Prihaja Konono No. 1 - glasbeni fenomen iz Konga!

V četrtek, 22. marca, se bo ob 21. uri v Kinu Šiška zgodila glasbena senzacija, ki sliši na ime Konono No. 1!

20. 3. 2012
Prihaja Konono No. 1 - glasbeni fenomen iz Konga!  (foto: promocija, Kino Šiška)
promocija, Kino Šiška

Konono No. 1 velja za transžanrski glasbeni fenomen iz Konga, ki je bolj kot vsi do sedaj znani izvajalci uspel povezat svetovno galsbeno sceno s sceno avantgardne elektronske glasbe.

Bend, ki je enako navdušil na referenčnem festivalu glasb sveta, Womex, kot tudi na barcelonskem festivalu Sonar, meki avantgardne elektronske glasbe.

Konono No.1 so zasloveli z leta 2005 s prelomnim albumom Congotronics, ki je svetu predstavil nenavadne in spektakularne mešanice elektronskega in tradicionalnega, ki nastajajo v predmestju Kinšase v Kongu.

Ta hipnotična glasba onkraj doslej znanih sfer je enako intenzivno očarala tako ljubitelje glasbenega sveta kot ljubitelje elektronike in avant-rocka, medije po vsem svetu pa spodbudila, da so iznašli nekaj presenetljivih primerjav (od krautrocka skupine Can do Jimija Hendrixa, Leeja Perryja in prototechna!).

V posnetku razkrinkala prevarante: tako vam na bankomatu vzamejo denar

Zasedbo je že davno, v šestdesetih, ustanovil Mingiedi, virtuoz na tradicionalnem inštrumentu likembe (včasih ga imenujejo tudi 'sanza' ali palčni klavir, sestavljajo pa ga kovinske palice, pritrjene na resonator). Postava benda vključuje tri električne likembeje (bas, srednjega in visokotonskega), opremljene z doma narejenimi mikrofoni iz magnetov, rešenih iz starih avtomobilskih delov, in priklopljene na ojačevalce. Imajo tudi ritem sekcijo, ki uporablja tako tradicionalna kot provizorična tolkala (lonce, ponve in avtomobilske dele), in zvočni sistem, ki vsebuje slavne megafone.

Glasbeniki prihajajo s področja tik ob meji med Kongom in Angolo.

Njihov repertoar v veliki meri črpa iz trans glasbe kulture Bazombo, vendar pa so k temu dodali prvotno neželene distorzije svojega zvočnega sistema. Na podlagi tega so razvili edinstven slog, zaradi katerega so iz zvočnega vidika po naključju povezani z estetiko najbolj eksperimentalnih oblik rocka in elektronike, in to tako zaradi zvoka kot same glasnosti (igrajo namreč pred zidom, sestavljenim iz zvočnikom), pa tudi svojega neusmiljenega ritma.

Debitanstki album zasedbe Konono No. 1 je bil hkrati otvoritvena plošča v seriji Congotronics založbe Crammed Records, ki je namenjena vznemirljivim elektronsko-tradicionalnim glasbenim hibridom iz Konga.