Slovenska raziskovalka je v svojem magistrskem delu razkrila nekaj, kar ti (skoraj zagotovo) ne boš všeč. No, vsaj če nakupuješ v dizajnerskih outletih ne.
Prijetne dizajnerske outlet vasice so tudi v Sloveniji postale vse bolj priljubljene postojanke vseh, ki se odpravimo čez mejo, bodisi na Hrvaško, v Italijo ali v Avstrijo.
In če si se kdaj spraševala, ali so kosi, ki jih tam kupiš, originalni, ti Tjaša Klančič, avtorica magistrskega dela z naslovom 'Dejavniki izbire trgovca z oblačili: Primerjava tradicionalnih in outlet prodajnih formatov' (v celoti si ga lahko prebereš tukaj) zdaj odgovarja, da ni čisto vse tako, kot je videti na prvi pogled.
Naše kolegice z Elle uredništva v teh dneh namesto kavbojk nosijo te hlače (top trend sezone)
V omenjenem magistrskem delu namreč razkriva rezultate primerjalne študije kakovosti oblačil kupljenih v outlet trgovinah s tistimi, kupljenimi v tradicionalnih trgovinah.
V primerjavo so bili vključeni kosi blagovnih znamk Ralph Lauren, Nautica in Tommy Hilfiger, raziskovalci pa so presenečeno ugotovili, da je teža oblačil, kupljenih v outletu in tradicionalni trgovini različna, prav tako pa so drugačne tudi oznake blagovne znamke na etiketi.
Konkretne razlike
Pri pletenih oblačilih je za 4,5 odstotkov večje krčenje oblačil po prvem pranju oblačila, kupljenega v outletu, medtem, ko pri bombažnih izdelkih ni bilo bistvene razlike.
Avtorica omenjene magistrske naloge je tudi pri drugih blagovnih znamkah v outlet trgovinah prepoznala nekoliko nižje kakovosti (npr. Gap in Banana Republic), medtem ko je razlika tudi v izdelavi torbic blagovnih znamk Kate Spade in Coach.
Kosi, ki jih lahko kupiš v dizajnerskih outletih torej niso ponaredki, vendar tudi niso isti kot tisti, ki so na prodaj v njihovih tradicionalnih trgovinah.
To v osnovi pomeni, da Tommy Hilfiger izdeluje tudi kose, ki jih lahko kupiš v njihovem outletu, vendar iz slabših materjalov in slabše kakovost. Dizajnerske blagovne znamke imajo torej dve različni produkcijski liniji, glede na to, kje se bo izdelek prodajal.
Te je ta informacija presenetila?
Bivša zaposlena v PRIMARKU razkriva skrivnost nakupovanja v njihovih trgovinah (ki spremeni VSE!)
Fotografije: Profimedia