Imaš posluh, pa si ne upaš nastopiti v javnosti? Srečo poskusi na YouTubu. Cosmo ti ponuja recept, kako se lahko iz preproste punce s prenosnikom spremeniš v spletno zvezdnico, pred tem pa preberi še, na katere pasti moraš biti pozorna.
Kaj misliš, da je počel Justin Bieber, preden so se začele vstopnice za njegove koncerte prodajati za med in je celo ženska dišava dobila njegovo ime? Bil je le eden izmed treh milijard uporabnikov spletnega portala YouTube, ki je na spletu objavili svoj videoposnetek.
In prav YouTubu se ima najstniški idol zahvaliti za uspeh, ki ga živi danes. YouTube mesečno obišče več kot milijarda ljudi, uporabniki na portalu objavijo več kot sto ur videomateriala na minuto, vsak mesec pa si vsi skupaj ogledamo več kot šest milijard ur videoposnetkov. Številke so res visoke, YouTube pa je že nekaj časa glavni vir zabave in informacij.
Ne gre le za petje
Michelle Phan je bila ena prvih lepotnih videoblogerk. Njena posebnost so bile stilske preobrazbe in odlično znanje na področju ličenja. Ko so jo v domačem Bostonu zavrnili za delo prodajalke make-upa, se je 24-letnica odločila odpreti svoj YouTube profil.
Temu sta sledila dva milijona naročnikov in v nebo segajoče številke ogledov na njenem najbolj znanem videoposnetku, kjer se je Michelle prelevila v Lady Gaga. Pet let pozneje je Michelle Phan predsednica lastnega podjetja FAWN (For All Women Network). Kljub svetovnemu uspehu lepotna strokovnjakinja še vedno redno osvežuje svoj YouTube kanal s svežimi vsebinami.
Naj bo prva zabava
Ljudje YouTube večinoma uporabljajo za odmik od vsakodnevnih obveznosti – torej za zabavo. Ko je Justine Ezarik leta 2007 ustvarila svoj profil iJustine, je občinstvo 600.000 gledalcev v enem tednu osvojila s kratkim skečem o naročanju cheesburgerja.
Nekaj let po tem se je Justine pojavila v številnih televizijskih serijah, kot so Zakon in red: Enota za posebne primere, Zločinski um in The Bold & The Beautiful. Zato se sprosti in se zabavaj! Pusti, da se pred kamero izkaže tvoja 'za crknit smešna' stran. Kdo ve, morda tudi tebe odpelje v Holivud.
Investiraj v kakovost
To velja tako za opremo kot za tvoj čas. YouTube je ogromen portal, pri katerem je zaradi števila vsebin pomembno, da res izstopaš. Zanimiva vsebina in dobro narejen posnetek bosta gledalce še dodatno pritegnila k spremljanju izdelkov, zato nikar ne skopari pri tehnični opremi. Če želiš imeti redno občinstvo, posnetke na svoj kanal objavljaj vsaj enkrat tedensko.
Je res vsaka reklama dobra reklama?
Vprašanje, ki je vsak dan bolj aktualno, je, kako s svojo vsebino izstopati v poplavi videoposnetkov. Še posebej zato, ker so najbolj popularni posnetki z največ ogledi tudi najbolj netipični. Gledalce pritegnejo vsebine, kjer ljudje nerodno padajo po tleh, razbijajo pohištvo in izgubljajo svoje dostojanstvo. Takšen primer je tudi Tori Locklear. Posnetek, v katerem si punca sredi postopka kodranja las po nesreči odžge cel pramen, je v petih dneh dosegel več kot 12 milijonov ogledov.
Video je opazila tudi ameriška TV-voditeljica in komedijantka Ellen DeGeneres, ki je Tori povabila v svojo oddajo, in tako se je za najstnico začela njena prepoznavnost. "Tega posnetka na začetku nisem imela namena objaviti," pove Tori. "Posnela sem ga že oktobra lani, vendar sem ga objavila šele pozneje, ko sem ga nenačrtno spet našla in se začela smejati ob njem," prizna. Nedvomno ni pričakovala, da ji bo ta poteza v zameno za šop las prinesla 21 milijonov sledilcev.
Množične akcije
Še en način, kako lahko postaneš super slavna na YouTubu, je tako imenovani 'meme' – po navadi povsem unikatno in malce posebno gibanje. Nekaj takšnega je pripravila skupina petih prijateljev iz Avstralije. Fantje so posneli 30-sekundni Harlem Shake video, v katerem moški s čelado neopaženo pleše v sobi med drugimi ljudmi, nato pa se divjemu plesu pridružijo še vsi v sobi. Idejo so dobili deževnega dne, ko jim je bilo dolgčas, danes pa splet preplavlja več kot 50.000 Harlem Shake priredb, ki imajo skupaj več sto milijonov ogledov. Na YouTubu boš našla posnetke ameriške vojske, potnikov na vlaku, študentov in profesorjev v predavalnicah, med njimi pa je tudi nekaj slovenskih.
Pomembno je povezovanje
Facebook, Twitter in druga spletna omrežja uporabi v svoj prid. Vsakič ko objaviš nov video, povezavo zanj objavi tudi na Facebook profilu, s tem boš olajšala iskanje svojega spletnega dela. Pomaga tudi prijateljevanje z drugimi ustvarjalci YouTuba, kar bo posledično tudi na tvoj kanal privabilo gledalce. YouTube je lahko na začetku le tvoj hobi, če pa boš z zanimivo vsebino pridobila zvesto publiko, lahko postane tudi poklic, v katerem boš uživala. Je odlična vrsta zabave, druženja in spoznavanja sveta, z YouTubom pa boš vsekakor modna in tehnološko napredna šik bejba.
Pred kamero sedijo tudi Slovenci
Barbara Hrovat (barbara4u2c)
Ko je pred štirimi leti zabavna Ljubljančanka na YouTubu objavila video Slovenia vs. Slovakia, ni le končno razrešila večne problematike razlik med državama, ampak si je zaslužila tudi veliko število oboževalcev.
Luka Marčetič (desnastranjajca)
Eden tistih, ki lahko prižge spletno kamero in govori o 'neumnostih', ki mu tisti trenutek padejo na pamet, pa bo še vedno tako smešno, da se ne boš mogel upreti kliku na vse druge videoposnetke, ki jih je objavil pred tem.
Julija Aljaž (TheXjulijax)
Letos je 16-letna Julija z YouTubom izdala prve avtorske pesmi, v katerih želi poslušalcem predstaviti svojo življenjsko zgodbo, preden se bo poslovila od Slovenije, da bi odšla sanje živet v ZDA.
Goran Hrvaćanin in Mario Ćulibrk (GojkoAjkula)
Carice gotovo že poznaš, malce manj pa sta poznana fanta, ki nastopata v videih. Mlada Jeseničana Goran in Mario imata na svojem YouTube kanalu več kot 25 tisoč naročnikov in čez 16 milijonov ogledov videoposnetkov, v katerih zabavno stereotipizirata pripadnike različnih območij in subkultur.
Pripravila: Anamarija Lukovac
Novo na Metroplay: “Če narediš veliko, lahko izbereš najboljše” | DAVID TAVČAR, ELLE DEKOR 2024