Ljubljanski teden je platforma za predstavitev kolekcij že uveljavljenih oblikovalcev in blagovnih znamk, hkrati pa tudi prostor za izobraževanje, sodelovanje in razvoj lokalnih talentov. Zato že vrsto let dajemo prostor tudi mladim talentom, ki so včeraj navdušili občinstvo s svojimi izvirnimi kreacijami.
Na modnih revijah FD Runway Show (Fakulteta za dizajn) in NTF Runway Show (Naravoslovnotehniška fakulteta) so študenti predstavili sveže ideje, polne inovacij, drznosti in umetniškega izraza, kar nakazuje svetlo prihodnost slovenskega modnega oblikovanja. "Ne bojim se za slovensko modno sceno. Mladi imajo namreč ogromno idej, zagona in kreative. Res sem pozitivno presenečena tako nad izbiro materialov, nad stajlingi, nad konceptom. Predvsem pa se mi zdi, da so študenti zelo konceptualno naravnani. Veliko poudarka je na konceptu, ideji in celotni končni prezentaciji," je po končanih študentskih revijah povedala oblikovalka Anja Medle, ki na LJFW sodeluje že od začetka kariere. Letos ga je sicer izpustila zaradi ustvarjanja nove kolekcije, ki bo kmalu na voljo tudi v LJFW.shop-u.
Tretji dan so svoje kreacije predstavili:
FD Runway Show (Fakulteta za dizajn)
NTF Runway Show (Naravoslovnotehniška fakulteta)
TANJA UVERA: "Fluid DNA"
Blagovna znamka Tanja Uvera temelji na unikatnih pleteninah. Zaradi trajnostne ozaveščenosti večino oblačil izdela po meri. Naročnik iz kolekcje izbere izhodiščni look, ki ga Tanja prilagodi barvno in stilsko. Svoj atelje ima v starem delu Maribora. Navdih za kolekcije najde v trenutnem družbenem dogajanju, odnosu med ljudmi, barvno inspiracijo pa v ljudeh in naravi. V brezčasne pletenine spleta duh časa in dodaja stilske elemente, ki podpisujejo "fun in fashion". Tokrat sodeluje s hčerko Lucijo Uvera, ki je kolekcijo dopolnila s subkulturnimi modnimi dodatki.
Tanja Uvera: "Danes je največji trend trajnost in imeti svoj slog. Navdušuje me ideja, kako pletenine, ki imajo status trajnostne mode povezati s tkaninami in dodatki, ki imajo osebno noto. Vsako sezono pa tudi izdelam kakšen kos, ki se ga da stilirati na več načinov in da ga lahko nosi več generacij. Tokrat je to unisex šal/top/rokavi v črni barvi, ki ga nosi moški model."
TANJA ZORN: "Touch"
Oblačila, ki vabijo k čutno tipnemu doživetju, transparence in površine, ki razkrivajo in odkrivajo več dimenzij oblačil. Govorijo o udobju in svobodi tako telesa kot našega izražanja. So zelenilo našega vsakdana z akcenti. Oblikovalka Tanja Zorn Grželj je znamko modnih oblačil ustanovila leta 1995. Po uspešnem sodelovanju z različnimi slovenskimi podjetji in samostojnimi odmevnimi kolekcijami, prodajanimi tudi v tujini, se je odločila za oblikovanje in produkcijo oblačil pod lastnim imenom. Počasi in zanesljivo je sledila svoji ustvarjalni viziji, ki povezuje tradicijo z inovativnostjo, izvirnost z nosljivostjo in strast do oblikovanja z ljubeznijo do estetike. O sporočilu kolekcije je oblikovalka povedala: "Moja kolekcija je kot zelenilo vsakdana, kot zelena luč, ki pomeni akcijo ampak pomirja. Upočasnitev in pozornost, občutek za detajle."
PRINCIP FOR AKINORA CELIN: "The Core"
Nova zimska kolekcija AkinoreCelin pod okriljem znamke Princip, je kot ženska druga koža, zaradi katere se ob vsaki priložnosti počuti lahkotno, svetlo in moderno na način, da je lahko, gibljiva in resnično živi svoje življenje. Zanjo so vsi pomembni. Trajnostni način življenja jo dela odgovorno najprej do sebe in šele nato do sveta okoli sebe, zaradi česar je mehka in polna empatije do sveta. Kolekcija ji torej daje to priložnost, da se začuti, da resnično zmore biti.
Mojca Celin je po koncu dodala: "Vsakršno sodelovanje sproža večje kreativne rešitve in možnosti, ki se dopolnjujejo in rastejo v nove in nove izraznosti in projekte. Ko se začutijo svetovi med seboj se zgodijo magični trenutki, ki včasih zbližajo prave ljudi na pravem mestu, Moda je živa. Moda sodeluje, to dokazujemo tudi mi člani zadruge Zoofa , ki je lani praznovala 10 obletnico obstoja."
BARBARA VRBANČIČ: "Metamorfoza"
Kolekcija črpa navdih iz zimskega cvetja, ki se spreminjajo v fantastična bitja. Oblačila pripovedujejo zgodbo o preobrazbi nežnih cvetnih listov v nenavadna bitja, odmevajoč lepoto dekonstrukcije in privlačnost različnih tekstur. Izvirni vzorci cvetlic, pridobljeni iz rabljenih materialov, prikazujejo divje rastline, ki spominjajo na nenavadna bitja, sprožajo domišljijo in mešajo meje med resničnostjo in fantazijo. Metamorfoza je poklon čarovniji naravnih transformacij in praznovanje neskončnih možnosti, ki zacvetijo iz združitve umetnosti in narave.
"LJFW je največji modni dogodek pri nas, ki mi omogoča, da javno predstavim svoje delo. Predvsem je pa zelo fino vso dogajanje, ki deluje kot most med oblikovalcem in njegovo ciljno publiko; prav tako dogodek vidim kot priložnost za povezovanje in druženje z drugimi oblikovalci ter nenazadnje prostor za stik z vsemi, ki imajo afiniteto za modo in umetnost. " je povedala Barbara Vrbančič.
MADE IN ANSELMA: "Démodé"
Celotna kolekcija je narejena izključno iz starih, odpadnih, zavrženih zaves. Made in Anselma je resnično trajnostna, etična in zelo vključujoča modna znamka. Vsa oblačila in modni dodatki so oblikovani in izdelani iz odpadnega tekstila, ostankov naših babic in propadlih manufaktur iz območja Slovenije. Materiali so najdeni, nabrani in izključno ostanki preteklih časov in propadlih projektov. Oblačila so oblikovana trajnostno, brezčasno in spolno nevrtalno. Tako lahko živijo dolgo in z lahkoto menjujejo lastnike.
Novo na Metroplay: Lia Zuljan in Milena Gasparin o ustvarjanju UGC vsebin, njuni karierni poti in konkurenci