V tem konstantnem vrtincu sprememb ti s kariernimi strokovnjaki pomagamo ujeti ravnotežje.
Večina delovnih mest se je ob izbruhu saj-veš-česa prilagodila in sprejela nov način dela, med drugim predvsem to, da so delovne zadolžitve bile opravljene iz domačih pisarnic. In ko smo se že navadili, kje v stanovanju internetna povezava deluje nemoteno in si ta kvadratni meter primerno uredili, smo bili soočeni s ponovnim sproščanjem omejitev. Delo v pisarni ima vsekakor svoje prednosti, med njimi je zagotovo božanska zelenjavna bovla, ki jo med malico pohrustaš v družbi svojih najljubših sodelavk, a nisi edina, ki se ji zdi, da je to nenehno spreminjanje normalnosti in prilagajanje pravilom izjemno naporno. In kaj sploh lahko narediš, da bo ta nova normalnost vsaj približno prijetna? Cosmo ti tudi tokrat prihaja na pomoč – vključno z nasvetom, kako lahko nadrejenemu poveš, da NE želiš še enega projekta.
Kar najbolje izkoristi … sestanke s šefom
Če svojih nadrejenih že več mesecev nisi videla v živo, izkoristi sestanek prek Teamsov, Zooma ali druge ta hip popularne aplikacije in jih opomni na to, da si nepogrešljiv del ekipe. Zelo pomembno je, da imaš razdelano strategijo, svetuje Harriet Minter, avtorica knjige WFH (Working from Home): How To Build a Career You Love When you're Not in The Office. "Če si v hibridnem delovnem okolju – delno delaš v pisarni, delno pa od doma – in se le redkokdaj zgodi, da je v pisarni prisotna cela ekipa, poskusi, da se s svojim nadrejenim slišiš vsaj enkrat tedensko.
To je lahko kratek sestanek ali druženje prek spleta, v kavarni, če ste v dobrih odnosih, pa predlagaj kar kosilo. Ta čas izkoristi za predstavitev svojih idej in projektov, ki jih že dlje časa želiš izpeljati. Tvoja zavzetost bo veliko bolj prišel do izraza, če bo sestanek potekal v živo," poudari Harriet. Na sestanek se seveda ustrezno pripravi, da boš povedala vse, kar želiš povedati v omejenem času, ki ti je na voljo.
Kar najbolje izkoristi … skupnost sodelavcev
Tudi z rednimi sestanki na Zoomu in aktivnimi pogovori na Slacku je lahko delo od doma precej osamljen posel. Delo v pisarni ponuja priložnost, da s sodelavci ustvariš močnejše vezi. "V svojem bistvu smo družabna bitja in načeloma imamo radi sodelovanje," trdi Elizabeth Uviebinené, avtorica knjige The Reset: Ideas to Change How We Work and Live.
"Verjamem, da prihodnost na področju dela prinaša ponovno povezavo med sodelavci, razumevanje vrednot med sodelavci in grajenje skupnosti." To so lahko knjižni klub, kuharski tečaji ali športne aktivnosti, in čeprav je naloga kadrovske službe in vodij, da vzdržujejo prijetno ozračje, je vsekakor dobrodošlo, da tudi sama pljuneš v roke in predlagaš razna druženja ali aktivnosti, ki te bodo s sodelavci še bolj povezale. Prva stvar, ki jo moraš narediti, je, da sploh začneš govoriti in spraševati. Kako boš sicer vedela, da sodelavka iz trženja prav tako kot ti obožuje znanstveno fantastiko? Začni se pogovarjati.
Kar najbolje izkoristi … učenje od drugih
Fizična vrnitev na delovno mesto je odlična priložnost, da izveš, s kakšnimi izzivi in zadolžitvami se ukvarjajo na drugih oddelkih. Lahko se ponudiš, da boš navzoče na sestanku z drugimi oddelki, s katerimi sicer nisi v stiku. To da se pozanimaš, kaj so trenutno njihove prioritetne zadolžitve, ti lahko pomaga, da se tudi sama bolje organiziraš in posvetiš stvarem, ki so najpomembnejše za podjetje.
S tem, ko poznaš projekte sodelavcev, si boš ustvarila boljšo sliko o delovanju podjetja, zato maksimalno izkoristi čas, ko si v pisarni. "Če delaš na nekem projektu in bi rada slišala mnenje drugega oddelka, jih pokliči in povej, kdaj boš v pisarni, da jim predstaviš projekt", predlaga Harriet. Bodi specifična o cilju projekta, kje potrebuješ pomoč ali mnenje, ter vnaprej napovej, koliko časa jim bo to vzelo. Čas v pisarni kakovostno izkoristi za sodelovanje s sodelavci, in ne ne za odgovarjanje na e-pošto.
Bodi pozorna na … pritiske
Drsenje po časovnici na socialnih omrežjih in srkanje vseh objav o produktivnosti, uživanju, uravnoteženosti dela in zasebnega življenja je lahko navdihujoče, a hkrati lahko te iste objave povzročajo občutke anksioznosti. Veliko ljudi ob izgubi nadzora zaradi nepričakovanih sprememb občuti preobremenjenost, razlaga Shahroo Izadi, avtorica knjige The Kindness Method. Če torej kozarec aperola po koncu delavnika ni nekaj, česar bi se iskreno veselila, kako to kar najbolje povedati kolegom?
"Pogosto se izogibamo lastnim občutkom, mejam in željam in ne razmišljamo o tem, kako nas pravzaprav vodijo in ne omejujejo," trdi Shahroo. Ko enkrat prepoznaš in razumeš svoje občutke, si lahko glede njih precej bolj direktna tudi z drugimi. Vse več ljudi ne skriva več potrebe po počitku in odmiku, najsi bo od dela ali partnerja. To, da se poznaš in veš, kaj je najboljše zate in si glede tega iskrena z drugimi, te zelo verjetno ne bo vodilo v neprijetne situacije, celo nasprotno. Zelo velika verjetnost je, da te bodo sodelavci (ter tudi prijatelji in partner) razumeli in te pri tem podprli.
Če te torej delo v pisarni dejansko spravlja v nelagodje in bi raje več časa delala od doma, bodi glede tega odkrita. Ključno je, da se osredotočiš na pozitivne plati in jih znaš zagovarjati. Pokaži nadrejenim, kako si ob delu od doma bolj produktivna. Pogovori se s šefom in mu povej, da s tem, ko delaš od doma, bolje organiziraš svoj čas in so zato rezultati boljši.
Bodi pozorna na … krivdo, ki jo čutiš, ko rečeš NE.
Neplačane nadure, prostovoljno delo, delo čez in prek delavnika, delo med bolniško … Vse zgolj zato, da dokažeš, da si marljiva in zagnana, čeprav morda v tistem trenutku veš, da ne najbolj produktivna? Izčrpanost na delovnem mestu je lahko nekaj, v kar lahko hitro zapadeš. In kdaj je pravi čas, da začneš postavljati meje? Zdaj. No, včeraj, ampak čisto zares to minuto!
Harriet svetuje, da si transparenta glede svojega koledarja in ur, kdaj si na voljo, kdaj delaš v pisarni, kdaj od doma, prav tako pa ti predlaga, da svojemu nadrejenemu pošiljaš poročila o tem, kaj si naredila in dosegla in kaj delaš. "Vedeti moraš, kakšne namene in cilje ima nadrejeni s tabo, in delati v smeri doseganja teh ciljev." Ideja, da zavrneš delo, ko ti želi šef dodeliti novo zadolžitev, za katero nimaš časa, se zdi kot nemogoča situacija, a v resnici ni nujno tako.
Pogovor zapelji v smer: "Vesela sem, da si pomislil name, da misliš, da sem prava oseba za to nalogo, a trenutno dajem od sebe 100 %," predlaga Harriet. Če je ta naloga nekaj, kar bi sicer z veseljem naredila, predlagaj, da se tega lotiš takoj, ko zaključiš trenutni projekt. Ali sprejmi novo zadolžitev, če lahko prejšnjo daš na stran za čas novega projekta ali naloge predaš sodelavcu.
Te zanima tudi, kako se izogniti e-pošti in telefonskim klicem zunaj svojega delavnika? Povej, da se trudiš zmanjšati uporabo telefona. Tvoji sodelavci in nadrejeni lahko poznajo tvoje meje le, če jih poznaš sama in o njih ustrezno komuniciraš.
Konec izmene?
Nekaj predlogov, kako lahko kar najbolje izkoristiš čas, ko nisi vpeta v delo.
Večini ljudi, ki niso na delu med točno določenimi urami, se pogosto zgodi, da se delovnik razpotegne daleč čez dogovorjenih osem ur, zato je skrb zase, ko ne delaš, res izjemnega pomena.
POGOVARJAJ SE
S svojimi bližnjimi se pogovarjaj o težavah in izzivih, s katerimi se srečuješ v službi, da te bodo lahko kar se da podpirali, razumeli, kdaj imaš več prostega časa in kdaj manj, in se ti prilagodili.
ZDRAVA PREHRANA
Redni manjši obroki in malice so boljša izbirka kot en sam velik obrok, po katerem postaneš zaspana. Izberi lahko prebavljivo hrano (zelenjava, riž, razne solate ipd.) in seveda ne pozabi na hidracijo.
DOVOLJ POČITKA
Poskrbi za kar se da optimalni počitek in spanje. Preden se odpraviš spat, zagrni zavese, tema v sobi je ključna za boljši spanec, predvsem pa poskusi, da si vsakodnevno privoščiš ustrezno količino ur za sanje in počitek – to je lahko tudi hiter popoldanski počitek, naj bo le redno na tvojem urniku.
Po Predlogi Megan Suton
Prevedla In Priredila Nina Vidrih,
Fotografije: Getty Images, Shutterstock
Novo na Metroplay: “Če narediš veliko, lahko izbereš najboljše” | DAVID TAVČAR, ELLE DEKOR 2024