Moški za 21. stoletje

28. 11. 2002

Igra med moškim in žensko danes poteka drugače kot včasih: medtem ko so ‘novi’ moški vse bolj ranljivi, negotovi in muhasti, smo ženske postale bolj odgovorne do sebe in njih. – Zato pozabite, kaj vam je o moških govorila mama.

Še nedolgo tega so bile moške in ženske vloge kolikor toliko jasne. Ženskam je bilo jasno, katere tipke morajo pritisniti, moški se niso znali obnašati drugače. Vpeti v vzorce so vedno storili tisto, kar smo od njih pričakovale. Z drugimi besedami: pili so pivo, gledali šport, ljubili ženske prsi in se obnašali kot osvajalci.

Toda prejšnje stoletje je med drugim opravilo tudi s klasično ‘mačo’ tradicijo. Ženske so dosegle emancipacijo, prodrle v področje tradicionalno moške moči, v njej postale uspešne in na glavo spreobrnile marsikatero pravilo obnašanja.

Tako imamo danes vse več moških, ki pomivajo posodo in ki jih ne moti, da soproga ali dekle zasluži več od njih, ali da jih povabi v kino oziroma na večerjo. Celo glavno besedo za mizo ji vse raje prepuščajo in se pri tem sploh ne počutijo nelagodno. V skladu s tem je po drugi strani vse manj žensk, ki bi se od zlega sveta želele skriti v varen moški objem. Zakoni nove generacije, sklenjeni po tradicionalnem patriarhalnem ključu, pa se neredko znajdejo na ledeniku prevar in medosebne razdalje.

Moški so vojno že izgubili

“Kar je ženskam uspelo, je moškim spodletelo,” meni antropologinja dr. Vesna V. Godina. “To, da moškim prodor v žensko območje moči ni uspel, ne pomeni nujno vrednostnega razvrščanja, npr. da so ženske trenutno na boljšem. Področje, ki so ga moški še pred stoletjem monopolno obvladali, morajo sedaj deliti z ženskami, medtem ko moškim prodor v področje nadziranja medosebnih, čustvenih odnosov ni uspel.

Medtem ko so ženske svoj položaj močno okrepile, so ga moški izgubili. O tem govori tudi Paul Verhaeghe v knjigi Ljubezen v času osamljenosti. Pravi, da ta situacija za seboj potegne vrsto negotovosti, ki se kažejo predvsem v odnosih z ženskami.”

Pirova ženska zmaga

“Kolikor smo ženske pridobile, smo po drugi strani tudi izgubile,” nadaljuje dr. Vesna V. Godina. “Smo v obdobju močnih žensk, ki nimajo enakovrednih partnerjev. Moški na drugi strani so negotovi, zgubljeni, prestrašeni, bežijo. Morebiti ta del naše ‘zgodovinske zmage’ plačujemo s tem, da na ravni medosebnih, ljubezenskih in seksualnih odnosov težko najdemo ustrezne partnerje.”

Čeprav se na videz zdi, da se moški odpovedujejo pivu s prijatelji, poležavanju na kavču po kosilu in skokom čez plot, je prezgodaj trditi, da so ženskam bolj na kožo pisani občutljivi, čustveni in družinski moški.

“Težko je reči, katerim moškim se ženske pustimo bolj ‘ujeti’. Na videz ‘mačističnim’ moškim, pri katerih lahko računamo s celotno situacijo, ali navidezno ‘neškodljivim’ moškim, ki lastno negotovost, preplašenost in strah pred globljimi vezmi skrivajo za videzom razumevajočega moškega.

Včasih ‘mačo’ moški lahko ženski ponudi celo več, preprosto zato, ker ima tradicionalno vlogo in iz nje tudi deluje. Notranje zlomljen in negotov moški pa je lahko zelo ‘nepošten’, ker pri njem ne veste, kdaj ga imate. Danes je z vami, jutri ne, danes je preplašen, jutri ni, enkrat se vas boji, drugič ne,” komentira dr. Godina.

Igre na srečo

21. stoletje prinaša nove izzive. Tudi v medsebojnih odnosih. Čeprav se družba vse bolj gradi na individualizmu, ljudi na nek način lahko tudi razdelimo v določene razrede, še posebej, če nam to kaj pomaga pri razumevanju nasprotnega spola. Da se boste bolje znašle na trgu novodobnih samcev, smo zbrali nekaj izkušenj bralk Cosmopolitana in jih spravili v predalčke za začetek novega tisočletja!

‘Dober dan,’ moški za družino

Značilnosti: Prepoznale ga boste po skrbno negovani pričeski in družinskem avtomobilu v garaži. Ko boste dejale, da potrebujete ‘čas zase’, vam bo obljubil, da vas tistega dne zagotovo ne pokliče več. A veselile ste se prezgodaj. Že čez nekaj ur boste na mobilcu zagledale njegovo ime.

Gleda: Družinske nadaljevanke ob nedeljah.

Je: Karkoli, dokler vi kuhate. Še najraje pa tradicionalno nedeljsko kosilo, ki ga je vajen še iz mamine kuhinje po meri.

Spoznate ga: V kinu z nečakinjo.

‘Moški za družino’ se želi z vami poročiti kar se da hitro. Otroka načrtuje že po nekaj tednih veze in tega se vam ne boji predlagati. Zadnjih deset let je porabil za kariero in ugled, sedaj pa išče tisto ‘pravo’ žensko. Še preden ga dodobra spoznate, vas sprašuje, kako bosta poimenovala vajinega prvega otroka.

“Janija sem spoznala na zabavi pri prijateljih v Mariboru,” pravi uslužbenka Katarina, 24 let. “Bil mi je všeč in ko je omenil, da gre v četrtek na poslovno pot v Koper, sem ga povabila, naj se oglasi pri meni v Postojni. Dan zatem, ko sva se spoznala, mi je poslal prijazno elektronsko pošto. Skupne prijatelje je vprašal za moj naslov. Na kratko sem mu odgovorila, da sem se dobro zabavala in sem vesela, ker sva se spoznala. Čez dve uri me je poklical, čeprav mu nisem zaupala telefonske številke. Zahvalil se mi je za odgovor in dejal, da bi me še pred četrtkom rad ponovno videl.”

Tudi finančna svetovalka Rebeka, 27 let, pove podobno zgodbo. “Aleš mi je vedno prinašal darila. Po drugem zmenku je predlagal, da greva nakupit kaj za stanovanje, seveda bi plačal on. V mojem majhnem stanovanju je že tako ali tako vsega preveč, a ga nisem hotela kar takoj zavrniti. Po nekaj urah brskanja po trgovinicah si nisem ničesar izbrala, Aleš pa je kupil okvir za dve sliki, vazo in okrasno blazino.

Predvidevala sem, da zase. Še istega večera pa se je prikazal na mojih vratih z izgovorom, da mi je prinesel stvari, ki ‘sva’ jih danes kupila. Zraven je pridal še ključe svojega stanovanja, z opravičilom, da bi to storil že prej, vendar se je bal, da me bo presenetil s silovitostjo čustev!”

Cosmo rešitev: “Veš kaj, trenutno sem zelo zasedena. Nimam časa v petek, soboto, nedeljo in ponedeljek. Kaj praviš na četrtek zvečer, medtem ko si umivam lase?”

Pozdravljen, Adonis

Značilnosti: Vse oprijete majice kupi eno številko premajhne. Ko ga prosite, naj na poti iz službe prinese zavoj piva, zavije v telovadnico namesto v trgovino. Med seksom ga zasačite, da škili proti ogledalu. Presenečeno ugotovite, da opazuje sebe in ne vas!

Gleda: Na svojo težo.

Je: Vitaminske dodatke.

Spoznate ga: V trendovskem lokalu.

Se vam ne zdi tale tip malce nečimrn? Vse več moških je danes ujetih v lasten videz. Ženske resda ne žalujemo za izgubljenimi pivskimi trebuščki, ohlapnimi zadnjicami in gubami, a gospod Adonis vseeno pretirava. Vsak dan visi v telovadnici in ne more mimo ogledala, ne da bi premeril svoje bicepse. Zaveda se, da je dobro videti. Toda ko vam predlaga, da tudi vi izgubite nekaj kilogramov, gre čez rob dobrega okusa.

Tamara, 28-letna medicinska sestra, je na medicinski fakulteti spoznala Marka, 29-letnega raziskovalca. “Vedno je bil dobro oblečen, njegovo telo je bilo videti odlično. Zgornji del njegove roke je bil močnejši od mojega stegna, kar res ni lahko doseči,” z občudovanjem prizna Tamara.

“Ko sem spala pri njem, je pred odhodom v posteljo vsaj za nekaj minut naredil stojo na glavi z izgovorom, da tako ne bo postal plešast. Bil je popolnoma obseden z videzom in zdravjem. Enkrat sva bila dogovorjena ob osmih zvečer. Prišel je štirideset minut kasneje, v telovadni opremi, in dejal: ‘Oprosti, hotel sem narediti še dvesto sklec, preden se dobiva, potem pa mi je zmanjkalo časa za pod tuš.’ Prav nič se nisem obotavljala, v istem trenutku sem mu pokazala vrata,” se spominja Tamara.

24-letni natakarici Jurki se je 27-letni barman Nejc zdel privlačen ravno zaradi tako popolnega telesa. Vendar je kmalu ugotovila, da videz ni vse. Mnenje je spremenila, ko je pri njem preživela vikend. “V kopalnici je bil precej dlje kot jaz, prehranjeval pa se je le z zelenjavo in ribami,” pripoveduje Jurka.

“Kmalu je svojo obsedenost začel prenašati name. Vsakič, ko sem se izmuznila na večerni prigrizek, se je ‘spravil’ name. Predlagal mi je, da greva skupaj v fitnes, in začel kupovati nizkokalorično hrano, da bi mi ‘pomagal’. V postelji je vseskozi opletal s svojimi temnimi kodri in opazoval svoja močna ramena. Bilo je, kot da mene sploh ni.”

Karla, inštruktorica za aerobiko, 27 let, ni mogla verjeti, da jo je 29-letni Ferdo, vodja projektov v oglaševalski agenciji, povabil na smučanje že po nekaj tednih zmenkovanja. “Ko sva se srečala na letališču, je bil božanski. Vedno je bil videti tako dobro! S prijatelji sem se šalila, da ne vem, ali naj z njim seksam ali ga le gledam,” pravi.

“Toda stvari so se začele rušiti, ko sva prispela v apartma. Razpakirala sem svoj novi smučarski komplet, ki sva ga pred tedni skupaj gledala v prodajalni. Takrat je dejal, da mi pristoji. Tokrat ga je podržal pred sabo in izjavil, da je na njem videti bolje! Drugi šok sem doživela, ko je razpakiral toaletno torbico. Imel je več krem kot jaz. Nekega večera, ko sem nanašala kremo za oči, je zavpil za mano: ‘Vtiraj, vtiraj, vtiraj!’ Presenečena sem obstala. Pojasnil mi je, da moram kremo vtreti in ne le namazati!”

Cosmo rešitev: Znebite se še zadnjih nekaj kilogramov nepotrebne tolšče – njega!

Dobrodošel, gospodinjec

Značilnosti: Preden stopite na njegova nova parketna tla, se obvezno preobujete v mehke copate. Povabilo na večerni prigrizek se sprevrže v večerjo z divjačino v sadni omaki, ob dragi posodi pa ne veste, ali bi iz nje jedle ali jo zgolj občudovale.

Gleda: Kam postavite kozarec.

Je: Izbrano.

Spoznate ga: Na poslovnem kosilu.

Na prvi pogled se gospodinjec zdi izvrsten zadetek. Zna kuhati, ima kopalnico s petimi zvezdicami, po večerji smukneta med rjuhe, ki so zamenjane več kot enkrat mesečno. Ampak ne mine dolgo, ko začne svoje standarde prenašati na vas. Le kako lahko obvladate moškega, ki vztraja, da čebulo za špagete po bolonjsko narežete vedno tako kot on?

Le s presenečenjem lahko opišemo pogled, ki ga je 27-letna Deja namenila Luki, 30 let, ko je po njuni prvi skupni noči vstal s postelje in začel pospravljati njeno spalnico. “Bilo je tako zelo čudno!” se spominja Deja. “Odnehal ni, dokler niso bile vse obleke v omari in nogavice položene v predalu. Ampak zame je bilo to zares preveč!”

Suzana, programerka, 26 let, je doživela šok ob obisku moderno opremljenega stanovanja svojega novega, 33-letnega fanta Iztoka. “Pripravil mi je krasno večerjo in prenočila sem. Zjutraj sem se namenila pod tuš. Pospremil me je in veselila sem se že mokrega seksa. Namesto tega mi je dal navodila za čiščenje kopalnice po uporabi!

Čeprav sem prenočila še nekajkrat, mi ni dovolil postaviti mila za tuširanje na polico v kopalnici. Bojda se blagovna znamka ni ujemala s celotnim videzom kopalnice. Na koncu sem ga bila že tako sita, da sem ga povabila k sebi, vendar namenoma nisem pospravila. Presenečen nad neredom, v katerem sem živela, je takoj prekinil z mano. Jaz pa sem se veselila, ker je moj načrt deloval.”

Cosmo rešitev: Pripravite mu ‘zabavo presenečenja’ pri njem doma. V isti sapi kot bo vlekel cev za sesalec iz omare, vam bo rekel ‘adijo’.

Živjo, eksperimentalni gej

Značilnosti: Priskrbel vama je karto za ogled velikega koncerta Kylie Minogue, čeprav je moral zato leteti v London. Njegov že skoraj sterilni avto zmeraj diši po prefinjeni toaletni vodici in kliče vas ‘princeska’.

Gleda: Seks v mestu.

Je: Zunaj.

Spoznate ga: Na house plesišču popularnega kluba.

Geji so že od nekdaj igra na srečo za ženske. Osupljivi lepotci, ki dajo veliko na zunanjo podobo in osebno higieno. Če pogledamo še pod rjuhe – presenetljivo veliko žensk se zaplete z moškimi, ki so sicer geji, vendar radi eksperimentirajo.

Klara, 27 let, je z Danijelom, 25 let, začela zahajati ven pred dobrim letom. “Vedno je bil videti drugače, in zabavno je bilo flirtati z njim. Toda pri seksu nekako ni šlo,” se spominja Klara. “Po nekaj mesecih pa je šlo vse narobe. Začel me je vlačiti v gejevske lokale, z izgovorom, da je tam več prostora. Ko se je začel spogledovati s tipi, sem mu odkrito povedala, da mi je jasno, da je homoseksualec.

Najprej je zanikal, kasneje pa priznal, da je imel med najino zvezo oralne odnose z drugimi moškimi. Potem ko sem preživela to ponižanje, sem postala njegova zaupnica. Pomagala sem mu najti samega sebe.”

Ko je 24-letna Karin spoznala 25-letnega Žana na oglaševalski konferenci, je takoj domnevala, da je gej. “Ko se je začel spogledovati z mano, pa sem na to pozabila. Eno je vodilo k drugemu in preživela sva krasno strastno noč. Naslednje jutro pa se moji kolegi niso mogli nehati smejati. Postalo mi je jasno, da vedo nekaj, kar je meni neznano. Povedali so mi, da je Žan gej. V tistem trenutku sem obžalovala, da se nisem zanesla na svoj šesti čut. Po drugi strani pa mi ni bilo prav nič žal za čudovito noč.”

Cosmo rešitev: Recite mu, naj si najde koga svoje velikosti – in koga svoje spolne usmeritve.

Andrea Rozina

Novo na Metroplay: Filip Flisar iskreno o obdobju, ko je končal kariero: "Bilo je težko …"