Na tisoče potnikov, ki naj bi v soboto zvečer na dopust poleteli z letališča Linate v Milanu ali pa se tja vrnili, se je zaradi izpada radarnega sistema znašlo v velikih težavah.
Več kot tristo letov je bilo namreč odpovedanih ali preusmerjenih, poroča Euronews. Družabna omrežja, kot je TikTok, so trenutno polna posnetkov kaosa na letališču: številni potniki so med čakanjem na informacije spali na tleh ali celo na trakovih za prtljago.
@macho_alejandro #milan #malpensa #italy #cancled #flight #airport ♬ Jet2 Advert - ✈️A7-BBH | MAN 🇬🇧
Okvara je trajala približno dve uri in se začela ob 21. uri. Okoli polnoči je italijanska nacionalna agencija za letalsko kontrolo (Enav) sporočila, da so težave s prenosom podatkov in povezljivostjo v kontrolnem centru v Milanu odpravljene, promet pa se je postopoma normaliziral.
Morda vas zanima tudi:
- Polet iz sanj? Vplivnež pokazal letalsko razkošje, o katerem lahko večina navadnih smrtnikov samo sanja (VIDEO)
- Vsak pristanek je mali čudež: najbolj srhljiva letališča na svetu, na katerih je vsaka napaka lahko usodna
Motnje so prizadele tudi okolico Milana ter letališča v Benetkah, Rimu in Pisi. Predsednik nacionalne agencije za civilno letalstvo, Pierluigi Di Palma, je za tiskovno agencijo Ansa povedal, da že poteka preiskava vzrokov okvare ter priprava ukrepov za preprečitev podobnih težav v prihodnje.
"Pristali smo na drugem letališču, taksist pa je zahteval 1700 evrov ..."
Euronews je objavil tudi izkušnjo potnika, ki je v soboto letel iz Maspalomasa na Gran Canarii, pristati pa bi moral na letališču Orio al Serio v Bergamu, približno 40 kilometrov od Milana.
"Manj kot dve uri pred pristankom nas je kapitan obvestil, da bomo pristali na letališču v Pisi, kjer nas bodo čakali nadomestni avtobusi do Bergama. Ko smo pristali, so po zvočnikih povedali, da avtobusov ni in da si moramo rešitev poiskati sami," je pojasnil.
Malo razpoložljivih taksijev je zahtevalo 1700 evrov za prevoz šestih ljudi, vozovnice za vlak iz Pise v Milano pa so bile razprodane ali pa na voljo le še po res astronomskih cenah. Edina rešitev za potnika je bila tako prespati v hotelu v bližini železniške postaje in naslednje jutro nadaljevati pot proti Milanu.
"Ko sem prispel tja, sem se moral še vrniti v Bergamo, kjer sem imel parkiran avto, da sem se lahko vrnil domov," je ogorčen.
Potrošniške organizacije so stopile v akcijo, da bi potnikom nudile podporo in od ministrstva za promet ter agencije Enav zahtevale pojasnila. Organizacija Codacons je vložila tudi prijavo na tožilstvo v Milanu zaradi suma motenja javne storitve, dodali pa so, da je motnja toliko hujša, ker se dogaja v času poletnih dopustov, ko številni potniki potujejo na počitnice in utrpijo tako finančno kot moralno škodo.
"Nedopustno je, da lahko leta 2025 ena sama tehnična napaka ohromi celoten radarski sistem tako velikega območja. Tehnologija bi morala zagotavljati zanesljivost in kontinuiteto delovanja, včerajšnji dogodek pa kaže, da primerni protokoli za upravljanje tveganj niso vzpostavljeni," pa je dejal predsednik organizacije Assoutenti, Gabriele Melluso, ki je opozoril še, da je treba preveriti, ali so bili podatkovni centri v času vročinskih valov ustrezno hlajeni za zagotavljanje nemotenega delovanja sistemov.
@jakucshanna #milano #guastoradar #malpensa #airtraffic #fyp #foryou #perte ♬ Jet2 Advert - ✈️A7-BBH | MAN 🇬🇧
Potniki, prizadeti zaradi sobotne okvare, imajo skladno z evropsko uredbo sicer pravico do povračila stroškov in pomoči. Če je let odpovedan ali ima daljšo zamudo, mora letalska družba namreč zagotoviti obroke in pijačo glede na trajanje čakanja, hotelsko namestitev, če je potrebna ena ali več nočitev in prevoz od letališča do namestitve in nazaj.