Dandanes je potrebno kaj več kot le prilizovanje, če želite obdržati službo. Predstavljamo vam sedem nasvetov, ki bodo šefinjo prepričali, da vas je vsekakor vredno obdržati.
Ste tiste vrste vzorna delavka, ki si redko vzame odmor za kosilo, se ujame z vsemi sodelavci in je povzdignila prilizovanje v skorajda novo obliko umetnosti? Mogoče je to nekoč zadostovalo za to, da ste obdržale službo, vendar so ti časi minili.
Pravila na delovnem mestu so se spremenila in ugotoviti morate, kako je treba igrati novo igro, če želite preživeti. Veliko ljudi namreč mirno sedi za svojo mizo in pridno opravlja svoje delo ter pozablja na dejstvo, da jih bodo lahko odpustili, če si ne bodo začeli bolj dejavno prizadevati za svoje stolčke. Treba je ukrepati. Zato smo se za vas pozanimale, kako lahko potolčete konkurenco in pokažete, da ste nenadomestljive.
Znebite se džinsa
V službo ne morete hoditi v čemerkoli. Nov delovni prostor je veliko bolj konservativen, zadržan. In kako naj se oblečete, da boste naredile vtis? Zgledujte se po šefinji. Ali vedno nosi kostime? Potem si tudi ve kupite nekaj kostimov, da ji pokažete, da svojo službo jemljete resno. Če nosi hlače in majico, poskusite s takim slogom. Pri poslovnih srečanjih izven pisarne “oponašajte” stil poslovnih partnerjev.
“Pred prvim srečanjem z novo stranko sem poklicala prijateljico, ki dela pri njej, da bi ugotovila, kako se oblači,” prizna Beti, 28-letna vodja projektov v oglaševalski agenciji. “Odkrila sem, da imajo strožji stil kot jaz, zato sem oblekla kostim za razgovore, moji kolegi pa so bili urejeni po zadnji modi.” Izkazalo se je, da je Beti naredila zelo modro potezo. “Stranka je osebno zaprosila mojo šefinjo, ali lahko ostanem pri projektu,” se pohvali. “Rekla je: ’Vidim, da je profesionalka’. Lahko razumete, da sem si pri šefinji pridobila veliko točk.”
Skoparite z denarjem
Čeprav mogoče niste v računovodskem oddelku, ki pazljivo obrača vsak tolar, se vam splača predlagati varčevalne ukrepe. Če odkrijete način, ki privarčuje nekaj denarja – četudi je to le manjša uporaba kurirskih storitev ali kaj podobnega – boste avtomatično delovale kot dragocena delavka.
Le vprašajte Jano, 25-letno pomočnico urednice, ki je očarala svojo šefinjo, ko je predlagala, da podjetje ukine barvno fotokopiranje notranjih poročil. “To je bila taka malenkost, da ne morem verjeti, da se pred mano tega ni nihče spomnil,” pravi Jana. “Vendar bo s tem podjetje letos prihranilo nekaj sto tisoč tolarjev.”
Bodite opazne
Šefinja ne bo nikoli ugotovila, kako ste pametne/ nadarjene/delavne, če izstopate ravno toliko kot sivo pisarniško pohištvo. Preden v vas vidi zvezdo, vas mora preprosto videti. In to pomeni, da morate biti v njenem radarskem polju. Obstaja vrsta načinov, kako se ji lahko približate. Lahko ji na primer pošljete elektronsko sporočilo: “Imam veliko idej o tem, kako izboljšati našo predstavitev.
Rada bi vam jih pokazala. Ali želite, da vam jih prinesem v pisarno?” Glavni cilj je, da ji vaš obraz postane znan. In ne podcenjujte moči drobnih pogovorov. Če z nadrejeno preživite veliko neformalnega časa in se ob tem pogovarjate o nepomembnih malenkostih, bo z vami bolj sproščena. V vas bo videla zaveznico in vas ne bo želela zlahka izgubiti.
Katarina, 24, poslovna sekretarka, globoko verjame v moč vsakdanjega sproščenega klepeta s svojo šefinjo. “Kadarkoli se srečava na hodniku, jo obvestim o novostih, ki sem jih prebrala v strokovnih časopisih in podobnih medijih,” pravi Katarina. “Vedno se šali, da sem njene oči in ušesa in da sem nenadomestljiva ... in zdi se mi, da misli resno.” Še en nasvet: izkoristite vsako priložnost, kjer je prilizovanje primerno, kot na primer na skupni vožnji v dvigalu.
Če ne najdete besed, bodite kreativne in najdite nekaj, karkoli, o čemer lahko govorite z njo (razen vreme je prepovedano!). Pohvalite njen članek v internem časopisu podjetja, vprašajte jo, kako je uspel baletni nastop njene hčere. Ne razmišljajte o tem, da morate izustiti kaj zelo pametnega, saj je glavni namen le v tem, da vzpostavite osebni stik.
Preložite daljšo odsotnost
Bodite pazljive. Ni dobro, da ste dalj časa odsotne in da mogoče v pisarni ugotovijo, da zlahka zmorejo tudi brez vas. Še posebno v času, ko podjetje odpušča zaposlene, jim ne dajajte izgovora, da vas izločijo zaradi nekajtedenske odsotnosti. Če ste se poročile in se počutite upravičene (in tudi ste) do nekaj tednov romantičnega raja, omejite svoj ljubezenski potep na en teden – maksimalno.
Ali pa ga preložite, če so v podjetju hudi časi. Suzana, 27-letna menedžerka za odnose z javnostmi je odkrila ugodnosti prelaganja načrtov. “Polovica mojih sodelavcev je načrtovala dopuste za poletje,” pravi. “Na uho so mi prišle govorice, da ljudje v drugih oddelkih ne gredo nikamor, zato sem odpovedala svoje počitnice.” Izkazalo se je, da je bila njena intuicija pravilna.
Njen šef je cenil to, da je ostala, in v tem času je Suzana imela priložnost pokazati vse svoje sposobnosti. Ko so naslednjič odpuščali ljudi, njenega imena ni bilo na seznamu. Dodaten nasvet: ko naslednjič rezervirate dopust, doplačajte za paket, ki dopušča odpoved v zadnjem trenutku, tako da se lahko še vedno premislite.
Med sestankom vsaj enkrat spregovorite
S pripravami na sestanek se vam vsekakor ni treba ubadati vso noč, a pred sestankom se vsaj malo pripravite. Eden od najbolj varnih načinov sabotiranja vaše službe je, da ste ves sestanek popolnoma tiho. S tem delujete zdolgočasene, neobveščene in nemotivirane. Take, če želite obdržati svojo službo, se vsekakor ne smete prikazati.
Poskusite najti unikatno točko, ki jo lahko omenite – mogoče ste ravnokar slišale, da je eden od vaših največjih konkurentov izgubil ključno stranko ali pa ste odkrile novo raziskavo, ki je relevantna za vaše podjetje. Svoje znanje podkrepite s tem, da s sabo prinesete materiale, s katerimi lahko dokažete svoje trditve – izrezek iz časopisa ali kaj podobnega. In ne pozabite, da ni pomembno le to, kaj rečete, ampak tudi, kako to rečete.
Veliko žensk nezavedno dela veliko napako s stavki, kot na primer: “Verjetno ste že pomislili na to ...” ali “To je mogoče neumno vprašanje, ampak ...” Odločno in natančno povejte, kaj imate v mislih. Le tako boste delovale samozavestno, kar je ključen namen vašega nastopa. Če ne veste, o čem tečejo pogovori na sestanku, se zanašajte na komentarje drugih.
“Če o določeni temi nič ne vem, počakam, da vsi za mizo povedo svoje mnenje, nato rečem, da se definitivno strinjam s to in to osebo zaradi A, B in C,” prizna Pika, 31, bančnica. “Opazijo me, ker spregovorim, in nihče ne ugotovi, da ne vem, o čem govorim.” Dodaten nasvet: usedite se čim bližje najpomembnejši osebi na sestanku. Dobro je, da ste v bližini sedeža moči, ker vas bodo ostali dojemali kot bolj močne že zaradi asociacij.
Zamenjajte denar za as
Če je vaše podjetje v finančnih težavah, ne smete niti pomisliti na pritoževanje nad plačo. Vendar si iz grenkih limon lahko naredite sladko limonado. Ko je na vrsti letni pregled, se srečajte s šefinjo in ji povejte, da razumete, da vam ne more zvišati plače. Morda vam lahko namesto tega ponudi več dopusta oziroma nekaj več prostih dni. Tako pokažete, da ste timska oseba in da ste lojalni, obenem pa dobite nekaj dodatnih dni dopusta.
Pojdite spet v šolo
Hiter, intenziven tečaj iz česarkoli, kar vam bo dvignilo tržno vrednost ali vas naučilo nove veščine, vas bo naredil bolj dragocene za podjetje. Celo bolj skopuška podjetja lahko prispevajo nekaj denarja za obiskovanje krajšega tečaja. V najslabšem primeru bo vaš nadrejeni vsaj uvidel, da ste podjetne, samoiniciativne in željne znanja.
“Moja šefinja je bila popolnoma navdušena, ko sem se vpisala na zahteven računalniški tečaj,” se spominja Katja, 25-letna računovodkinja. Čeprav ga je morala sama plačati, si je s tem rešila stolček. “Več kot polovico ljudi so odpustili, jaz pa sem imela skorajda zagotovljeno varnost v službi, ker sem lahko sedela na dveh stolčkih – kot računovodja in kot informatik,” se smeji. Konec koncev, kateri šef bi odpustil nekoga, ki lahko opravlja dve službi za ceno ene?
Odvrzite z mize, kar ne sodi nanjo
Če želite, da vas jemljejo resno, takoj odvrzite z mize naslednje predmete:
- osebne oglase
- polovico rešene križanke
- uokvirjeno fotografijo vas in vaše najboljše prijateljice, nakresane na Jamajki
- pribor za manikuro
- kičasto skodelico z neprimernimi napisi, kot na primer “Spolno nadlegovanje pri nas ni težava, je ena od ugodnosti”.
Tanja Stanković
Novo na Metroplay: "Materinstvo ti da novo dimenzijo organizacije, produktivnosti in empatije" | Sonja Šmuc