Agyness Deyn: Modna muza desetletja

Ona je v tem desetletju preprosto modna ikona in muza številnih oblikovalcev. Tudi zahvaljujoč Agyness Deyn, je London znova vroča metropola mode.

20. 6. 2010

Agyness Deyn je fenomen in glavni obraz prebujajoče se angleške modne scene.

Glasno in neobrzdano se Velika Britanija vzpenja nazaj na modni Olimp, za kar se lahko zahvali gospodični Deyn, ki je znana tudi po tem, da prisega na slovito obutev znamke Dr. Martens.

Samosvoja že od malih nog

Črni lasje, rožnati lasje, karirasti lasje, potem pa obrita glava! Že pri 11 letih je Agyness Deyn, ki je luč sveta ugledala 13. februarja 1983, razmišljala s svojo glavo. Njene vrstnice so skrb za svoj stajling prepuščale rokam skrbnih mamic, smrklja iz severne Anglije z velikimi modrimi očmi pa je imela že takrat občutek in smisel za bistvene stvari. Tečaj karateja namesto uric baleta, skupina The Clash namesto kakšnih osladnih fantovskih zasedb …

Njen modni slog pa je bil vedno takšen, da je bil še posebej všeč le eni osebi – njej.

V predpubertetniških časih je bilo Agyness ime Laura Hollins in je odraščala v mestecu Littleborough v bližini Manchestra. Družbo sta ji delala brat Greg in sestra Emily. Njena mama Lorraine je spiritualna medicinska sestra s posebno sposobnostjo, ki ji omogoča, da se ukvarja z reikijem.

V hiši družine Hollins je vladala pozitivna energija.

“Laura je bila zelo spiri­tualno naravnana, že ko je bila stara 14 let,” razkriva njena mama Lorraine in razloži, da ima hčerkin notranji žar že polovico zaslug za njen uspeh. Drugo polovico zaslug za uspeh pa pripisuje njeni ambicioznosti.

“Modeli zelo trdo delajo za svoj uspeh in jaz hočem biti najboljša!”

Netipična manekenka

178 centimetrov višine, skoraj nobenih prsi in oglat ter precej robat obraz. Njeno telo bolj spominja na telo kakšnega borca iz ringa kot pa na telo brhke mladenke, ki se sprehaja po modnih brveh. Ženstvene obline? O njih ni ne duha ne sluha. Namesto tega najprej vidimo živo blond razmršene lase in močno izražene obrvi. Kljub temu ali pa ravno zaradi tega modne revije v Londonu, Parizu, Milanu in New Yorku niso prave brez nje.

Po modnih brveh se sprehajajo brhke lepotice iz Brazilije in postavne Rusinje, ob njih pa Agyness.

Njena prepoznavnost skrbi za stalne nastope, ji prinaša milijonske honorarje, novembra 2007 pa ji je zagotovila naslov Model of the Year (model leta) in primerjavo s Kate Moss. Revija Tatler jo je januarja 2008 izbrala za najbolje oblečeno žensko leta, modna biblija i-D pa ji je maja istega leta posvetila celo izdajo. Postala je zaščitni obraz svetovno znanih modnih znamk, kot so Hugo Boss, Armani, Mulberry in Burberry. Krasila je naslovnice revij Vogue, Elle in New York Times.

“Nobena druga ni videti kot ona. Ona je poosebljenje veselja do življenja. Je natančno tisto, kar modni oblikovalci hočejo. Poleg tega pa vsem nekako vlije del svoje osebnosti,” meni modna oblikovalka Anna Sui.

“Sicer nisem tako lepa kot druga dekleta, a štrlim iz množice,” pa pravi Agyness.

Trud se je poplačal

Njena babica je že od nekdaj vedela, da Agyness izstopa. Ker jo je ves čas prepričevala, naj se preskusi v vlogi manekenke, se je Laura pri 14 letih odločila, da bo poslušala njene besede, se prijavila na modno tekmovanje in zmagala.

Dve leti pozneje je postala obraz Rossendala.

Predstavniki modnih agencij so trkali na njena vrata, a Laura se je odločila, da bo najprej končala šolo. Ob tem je stregla ocvrte ribe v lokalni okrepčevalnici, a si je ves čas želela nekaj več, bila je lačna uspeha. Leta 2001 se je preselila v London, ker je hotela igrati, se ukvarjati z glasbo, biti kreativna in preprosto živeti življenje s polnimi pljuči. Skupaj s svojim najstniškim fantom Henryjem Hollandom je postala del slavnih ljudi z nočne scene severnega Londona. Slavni parček je bil vedno tam, kjer se je kaj dogajalo. Prehranjevala se je v glavnem s toastom in fižolom, denar, ki ga je zaslužila kot natakarica, pa je vložila v modne revije in obleke, ki jih je kupovala na bolšjem sejmu.

To se ji je splačalo, saj so jo sredi nakupovanja končno odkrili.

Njen prvi modni agent ji je leta 2002 svetoval spremembo imidža:

“Daljši lasje, prosim! Bolje se prodajajo!”

“Toda jaz nisem komercialna,” mu je odgovorila v prevelikem puloverju, naramnicah in nogavicah z živahnimi vzorci.

Obožuje jo tudi Anna Wintour

Njen videz je pravzaprav potreboval le še primerno ime. Mama Lorraine in njena prijateljica sta se po pomoč zatekli k višjim silam in povprašali vesolje, katero ime bi bilo primerno za Lauro. Odgovor je bil, da morajo zgodovinsko družinsko ime Agne in Dean kombinirati z numerološkim igračkanjem s črkami – rodilo se je ime Agyness Deyn, ki ga je takoj krstila tudi modna boginja Anna Wintour, urednica modne revije Vogue.

“Njen stil je brezkompromisen,” je potrdila Anna in dodala, da je Agyness modna muza tega desetletja, ki preprosto mora biti navzoča na vsaki modni reviji.

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri