“Nisem mogla oddati poročila, ker sem si naročala kodralnik za lase.”
Doma nas zelo hitro zanese in namesto dela za službo brskamo po spletu, pospravljamo predal z začimbami ali pa beremo knjigo o uspešnem delu od doma. Biti produktiven v okolju, ki načeloma ni produktivno in te prej asociira na petkovo zabavo s prijateljicami in neoprane kupe perila kot delovne navade, je precej težko.
Delati v pisarni je precej lažje kot od doma, saj so okoli tebe prav tako zagriženi sodelavci, v službo ne moreš priti v pižami, prav tako pa se moraš držati jutranje rutine. Dela ne moreš pričeti opravljati šele ob štirih popoldne, ko pogledaš vse epizode najljubše serije.
Vedno več pa je ljudi, ki druge opcije kot delo od doma nimajo, zaradi česar obstajajo tudi res efektivne tehnike, kako se take oblike službe sploh lotiti. Predvsem pa za to načeloma ne potrebuješ prav posebne sobe ali novega spenjača.
1. Ustvari si “domačo pisarno”
Zastavi si domače delovno okolje, ki si ga lahko urediš tudi na jedilni mizi. Pomembno je le, da ločiš med prostorom za počitek in tem za delo, zato načeloma ni priporočljivo, da si pisarno ustvariš v spalnici. Uredi si računalnik, zvezke, miško in karkoli bi morda potrebovala na svoji mizi v pisarni. Na mizo si lahko postaviš tudi kakšno rastlino, saj lahko pomagajo pri boljši koncentraciji, predvsem pa si z nje odstrani kakršnekoli stvari, ki bi te utegnile zmotiti. Bolj verjetno je, da boš začela gledati televizijo, če si delovno okolje nastaviš v dnevno sobo.
2. Prilagodi si okolje
Zato, da boš čimbolje delala si moraš prilagoditi svoje okolje. Stišaj si telefon in ga pospravi v predal, prav tako pa si svojo pisarno obvaruj pred motečimi zvoki. V primeru, da imaš zunaj na ulici hrupne sosede, si zapri okno, če pa živiš s cimri, jih prosi naj v času, ko delaš, ne poslušajo glasnih posnetkov na TikToku ali te motijo s prigodami prejšnjega večera.
3. Imej jutranjo rutino
Pomembno je, da se še vseeno obnašaš, kot če bi morala v resnici hiteti od doma in biti v službi ob devetih zjutraj. Navij si budilko na uro, s katero se boš lahko zbujala vsako jutro, predvsem pa ne zapravi prvih ur tako, da brskaš po Instagramu. Zjutraj si pripravi zajtrk in se “spravi v službo”, kot bi se morala drugače. Zaradi tega ti bo lažje simulirati delovno okolje, saj bi bilo podobno temu v pisarni.
4. Uredi se kot če bi šla v službo
Občutek, da si v službi, je v veliko zahvalo tudi temu, da ob dveh popoldan nisi še vedno oblečena v pižamo. Čeprav je lahko težko, misel na oprijete hlače pa na vsezgodaj zjutraj, ko bi bila lahko še malo v flanelasti pižami, res ni privlačna, se boš počutula mnogo bolj produktivno. Ključ do uspešnega dela od doma je namreč to, da se obnašaš, kot bi se, če bi delala v pisarni.
Ne spreglej še:
- Slovenka sodelavki podtaknila napako, a takšnega izida ni pričakovala niti v sanjah: "Končni izid je bil hujši ..."
- Kako je v resnici videti dan odgovorne urednice revije Cosmopolitan Slovenija?
5. Vzami si odmore in pojdi na svež zrak
Nujno je, da si na vsako uro ali dve vzameš odmor, najbolje pa je, če ga zapraviš tako, da greš na svež zrak. Namesto, da bi že povsem izmučena še malo tipkala na računalnik, si lahko svoje možgane odpočiješ s krajšim premorom, po katerem boš imela več zagona za ponovno delo. Na soncu pa boš dobila tudi toliko vitamina D, ki je za tvoje telo nujno potreben. Zaradi pomanjkanja vitamina D se lahko počutiš bolj utrujena, zaradi česar potem slabše delaš.
6. Poslušaj glasbo
V primeru, da te glasba ne moti, če pa se zaradi glasbe ne moreš skoncentrirati in začneš plesati po dnevni sobi in iskati karte za koncerte (kar je povsem legitimno, če nas vprašaš), je morda bolje, da delaš v tišini.
7. Obdrži običajne delovne ure
Delovna rutina je pomembna, bolj produktivno pa se boš počutila, če boš svoje delo opravila v normalnih delovnih urah. Tako boš tudi konec v istem času kot vse prijateljice, namesto, da bi druženje morala odkloniti, saj moraš izpolniti excel tabelice.
8. Organiziraj si čas za druženje
Pri delu od doma, kjer si precej osamljen in izoliran od družbe, je ključno, da najdeš čas in si organiziraš druženje s prijateljicami. Pri občutku osamljenosti naj bi pomagalo tudi to, da se za prav vsak dan po službi zmeniš za druženje.
Sliši se težko, a če si prav zares vzameš čas za druženje in se zjutraj preoblečeš iz pižame, boš od doma delala zelo uspešno.
Te morda zanima še: Razpis Za ženske v znanosti je odprt (tukaj preveri, kako do ŠTIPENDIJE)
Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji