Paddock, srce dogajanja ob dirkališčih, kjer ekipe pripravljajo dirkalnike in se zvezdniki nastavljajo objektivom, je postal kulisa stila in dobrega okusa.
Moda in Formula 1 sta tako postali neločljivo povezani, kar ni naključje, temveč del širše transformacije športa v življenjski slog. Bi lahko torej rekli, da je paddock Formule 1 postal nova modna pista?
James Hunt in modna revolucija na progi
Moda je prvič zares stopila v svet Formule 1 v 70. letih, ko so v šport vstopila velika sponzorstva, s tem pa je širša javnost dobila vpogled v zakulisje dirkaških dogodkov. V ospredju je bil karizmatični James Hunt, zvezdniški dirkač, ki je bil znan po svoji zvestobi svojemu uporniškemu slogu razmršenih las, spranih kavbojk in navadnih bombažnih majic. Z njegovim zvezdniškim statusom je v središče pozornosti stopila tudi njegova soproga, supermodel Suzy Hunt, ki je obiske dirk spremenila v modne dogodke s svojimi uglajenimi videzi, brezčasnimi dodatki in popolnimi pričeskami. Njen slog je postal nov modni standard na tribunah.
WAG modne ikone
Ženske so nato kar kmalu stopile iz ozadja pred žaromete modnih fanatikov in ljubiteljev prsetižnega videza. Prijelo se jih je ime WAGs (wives and girlfriends = žene in partnerke). Iz spremljevalk dirkačov so se prelevile v javne osebnosti, modne ikone in vplivnice, ki aktivno sooblikujejo kulturo Formule 1.
View this post on Instagram
Z njimi je moda še bolj zakorakala v svet luksuznega dirkaškega športa. Danes dirkači zato tudi sodelujejo z modnimi oblikovalci in blagovnimi znamkami pri oblikovanju svoje opreme. Aston Martin in Puma, McLarnovi vozniki nosijo ure Richard Mille, Ferrari pa je leta 2021 prvič predatvil svojo modno kolekcijo Ferrari Style. Da je moda postala ključni del dirkalne industrije, pa je potrdil modni velikan LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy), ki je letos postal glavni in največji sponzor svetovnega prvenstva v Formuli 1.
Paddock je postal nova modna pista
Paddock, VIP arena je danes prepravljena s supermodeli, vplivnicami in zvezdniki, ki svoje delo modnih ikon opravljajo poplno. Kika Gomes, Alexandra Saint Mleux in Lily Muni He so le nekatere izmed partnerk dirkačev, ki s svojim stilom ustvarjajo modno dirkaške trenutke, ki viralno zaokrožijo po Instagramu in TikToku po vsaki tekmi. Njihov stil ni več naključen je podaljšek osebnosti, hkrati pa izjemno učinkovito marketinško orodje, ki ga modna podjetja dandanes zelo spretno uporabljajo.
Kika Gomes
View this post on Instagram
Alexandra Saint Mleux
Lily Muni He
View this post on Instagram
Moda kot ključ priložnosti za Formulo 1
Moda je zopet postala vstopna točka, ki je v nekoč izrazito moški šport pritegnila novo občinstvo, predvsem ženske. Dirke zdaj spremljajo gledalci in gledalke, ki jih poleg hitrosti zanimajo tudi estetika, življenjski slog in zgodbe v ozadju. Ženske vstopajo v šport kot modne ikone, odprta pa so jim vrata v tehnični sektor in samo dirkanje, kar odraža tudi v ustanovitvi F1 Akademije, programa, namenjenega izključno dekletom. Kombinacija visoke mode v luksuznem športu kot je Formule 1 odpira nova vrata in ustvarja nove priložnosti. Športna izkušnja je postala je tudi vizualna in kulturna in kot kaže, se bo ta trend v prihodnosti le še poglabljal.