Christian Louboutin - mož, ki uresničuje ženske fantazije

17. 9. 2012

V začetku devetdesetih let se je pojavil kot strela z jasnega in z originalnostjo ter posebnim talentom v svet mode vnesel pravo zmedo. Postal je eden izmed vodilnih oblikovalcev čevljev na svetu. Pred Christianom Louboutinom so bili čevlji samo obutev, zdaj pa so umetniška mojstrska dela, ki jih ženske obožujejo, o njih sanjajo in si jih želijo.

Dolgo je prodaja parfumov vladala modnemu svetu. Potem je prišel džins. Zdaj, bolj kot kdaj prej, pa so tu čevlji in torbice.

In ni naključje, da se je Christian Louboutin pojavil v devetdesetih letih prejšnjega stoletja, ko se je zgodila ta sprememba.

Skupaj z Manolom Blahnikom in Tamaro Mellon, soustanoviteljico mondene modne znamke Jimmy Choo, sestavlja sveto trojico trga luksuzne obutve, ki je iz čevljev ustvarila fetiš. Louboutin pa je v samem vrhu te svete trojice.

Medtem ko so 'manolke' preveč običajne ali pa preveč odbite, Jimmy Choo pa sije preprosto drugače od preostale obutve, čevlji Louboutina govorijo eno samo besedo: seks.

"Tisto, kar je seksualno v visokih petkah, je lok noge, saj je to natančno tisti položaj, v katerem je noga, ko ženska doživlja orgazem. In tako se ženska, ko svojo nogo postavi na visoko petko, postavi v morebitno orgazmično situacijo," je mojster izjavil v nekem intervjuju.

Kraljice, princese, igralke, rokovske zvezde, modne ikone, intelektualke in poslovne ženske z enakim ponosom teptajo zemljo v slovitih Louboutinovih čevljih. Pri tem so očarane nad magičnim dotikom rdečih podplatov s tlemi. Carlo Bruni, nekdanjo francosko prvo damo, so fotografirali, ko je hodila po stopnišču Buckinghamske palače, in prvo, kar so vsi opazili, so bili rdeči podplati, ki jih med mnogimi slavnimi damami nosi tudi Francozinja Christine Lagarde, menedžerska direktorica mednarodnega denarnega sklada in nekdanja francoska finančna ministrica. Angelina Jolie je v njih snemala akcijsko romantično komedijo Gospod in gospa Smith, Sarah Jessica Parker pa je v filmu Seks v mestu izdala Manola Blahnika, saj se je sprehodila v Louboutinovih čevljih. Jill Abramson, urednica časnika The New York Times, pravi:

"Z njimi na nogah se ničesar ne bojiš."

Demi Moore, Madonna, Diane von Fürstenberg, Sofia Coppola, Dita Von Teese, vse po vrsti Christianove tesne prijateljice, so predane svojim louboutinkam. Pevka Christina Aguilera je resna zbirateljica in ima okoli 300 parov teh čevljev. Z njimi pa je dobesedno obsedena tudi pisateljica Danielle Steel, ki se lahko pohvali z neverjetnimi šest tisoč pari! Jennifer Lopez je priljubljenemu oblikovalcu izkazala še posebno hvaležnost s pesmijo Louboutins in izjavila:

"Res je, da ubijajo, a so najbolj seksi čevlji na svetu."

Christian Louboutin se je rodil 7. januarja 1963 v Parizu, kjer je tudi odraščal. Njegova starša imata kamerunske korenine, oče Roger je bil mizar, mama Irene pa gospodinja, ki definitivno ni bila oboževalka visokih petk. Njegove tri sestre so imele - kot je povedal v nekem intervjuju - rade čevlje s polno peto, ki so skoraj pravo nasprotje od čevljev, ki jih danes izdeluje. Njegov okus se je izoblikoval že v otroških letih. Takrat ga je očaralo nočno življenje. S prijatelji je bežal iz šole in obiskoval pariški nočni klub Le Palace, a medtem ko so ostali mulci gledali punce, je on buljil v njihove čevlje. Še posebej ga je privlačil videz plesalk in striptizet, njihovi bleščeči kostumi so ga navdihovali in ga spodbudili, da je začel ustvarjati glamurozne kreacije, pozneje pa so pogubno vplivale tudi na njegov skromen študentski proračun.

Star je bil 12 let, ko je med obiskom pariškega muzeja Musée national des Arts d'Afrique et d'Océanie presenečeno opazil opozorilo o prepovedi vstopa ženskam v visokih petah, da se ne bi občutljivi talni mozaiki poškodovali:

"Na risbi so bili čevlji, kakršnih še nikoli do takrat nisem videl - stiletto. Po tem sem v šoli vsak dan risal takšne čevlje. Kar nisem nehal."

Pri 17 letih je začel delati v znani pariški koncertni dvorani in kabaretu Folies Bergère,:

"Gledal sem dekleta, ki so v težkih oblačilih hodila gor in dol po stopnicah, nihče pa ni bil pozoren na njihove čevlje. Takrat sem se naučil, kako zelo pomembni so drža in proporci za izdelavo popolnega čevlja. Hotel sem oblikovati čevlje za kabaret, za plesalke."

Christian nikoli ni obiskoval modne ali oblikovne šole, ampak si je prakso pridobival, ko je delal za Charlesa Jourdana, Chanel in Yvesa Sainta Laurenta. Toda pri tem ni bil ravno uspešen, saj je stalno dobival odpovedi:

"Bil sem grozen asistent. Jasno je, da asistent asistira, jaz pa sem hotel delati po svoje." Trdi, da nikoli ni imel nobenih načrtov za kariero ali ambicij, da bi imel svoje podjetje. Poleg tega do 16. leta ni odprl niti ene modne revije:

"Hotel sem biti oblikovalec čevljev, a nikoli si nisem mislil, da bi to utegnil postati moj poklic. Toda ... Kaj pa je bila alternativa? Zdravnik? Preveč umazano! Stevard? Ne, hvala! Potem pa mi je nekdo dal knjigo o Rogerju Vivierju in takoj sem vedel, da je to to!"

Christian ne verjame v reklamo in je tudi ne potrebuje, saj je rdeč podplat reklama sama po sebi. Legendarni rdeči podplati pa so nastali povsem po naključju:

"Po tem, ko sem v rokah končno držal prvi prototip iz kolekcije jesen/zima 1993/1994, nisem bil srečen. Čevelj je bil s tistim ogromnim črnim podplatom videti neverjetno brez življenja. Z mize svoje asistentke sem zgrabil rdeč lak za nohte, ga polil po podplatu in ga začel barvati. Takrat se je čevelj počasi začel vračati v življenje."

Sprva je pomislil na to, da bi imela vsaka kolekcija drugačno barvo podplatov, a je kmalu opustil to idejo:

"Rdeča je več kot barva, je kot ruta, ki jo elegantna dama odvrže v bližini moškega, ki jo privlači."

Lanvinov oblikovalec Alber Elbaz je Louboutina prosil, naj za eno od njegovih prvih kolekcij oblikuje čevlje.

"Takrat sem pomislil, da je rdeč podplat ­pretiravanje, da je preveč vpadljiv za mojo kolekcijo. In tako sem vsem čevljem podplate obarval v črno, kar je bila gromozanska napaka. Louboutin me je skoraj ubil," se spominja Elbaz.

Leta 2007 je začel izdelovati čevlje po meri:

"Pravi luksuz je, ko lahko do najbolj drobnega detajla, do najbolj precizne popolnosti izpolniš željo neki ženski. Roger Vivier me je naučil tisto, kar je njemu pogosto govoril Dior: čevelj je kot čarovnik, vedno se mora znati pojaviti in izginiti. To pomeni, da so čevlji pomembni, a kadar opazuješ žensko, moraš videti samo njo, nikakor ne obleke in obutve. Videti moraš edinstven šarm in privlačnost, edinstveno silhueto, pri tem pa ne smeš izpostavljati niti enega detajla."

Njegovi čevlji so znani po dveh stvareh - ceni in višini.

Vrtoglavo visoke petke so skladne z vrtoglavo visokimi cenami. Par njegovih čevljev stane tudi do 500 evrov, za škornje pa je treba odšteti 1.500 evrov in več. Ob tem pa je treba poudariti, da niso drage le njegove kreacije. Vsi oblikovalci čevljev so v zadnjih desetih letih namreč povišali ceno svojih izdelkov za najmanj 50 odstotkov, za kar Louboutin krivi evro:

"Vse se je podražilo, celo kruh!" Z letošnjim odprtjem prve moške trgovine v Parizu se je njegovo cesarstvo povečalo na 45 butikov po vsem svetu, od Dallasa do Dubaja. Tudi zdaj, ko posel cveti, podjetje poudarja oseben pristop oziroma pečat svojega mojstra in maskote, ki ga vodi ena sama osnovna mantra:

"Ne ­obstaja niti ena ženska, ki bi imela rada debele gležnje."

Njegovo stališče o ženskih gležnjih je doživelo vrhunec pred slabimi tremi leti, ko so ga prosili, naj izdela posebno kolekcijo priljubljenih barbik, poimenovano Louboutin Barbie. Ponudbo je sprejel, a le pod enim pogojem - da stanjšajo njene 'debele gležnje, ki se jih ne da prenašati'.

"Gleženj je bil preveč raven, prav nič pa ni lepšega od tankega, izvitega gležnja," je nekoč dejal Christian.

Poleg čevljev pa ima Louboutin še eno veliko strast - vrtnarstvo.

Z vrtnarskim dizajnom se je začel ukvarjati leta 1989. Dobro obveščeni viri zatrjujejo, da je vrt njegove hiše v Vendéeju, ki je le eno izmed njegovih številnih domovanj in v kateri živi s partnerjem Louisom Benechom, znanim francoskim krajinskim arhitektom, magična izkušnja. Tam, med vrtnicami, potonikami, hortenzijami in cipresami, v pravih dišečih 'sobanah' Louboutin postane povsem drug človek. Rastlin se ves čas dotika in jih pogosto ogovarja z njihovimi latinskimi imeni, kar počne z ljubeznijo, nežnostjo in ponosom. Christian Louboutin, najslavnejši ­dizajner našega časa, ljubljenec zvezd in ­pripadnik visoke družbe, je pravzaprav vrtnar. Poleg tega pa je tudi perutninar! V nekem ograjenem prostoru na svojem posestvu ima namreč neobičajno veliko zbirko eksotičnih kokoši, piščancev in petelinov, ki jih domov prinaša s pogostih potovanj.

Dvajset let izredno plodne in uspešne ­kariere je pariški modni oblikovalec obeležil na poseben način - londonski Design Museum je na retrospektivni razstavi predstavil njegove slavne čevlje z rdečimi ­podplati in ubijalskimi petami. Od 28. marca do 1. julija letos so si obiskovalci lahko ogledali njegove najbolj reprezentativne ­kreacije, nastale v preteklih dveh desetletjih. Poleg tega je založba Rizzoli izdala monografijo Christian Louboutin, ki jo je sam kreiral in ilustriral, uvodnik pa je napisal sloviti hollywoodski igralec John Malkovich. Knjiga je sestavljena iz šestih poglavij - poleg biografije so v njej še seznam vseh ­njegovih prodajaln po vsem svetu, popotovanje skozi 20 let dela, zasebne fotografije njegovih hiš v Parizu in Egiptu ter pogled v preteklost, natančneje na sodelovanje s slovitim režiserjem Davidom Lynchem, s katerim je leta 2007 organiziral razstavo Fetish, na katerih so bili čevlji prikazani kot male erotične skulpture.

Čevlji Christiana Louboutina sledijo edinstveni poti lepote, ob neizbežni opombi njihovega tvorca:

"Udobnost je grozen koncept. V teh čevljih se ne da niti razmišljati niti hoditi, kaj šele teči, narejeni so za poležavanje."

Njegovi čevlji so postali dragoceni modni dodatki, a tudi pravi instrumenti ­zapeljevanja in svojevrstne injekcije ­samozavesti.

Napisal Tim Jeras, fotografije Profimedia.si

Novo na Metroplay: Matej Zemljič o zakulisju snemanja, dojemanju igralstva in stvareh, ki mu pomenijo največ