Veliko je debat o tem, kako v poslu doseči to, kar si želiš, in kako uresničiti svoje ideje. A življenje ni črno-belo, zato ...
vedno premisli, kaj je najbolje zate. S coachinjo in trenerko za podjetja mag. Saško Klemenčič smo prerešetali pet dilem, ki ti lahko rešijo kariero in te postavijo stopničko više.
1. Naravnost do cilja, vedno!
Pravijo, da bodi odločna in zašprintaj svojemu cilju naproti, ko enkrat veš, kaj hočeš. Super predlog za manjše cilje. Tudi za velike, če natančno veš, kaj se bo dogajalo na tvoji poti do cilja in s čim boš v tistem času plačevala položnice in špecerijo v trgovini.
Ali kot pravi coachinja mag. Saška Klemenčič: “Če si povabljena v drugo službo ali projekt, kjer je že vse pripravljeno in že teče, so pametne tudi velike in hitre odločitve. Če pa svoj posel začenjaš iz ničle, je bolje, da to delaš vzporedno s službo, in ko ga dovolj razviješ, da lahko od njega živiš, presedlaš iz službe v svoje podjetje. Najslabše bi bilo pustiti službo, ko imaš samo idejo. Od ideje do uresničitve je dolga pot, polna presenečenj, in v tem času je treba tudi živeti.”
2. Pomemben je načrt, ne le ideja
Seveda ti lahko uspe tudi, če boš pustila službo, ki ti gre na živce in ti vzame preveč energije, in se takoj lotila svojega posla. Vendar naj za idejo nujno stoji načrt od začetka do konca, ali kot pravi Saška: “Lahko ti uspe, če imaš načrt, kako boš živela v času rasti in prehoda. Ni dovolj, da imamo idejo. Treba je imeti tudi jasen načrt, kako jo bomo uresničili.
In tukaj nam največkrat spodleti. Ker ne vemo, da nečesa ne vemo. To nam pokažeta praksa in čas.
Zato je pomembno, da vemo, kako bomo v tem času razvoja živeli.”
3. Določi cilje
“Preden se usmeriš k ciljem, jih je treba sprejeti,” pravi coachinja, ki je pri tej točki nepopustljiva. “Zares se odloči zanje. Brez fige v žepu. Samo želja ni dovolj. Vsi bi bili radi bogati. A za to je treba nekaj narediti in na tej poti iti prek sebe.
To je za nas cona neudobja. In marsikdo se ji raje izogne.
Zato je tako pomembno, da vzameš cilj zares in obljubiš sami sebi, da ga boš dosegla ne glede na karkoli.” Če torej cilja ne boš čisto zares sprejela, se vanj ne boš mogla usmeriti.
4. Podpora iz pisarne
Ni se ti treba zapreti v kokon in svojih idej, želja in ciljev varovati zase in za svojega zaročenca.
Tudi v pisarni je dobro imeti prijatelje. “Podporni prijatelji so vedno dobrodošli – z njimi lahko prediskutiraš nadaljnje korake, saj drugi vidijo, česar ti ne vidiš, te na kaj opozorijo, dajo kako idejo ali pa te samo razumejo in navijajo zate. Ko si pomagamo med sabo, vsi hitreje napredujemo.”
5. Tvoja zmagovalna pot
“Veš, kdo si in kaj hočeš. Imaš jasen cilj in odločena si, da ga boš dosegla ne glede na morebitne ovire. Vse vzameš kot izziv in priložnost za svoj razvoj. Vztrajaš. Iščeš rešitve. Zaupaš v uspeh. In delaš. Brez tega se nič ne zgodi,” je kratka in jedrnata mag. Saška Klemenčič.
6. Poslušaj intuicijo, a najprej izklopi ego
V modi je poslušati intuicijo in ji slediti.
Naša strokovnjakinja pa svetuje, da gledaš širše in prepoznaš tudi sporočila ega: “Intuicija je zelo pomemben, vendar ne edini vir informacij. To, kar nam sporoča intuicija, je treba umestiti v razumevanje naše situacije glede na dejstva in podatke, s katerimi razpolagamo. Največji problem je v tem, da ljudje pogosto ne znajo ločiti intuicije od svojega ega in potem dobijo popačene informacije, ki so plod njihovih strahov ali želja.”
7. Notranjega saboterja stisni za vrat!
Si že slišala zanj? Je egov prijatelj in skupaj sta najboljši tim! Če ga še nisi prepoznala, posvoji Saškino definicijo: “Imaš cilj, veš, kaj želiš in kaj naj bi naredila, da bi ga dosegla. Potem pa se vedno nekaj zgodi, da ne narediš nič. Pomisleki, dvomi, izgovori, strahovi, utrujenost in slabo počutje, prelaganje nalog na pozneje.
V vsaki taki situaciji se je treba vprašati: Ali me to vodi stran od cilja ali proti njemu? In potem se je treba odločiti za cilj, iti prek sebe in narediti, kar je prav.”
8. Ne odlagaj na jutri ... Zakaj pa ne?!
Imaš idejo, pa danes ne vidiš cilja? Napiši jo na listek in nalepi na tablo ter se loti vsega tistega, kar lahko postoriš danes.
Ali kot pravi coachinja: “Stvari, ki so utečene in jih bo v vsakem primeru treba narediti, je najbolje narediti čim prej, da ti ne jemljejo energije. Ideje v razvoju pa lahko tudi odložiš, da teče podzavestni kreativni proces. Posledično pogosto dobiš rešitev v trenutku kot 'aha spoznanje'. To je hitreje, kot če bi razmišljala
na silo.”
9. Brcni se v rit ... nežno
In pride dan, ko se ti nič ne ljubi. “Samo spravi se v pogon. Najprej z enostavnimi dejavnostmi, ki ti bodo pomagale do koncentracije, potem pa preidi na pomembne naloge,” pravi trenerka za poslovneže.
In pove predloge, kako se lažje spraviti v pogon: “Daj si časovni okvir. Spomni se, kaj boš pridobila, ko narediš naloge. Obljubi si nagrado. Odloči se in začni delati. Ne ukvarjaj se s sabo. Ne razmišljaj o svoji situaciji. Usmeri svojo pozornost v nalogo.”
10. Pisarna na kolesu
Ali čakaš na idejo, pa je ni in ni? Ne sedi za mizo in ne grizi svinčnika, počni kaj drugega!
Pojdi teč, na kolo … Ko boš pospešila srčni utrip in pozabila, da hočeš ujeti zajca, bo sam pritekel predte. “Ko razvijamo svojo idejo in vizijo, potrebujemo kreativno svobodo. Tako damo domišljiji prosto pot. Pri tem smo osredotočeni na iskanje idej, pri čemer se ne omejujemo. Ko že imamo idejo in načrt za njeno uresničitev, pa smo bolj učinkoviti, če jo udejanjamo korak za korakom, osredotočeni na to, kar delamo.”
11. Ko imaš idejo, jo takoj zagrabi, da je ne bo kdo drug
Se sprašuješ, katera od neštetih idej, ki so se ti pojavile v glavi, bo delovala?
“Vsako idejo je treba dobro raziskati, zgraditi in potem preizkusiti. Najprej v teoriji, potem v praksi – tako da ni večje škode in da jo še lahko nadgradiš ali zavržeš. Pomisli na vse možne ovire in zaplete ter poišči rešitve, kako bi to preprečila ali reševala, če se zgodi,” je jedrnata poslovna trenerka.
Ta poudarja, da mora biti vsaka ideja realna, izvedljiva in da moraš poznati
vire, ki jih potrebuješ, za njeno uresničitev.
12. V pisarni z volkovi za več motivacije?
Je za tvoje napredovanje bolje, da delaš v pretirano kritičnem in tekmovalnem ali v prijaznem timu?
Coachinja pravi, da je prijaznost osnova dobrega sodelovanja. Vendar dodaja, da problem nastane, ko nam nekdo ne upa dati povratne informacije, če nekaj delamo narobe, ker se boji, da bi nas prizadel, in je raje prijazen ali preveč bojevit, če mu prekipi. “Tako nastajajo težave v delovnem procesu, kakovost pada, mi pa ne vemo, da kaj delamo narobe … in česar ne vemo, ne moremo spremeniti.”
Če te pri sodelavcu nekaj moti, mu torej s spoštovanjem povej, da neko vedenje ne deluje, in predlagaj, kako bi bilo bolje. Morda bo tudi on začel spreminjati vedenje in v enakem tonu podal povratne informacije tebi.
13. Bodi podjetna!
Ker je to najpomembnejša navada uspešnih, pravi Saška in dodaja ...
“Če hočeš biti uspešna, moraš vedeti, kdo si, česa si sposobna in kaj je tvoj cilj."
"Podjetniško mišljenje vključuje razvoj lastnih idej, iskanje priložnosti, inovativnost, proaktivnost, ambicioznost, samostojnost, kreativnost, sposobnost dela z ljudmi, fleksibilnost, sposobnost učenja, nastopanja, prodaje in marketinga, prodornosti ne glede na to, kje si in kaj počneš.”
Besedilo Petra Arula
Preberi še: 18-letna Slovenka Nika Erčulj je zvezda portala YouTube
Priporočamo tudi članek: Si želiš iz prve roke izvedeti, kako najlažje do zaposlitve? Preberi to!
Novo na Metroplay: "Materinstvo ti da novo dimenzijo organizacije, produktivnosti in empatije" | Sonja Šmuc