudarja tudi, da je v slašičarstvu potrebno ogromno osnovnega znanja za ustvarjanje receptov in to v šolah poučujejo. Ker takšnega predznanja ni imela, ji je večkrat spodletelo. A več dijakov in dijakinj, ki bi radi delali pri njej, pove, da se nečesa, kar se njej zdi esencialno, v šoli niso učili. V zadnjem času je opazila, da tudi šole stremijo k izboljšavi slašičarske izobrazbe pri nas. Z nekaj šolami je že bila v stiku, da bi tam predavala ali nudila kak tečaj, saj si prizadevajo razširiti kurikulum in bolj slediti trendom. 

Ustanovila je spletno akademijo Creative Cake & Bake Academy, ki je bila sicer prvotno planirana v fizični obliki. Za šolo je prostor že pripravljen in izobraževalni program z učenjem po modulih je osnovan, a trenutno ne more reči, kdaj bo fizična akademija zaživela. Namen Creative Cake & Bake Academy je, da bi imeli nadobudni slašičarji po končani akademiji potrebne temelje, da svojo kariero zaživijo kot top slaščičarji.

Široko razmišljanje, deljenje znanja

Na Instagram je dala nove t.i. presete – filtre, s katerimi lahko dosežeš, da so barve fotografij bolj usklajene in imajo tako različni izdelki neko konsistenco, ki odgovarja stilu. Z deljenjem presetov, ki jih tudi sama uporablja na primer pri objavah fotografij svojih tort, so želeli nekoliko razširiti ponudbo in tudi pokazati ljudem še en pomembno orodje, ki ga uporablja za predstavitev tort. Ajda ob tem občuduje njeno široko razmišljanje in to, da rada deli svoje znanje. Prav tako pravi Ema zase, da rada vključi v poslovanje vse, kar tudi sama uporablja pri poslovanju.

Postati mama je kot bi zamenjala iz ene discipline na mnogoboj

Knjiga ‘’100 dni za boljšo mene’’ pisateljice Vide Igličar se začne z vprašanji ‘’Kaj si danes naredila bolje?’’, ‘’Ali se zaradi tega kdo počuti bolje?’’ in ‘’Ali je to dejanje prineslo kakšno novo spozanje?’’. Ajdo je zanimalo, kakšno novo spoznanje je Emi prineslo rojstvo njenega otroka.  Preden je Ema dobila otroka se ji je zdelo, da je že veliko doživela in da je prišla daleč tudi v karieri, a z otrokom je dobila neko super moč, in se naučila še ogromno več, med drugim tudi o svoji vzdržljivosti in česa je zmožen um. Ker se je mali Nace rodil tik pred poročno sezono, je Ema že zelo kmalu po porodu aktivno delala naprej, saj sta si s partnerjem razdelila starševski dopust. Tako je oče štiri mesece preživel doma z otrokom in Ema je prepričana, da imata tudi zaradi tega oče in sin tako dober odnos.

Bi kdaj vključila v podjetje malega Naceta?

Ko bo malo starejši, bi svojemu otroku zelo rada pokazala svoj studio in mu pustila, da raziskuje svet peke in slaščičarstva. Pri tem se zaveda, da lahko v družinskih podjetjih naraste občutek obveze in zato noče dajati svojemu sinu vtisa, da se je v kar koli prisiljen podati.

Ema ima ogromno ciljev in novih idej. Veliko tega bi rada zaenkrat še zadržala zase, nekaj teh bo razkrila že tekom tega meseca na Instagramu.

Podcast Na svoji strani podpirajo partnerji projekta Kaval group, Hiša vizij, Sanjski šopek, Mladinska knjiga, Malinca in Kauch.

Foto: Marko Delbello Ocepek

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord