Priljubljena ameriška trgovska veriga Joann Fabrics, znana po svoji obsežni ponudbi tekstila, ustvarjalnega materiala in šiviljskega pribora, bo do konca maja zaprla vse svoje trgovine po ZDA. Podjetje, ki so ga ustanovili že davnega leta 1943, je v začetku leta že drugič razglasilo stečaj, kar pomeni tudi konec nekoč izjemno priljubljenega koncepta ustvarjalnega nakupovanja.
Nekaj prodajaln, med njimi tudi šest v zvezni državi Michigan, je svoja vrata zaprlo že konec aprila, preostale pa bodo z delovanjem zaključile do konca tega meseca. Obiskovalce zdaj vabijo še zadnje razprodaje zalog.
Čeprav so številni znani trgovci v preteklosti že doživeli podoben propad (spomnimo se le Toys R Us), pa zaprtje Joann Fabrics pomeni več kot zgolj poslovni konec. Gre za izgubo fizičnega prostora, kjer so kupci lahko tudi otipali in občutili materiale, kar spletni nakupi enostavno ne omogočajo.
"Žalostno. Vsi so zelo žalostni," je povedala ena od zvestih strank Karen Lyons. "Ljudje danes resda manj šivajo kot nekoč, a kam naj zdaj sploh še gremo po kakovostne materiale?" se je vprašala Marci Solomich. Kupci, ki so Joann obiskovali desetletja, poudarjajo, da pri spletnem nakupovanju težko ocenijo barve in teksture, kar je ključno pri izbiri tkanin za šivanje.
Medtem ko se velike verige, kot so Hobby Lobby, Michaels ali Walmart, morda še trudijo zapolniti vrzel, pa se nekatera manjša, specializirana podjetja veselijo nove priložnosti. Sara Gallegos, lastnica trgovine Decorative Stitch v Shelby Townshipu, pravi: "Sprašujem svoje stranke, kaj so kupovali pri Joann, da bom to lahko zdaj ponudila tudi jaz. Pomembno je, da se jim ponudi kakovost in predvsem strokovna podpora, ki je pri spletnem nakupu pogosto ni."
Joann Fabrics zapušča trg po dolgih desetletjih ustvarjalnega navdiha in šiviljske skupnosti, a hkrati odpira priložnost manjšim podjetjem, da stopijo v ospredje in ponovno povežejo lokalne ustvarjalce.