In druga pravila preživetja na delovnem mestu.
Ali poznaš punco, ki tako vztrajno govori o svojih intimnih podrobnostih, da ti postane neprijetno? Morda je to sprejemljivo doma, v šoli ali celo na večerji s prijateljicami, povsem neprimerno pa je takšne stvari izpostavljati v službi.
Guruji za kariero pravijo, da je takšnih napak vedno več. To je skoraj neizogibno, saj skupaj delajo različne generacije, razlike v življenjskem slogu in mnenjih pa so lahko velik vir nesporazumov.
Obstajajo generacije 'babyboom' (stari od 49 do 67), gen X (stari od 34 do 48) in gen Y ter milenijci (stari od 16 do 33) – zadnja skupina je precej velika, vendar so jih strokovnjaki združili zaradi podobnih delovnih lastnosti in sodelovanja. Te tri velike skupine se ne razlikujejo le po številu svečk na torti, temveč tudi po tem, kako razmišljajo na delovnem mestu.
'Boomerji' so se bili prisiljeni prilagoditi medmrežju, a bi se vseeno raje izognili družbenim medijem. Generacija gen X se dobro znajde, vendar njeni pripadniki zelo radi nasprotujejo pravilom; pripadniki gena Y in milenijci pa iščejo življenjske izkušnje in pričakujejo prilagodljivost.
Pripravili smo ti vse, kar moraš vedeti, da se boš čim bolje znašla med vsemi generacijami v svoji pisarni.
Mešanica generacij
Kdo dandanes dela skupaj?
- Generacija 'babyboom' (rojeni 1946 do 1964)
Delovne lastnosti: Tekmovalni, pridni, radi eksperimentirajo, osredotočeni so na resnico.
- Generacija gen X (rojeni 1965 do 1979)
Delovne lastnosti: Zanašajo se nase, so praktični, neodvisni, radi kršijo pravila.
- Generacija gen Y/milenijci (rojeni 1980 do 1997)
Delovne lastnosti: Vse morajo imeti takoj (gre za Google generacijo), so tolerantni, samozavestni, sledijo pravilom, obožujejo mentorje.
Cosmov priročni slovar za delovno mesto
Včasih so pisarne podobne Združenim narodom, ker vsaka generacija govori v svojem jeziku. Preberi si, kako premišljuje vsaka od generacij, in poišči odgovor, ki bo sprejemljiv za vse.
1 Scenarij:
Ne strinjaš se z odločitvijo, ki jo je sprejel tvoj nadzornik.
Gen Y/milenijec pravi: "Moje mnenje ni nič manj vredno."
Gen X pravi: "Dokazala ti bom, kako in zakaj nimaš prav."
Boomer pravi: "Ti že veš."
Tole deluje za vse: "Ali se o tem lahko še naprej pogovarjamo? Imam neko drugo idejo, ki bi lahko delovala."
Zakaj je bolje? Nimaš avtoritete, da bi dvomila o šefu, zato se izogibaj sporom. Nadrejenemu ponudi možnost, da premisli o tvojem mnenju.
2 Scenarij:
Pojavi se dodatni projekt in kar prijavili so te nanj.
Gen Y/milenijec pravi: "Bom naredil, če se sliši zabavno."
Gen X pravi: "Prav. Vendar le, če jaz vodim tim."
Boomer pravi: "Kar postavi ga na tisti kup na moji mizi."
Tole deluje za vse: "Z veseljem bi se lotila tega. Ali naj v to vložim več energije kot v svoje preostale projekte?"
Zakaj je bolje? Šefu boš dala vedeti, da si se pripravljena dodatno potruditi – vendar naj ti pove, kako pomembna je ta nova naloga.
Skrivnosti uspeha
... ki jih je le zate zaupala direktorica oglasnega trženja na AML Alenka Sušnik:
"Kariera je tek na dolge proge. Začni ga čim bolj zgodaj, v različnih oblikah dela se preizkusi že med počitnicami v srednji šoli, na faksu se oziraj za priložnostmi, pri katerih se boš lahko kaj naučila, sprašuj, sodeluj in bodi samoiniciativna!
Ne podcenjuj svojega znanja in moči za ustvarjanje sprememb in nikoli, nikoli, nikoli ne obupaj! Srkaj znanje, ki te obkroža, bodi prijazna do sebe in drugih ter hvaležna za vse priložnosti, ki so ti dane. Drži fokus, ne zabušavaj, zabavaj se. Ne pozabi pa na tisti drugi del življenja, ki ni služba. Od tam prihajajo stabilnost, sreča in ljubezen, ki jih boš lahko vložila v svojo rast doma in v profesionalni karieri."
Pripravila: Petra Arula
Novo na Metroplay: "Materinstvo ti da novo dimenzijo organizacije, produktivnosti in empatije" | Sonja Šmuc