Uaaaau! TA Slovenka je s svojimi izdelki prepričala Urban Outfitters (preveri, s čim!)

15. 3. 2019
Deli
Uaaaau! TA Slovenka je s svojimi izdelki prepričala Urban Outfitters (preveri, s čim!) (foto: Instagram.com/aljahorvatillustration)
Instagram.com/aljahorvatillustration

V današnjem članku spoznaj mlado ilustratorko Aljo Horvat in njeno zgodbo o uspehu!

Alja Horvat je 22-letna ilustratorka, ki ljubi umetnost. Je fantastična sogovornica, s katero sva ob zelenem čaju klepetali dobri dve uri in pol. Dobili sva se na sončen četrtek v Mariboru, od koder prihajava obe. 

Takoj me je pritegnila njena energija. Takoj mi je bilo tudi jasno, da gre za samozavestno mlado žensko z jasnimi cilji, ogromno talenta in veliko željo po ustvarjanju nečesa edinstvenega. 

Z mačjimi sončnimi očali in plaščem iz umetnega krzna je delovala kot fatalka iz kultnih filmov starega Hollywooda. 

Njeno delo lahko vidiš pri velikih imenih kot so Urban Outfitters, Causebox, ban.do in Hautelook. Vau!

Največ ustvarja z Wacom grafično tablico, a še vedno rada poprime za tradicionalen čopič. Svoje delo in projekte redno objavlja na Instagramu.

Alja je s svojo potjo začela takole...

Na tvoji spletni strani sem prebrala, da je umetnost tvoja strast od nekdaj, a resneje si se z njo začela ukvarjati leta 2017. Se je takrat kaj posebnega zgodilo? Kak prelomni trenutek?

Dejansko se je vse skupaj začelo, ker mi je na faksu nekaj manjkalo, neke ročne spretnosti. Vsi predmeti so bili grafično usmerjeni in vse smo delali v računalniških programih, risanja sploh ni bilo. Sama od nekdaj rada rišem. Risala sem že v osnovni šoli, v srednji me je potem to veselje malce minilo, na faksu pa sem ga spet odkrila. 

Svoje želje sem zaupala fantu, ki mi je prinesel njegovo staro grafično tablico in tako se je začelo.

Je ideja, da iz svojega talenta ustvariš lastno blagovno znamko prišla takoj ali se je to gradilo postopoma?

Niti ne. Nekaj časa sem risala kar tako. Šele malce kasneje sem začela z objavami na Instagramu in vse skupaj se je kar razvilo. Ni bilo mišljeno, da bi s tem služila denar, dokler niso čez čas začele prihajati ponudbe. 

Na začetku sem vse to delala zgolj iz zabave, za lastno dušo in veselje.

So se ti na začetku porajali kakšni dvomi, je bil prisoten strah?

Malce me je bilo strah, ko sem začela z objavami na socialnih omrežjih. Zavedala sem se, da objavljam svoje stvari pod svojim imenom in seveda je prisoten tudi strah, kaj si bodo drugi mislili. 

Žal je ozkoglednost ljudi v Sloveniji še vedno zelo prisotna in nikoli ne veš, kakšna bo reakcija. Skrbi te, ali bo drugim tvoje delo všeč in kaj bodo rekli. 

Ampak čez čas se nehaš ozirati na to, kaj si mislijo drugi in delaš to, kar imaš rad. Vedno se bo našel nekdo, ki bo imel pripombe in tako pač je.

Sodeluješ z velikimi znamkami kot sta Urban Outfitters in Causebox. Kako je do teh sodelovanj prišlo?

Svoja dela prodajam na Society6 in tako se je vse skupaj začelo. Gre za podjetje, ki je del večje družbe in si kot skupnost med sabo pomagajo. Kontaktirali so me in me nato povezali z oblikovalci, s katerimi delam sedaj. Je pa bil kar velik šok, priznam. Doseg, ki ga dobiš s takim projektom, je neverjeten.

Poglej izdelke, ki jih Alja ustvarja v sodelovanju z Urban Outfitters:

Glede na to, da gre za pomembna sodelovanja - koliko so ti pustili kreativne svobode? Si imela popolnoma proste roke ali si prejela spisek zahtev?

Pri Urban Outfitters so imeli želene ilustracije že izbrane vnaprej. Šlo je torej za dela, ki so bila že dokončana. Edina zahteva je bila, da enakih del ne prodajam naprej ostalim večjim podjetjem, recimo ASOS-u.

Pri Causeboxu pa so želeli imeti ilustracije žensk iz različnih etničnih ozadij. Dobila sem tudi barvno paleto, ki je bila usklajena z videzom izdelkov. Ostalo pa sem imela proste roke. 

Ponavadi ti podjetja pustijo precej svobode, kar zna biti včasih tudi malo strašno. Vsak ima drugačen okus in ne veš, ali bo naročniku tvoje delo všeč. Zelo pomaga že, če te usmerijo vsaj z barvno paleto in stilom. 

Causebox te je povabil tudi v Los Angeles in za njih si ustvarjala tam. Kakšna je bila ta izkušnja?

To je bila super izkušnja! So zelo mlada ekipa in vsi so bili tako prijazni. Vedno so bili pripravljeni pomagati, to so naredili z veseljem, kar me je še posebej presenetilo. Delala sem od ponedeljka do petka, nato pa sem imela od sobote do torka prosto.

Razkazali so mi tudi mesto, ki je za moje pojme sicer čisto preveliko. Je tudi precej drago. Je pa mentaliteta tam čisto drugačna kot pri nas. Ljudje tam res delajo, saj imajo čisto vsi velike ambicije uspeti. 

Tudi odnosi so precej drugačni. Ekipa je družina, po službi gredo tudi skupaj ven in se družijo. Veliko se tudi dogaja nasploh v mestu. 

Kakšno vlogo imajo družabna omrežja pri tvojem delu in katero je zate najpomembnejše? 

Mislim, da so družabni mediji danes ključni. Res je, da niso za čisto vsakega, a za večino so nujni. Gre na koncu koncev za brezplačen marketing. Zame je najpomembnejši Instagram, Facebook mi sploh ne koristi.

Tudi veliko služb in poslovnih priložnosti se na Instagramu najde. Če imaš dobro vsebino, se ti lahko odpre veliko vrat.

Rada uporabljaš družabna omrežja ali so pač nujno zlo za tvoje delo?

V bistvu zelo rada uporabljam Instagram. Rada pogledam delo drugih in tako tudi najdem navdih. Zdi se mi, da se tukaj res vsi zelo trudijo, da nekaj izgleda dobro in se tako najde veliko lepega.

Všeč mi je tudi, da vedno več ljudi daje pozornost na dobre opise pod slikami. Vedno rada preberem kakšne res kreativne in se mi zdi super, da tudi to prihaja v ospredje.

Kakšni so tvoji načrti za prihodnost, se že obetajo kakšni novi projekti/sodelovanja?

Se, a jih še žal ne smem razkriti. Napovem lahko edino dogodek, ki se bo zgodil 21. in 22. marca v Mariboru v Centru za kreativnost. 

Skupaj z Zulo Zoin nogavičkami (Štartaj Slovenija) namreč pripravljamo pop-up, kjer bomo predstavili naše nove izdelke, ki smo jih ustvarili skupaj.

Več o dogodku najdeš TUKAJ!

Kaj bi sporočila našim Cosmo bralkam in vsem mladim kreativcem, ki se podajajo na samostojno pot?

Predvsem to, da naj ostajajo zvesti sebi. Če ti nekdo reče, da tega ne moreš ali da tvoje delo ni kul, ga sploh ne poslušaj! 

To ponavadi govorijo samo tisti ljudje, ki jim samim ni uspelo in zanalašč zatirajo tuje ideje. 

Vse se da, če vložiš delo. Res moraš veliko delati in nikoli obupati. Vedno ne bo šlo dobro, a treba je vztrajati. Žal večina ljudi odneha, ko nekaj pade v vodo. Nikoli ne smeš pustiti, da te kaj takega potre. 

Alja, hvala za klepet, motivacijo in inspiracijo! Želim ti OGROMNOOOOO uspehov na tvoji poti! You go, girl! ❤️

Pripravila: Nina Skok

Fotografije: Osebni arhiv Alje Horvat, Aljin Instafgram in Urban Outfitters promocijske fotografije

Preberi še: Uau! Frizerji so razkrili TRIK, ki tankim lasem doda VOLUMEN

Priporočamo tudi: OMG! Našli smo popolno kopijo Chanelove 'it torbice' pomladi (za samo 10€!)

Novo na Metroplay: “Če narediš veliko, lahko izbereš najboljše” | DAVID TAVČAR, ELLE DEKOR 2024