10 trikov za dober odnos s šefom

26. 2. 2009
Deli
10 trikov za dober odnos s šefom

Naj te razveselimo – prilizovanje ni pravi način za dober odnos z nadrejenim, ampak kvečjemu škodi tvoji kredibilnosti. Kaj moraš torej storiti, da te bo šef vzljubil?

Si na lovu za boljšo plačo, napredovanjem po hierarhični lestvici, morda si želiš zgolj vzpostaviti dobre odnose na delovnem mestu? V teh primerih upoštevaj nekaj naslednjih nasvetov. Zaradi produktivnega odnosa s šefom – od tu dalje šefinjo – se torej izogibaj očitnega prilizovanja, ne poskušaj biti njena najboljša prijateljica ter beri dalje …

1. Prevzemi odgovornost za svoje napake

Ko narediš napako, priznaj, da je krivda tvoja. Naj se sliši nekako takole: “Tokrat sem res ‘zamočila’ in delam na tem, da bom stvar popravila. Ne bo se več ponovilo.’’ Vsekakor nikoli ne začni z opravičilom, saj boš pred šefinjo izpadla šibka.

Z neposrednostjo boš nanjo naredila dober vtis in njena pozornost bo preusmerjena s tvoje napake na to, da si se iz tega vendarle nekaj naučila. Tudi če gre za minimalno napakico, bo tvoja šefinja videla, da se poskušaš izboljšati.

2. Zapisuj si svoje zadolžitve

Imej pod nadzorom vse naloge, ki ti jih tvoja nadrejena naloži. Naj opazi, da je dovolj, če ti vsako stvar pove le enkrat, in da ji ni treba skrbeti, da kaj ne bo narejeno. Tako boš tudi njej olajšala delo oziroma jo razbremenila in videla bo, da si človek, ki mu lahko zaupa. Če si bolj pozabljive narave, priporočamo zvezek in pisalo, da ti zagotovo ne bo kaj ušlo iz glave.

3. Ko izpostaviš problem, imej pripravljeno rešitev

Šefinja na dan sliši nešteto problemov, za katere podrejeni pričakujejo njeno pomoč. To avtomatično preloži reševanje težav v njene roke, kar je precej neprijetno. Na svojo stran si jo boš pridobila, če ji boš olajšala delo in boš poleg težave predlagala tudi možne rešitve.

Če ti na pamet res ne pade nič pametnega, vseeno ne pojdi k njej, če nisi vsaj dvajset minut svojega časa namenila razmišljanju v smeri rešitve. V tem primeru naj sledi konstruktiven pogovor, ko ji poveš svoje mnenje in kam je zašel tvoj miselni tok, ko si o tem razmišljala. Šele proti koncu vprašaj za njeno mnenje in pomoč.

4. Izrazi svoje nezadovoljstvo

Ko si na delovnem mestu s čim nezadovoljna, ne zadrži tega zase. Če si nad čim razočarana, to povej. S tem nimamo v mislih pošiljanja jeznih verižnih elektronskih sporočil ali koleričnih izpadov sredi pisarne, ampak kultiviran pogovor s šefinjo, v katerem ji predstaviš svoje utemeljeno nezadovoljstvo.

Vendar bodi pametna – pogovor začni ob pravem času in na pravi način. To pomeni takrat, ko šefinja nima največje gneče in ko ni slabe volje. Pomisli tudi na to, kako bi ti hotela, da nekdo s teboj začne pogovor o nekoliko kočljivi tematiki.

5. Pokaži svoje nestrinjanje

To, da imaš svoje mnenje, ji bo pomenilo veliko več od slepe lojalnosti. Zato nikar ne molči, ko se z njo ne strinjaš. Trik je v načinu, kako ji to poveš. Tvoj ton glasu naj bo prijazen, ko rečeš nekaj podobnega kot: “Razmišljala sem o vaši ideji in imam drugačen predlog,’’ ali “Nekoliko sem raziskovala in menim, da bi bil lahko ta pristop boljši.’’

Šefinje ne marajo biti obkrožene z ljudmi, ki jim le prikimavajo in se bojijo izraziti mnenje, kadar je to drugačno od njihovega. Najbolj zaupajo ljudem, ki povejo po pravici in ne ponavljajo le tistega, kar mislijo, da šefi hočejo slišati.

6. Ne toži svojih sodelavcev

Vsekakor je dobro, da v podjetju izpostavljaš pomembne probleme in za njih predlagaš rešitve, nikakor pa v to zgodbo ne vpletaj specifičnih imen. Z izpostavljanjem svojih sodelavcev boš izpadla podla in marsikdo ti ne bo več zaupal.

Zna se tudi zgoditi, da bo šefinja tebe povezala s problemom. Nima namreč veliko časa, da bi se ukvarjala s pisarniškimi prepiri, zato si bo zapomnila le, da obstaja nek problem in da si ti tako ali drugače vanj vpletena.

7. Svoja ustva zadrži zase

Ko dobiš elektronsko sporočilo, ki te razjezi, nikoli ne pošlji odgovora, ko si razdražena. Če te bo mikalo, da svoje mnenje izraziš takoj, sporočilo napiši, vendar ga ne pošlji. Počakaj vsaj pol ure, nato še enkrat preberi originalno elektronsko sporočilo in svoj odgovor. V devetdesetih odstotkih takih situacij se boš v pol ure ohladila in pomirila ter se odzvala veliko bolj premišljeno in konstruktivno.

Prav tako svojih osebnih težav ne nosi v službo. Mogoče je res, da s sodelavci preživiš več časa kot s svojimi prijatelji, vendar to še vedno ni zadosten razlog, da bi svoje probleme postavila na ogled vsem v pisarni.

Ko te nekdo vpraša, kako si, sicer odgovori po resnici, ampak ne spremeni tega v dolgovezni pogovor. Prav je, da pokažeš tudi svojo človeško plat, vendar pa lahko šefinja zaradi prevelike količine tarnanja dobi vtis, da te osebni problemi ovirajo pri opravljanju dela. Bolj te bo spoštovala, če boš kljub težavam, ki jih imaš, to zadržala zase in dobro opravljala svoje zadolžitve.

8. Naredi ve, kot je treba

Vsi moramo včasih narediti kaj, kar ni zapisano v nalogah, predvidenih za naše delovno mesto. Nove izzive raje sprejmi z odprtimi rokami in morda se pri tem naučiš kaj novega. Hkrati boš na šefinjo naredila dober vtis in zapomnila si bo tvojo požrtvovalnost in voljo, da pomagaš, kadar je to potrebno.

Poleg tega ves čas razširjaj svoja obzorja z novim znanjem, spremljaj, kaj se dogaja z vašo konkurenco, udeležuj se poslovnih srečanj, zabav in sestankov … S temi dodatnimi aktivnostmi boš na tekočem z vsem, kar se dogaja v zvezi s podjetjem, in šefinja bo to opazila.

9. Občasno vprašaj, kako ti gre

Prosi svojo šefinjo za nekaj minut časa in se pozanimaj, ali svoje delo opravljaš dovolj dobro in kje se lahko izboljšaš. Poslala ji boš jasno sporočilo, da si resna in delaš v dobro podjetja. Ne prosi neposredno, naj te oceni, saj bo imela občutek, da želiš povišico ali napredovanje, to pa lahko pripelje do morebitnih konfliktov.

Komunikacija mora seveda potekati v obe smeri, kar pomeni, da si tudi tvoja šefinja želi dobiti dobre odzive. Če je naredila kaj takega, kar ti je všeč, ji to povej, na primer: “Vesela sem bila vaše podpore na sestanku.’’ Videla bo, da njena dejanja vplivajo tudi nate, pozitiven odziv pa bo spodbudil vedenje in izboljšal delovni odnos med vama.

10. Uvajaj novega uslužbenca

Ko se podjetju pridruži nov uslužbenec, predlagaj šefinji, da ga lahko ti hitro uvedeš v njegovo delo. Ne le da ji boš prihranila veliko dragocenega časa, novega sodelavca boš hitreje vpeljala v delovni proces. S tem boš pokazala, da želiš pomagati podjetju in ne skrbiš le zase. Čeprav se bo šefinja odločila, da je tvoj čas bolje porabljen za kaj drugega, si bo vseeno zapomnila, da si oseba, ki sama opazi, ko je treba nekaj narediti.

Šefinje so nam povedale:

Kaj po njihovem mnenju odlikuje dobrega uslužbenca?

Opazim ga takoj. Vidiš, koliko se nekdo trudi, da se ‘zna obrniti’, je prijazen, komunikativen in ga delo veseli. Poleg tega pa zna hitro reagirati, kaj napisati in podati izjavo.” Nina Vipotnik, vodja marketinga v Emporiumu

Kot prvo je to želja po delu pri nas. Kot drugo je pomembno, da je oseba simpatična in se zna pogovarjati. Pa tudi to, da že takoj na začetku ne omenja denarja.” Petra Pečar, direktorica Kibube, d. o. o.

Takoj opazim, kdo je dober in kdo ne. Pomembno je, da pravilno odgovori na vprašanja, še preden jih zastavim. Drugače pa je v naši stroki čisto preprosto: dober je tisti, h kateremu se stranke vračajo.” Katja Fašink, direktorica frizerskega salona Katja 007, d. o. o., in Katja 007, d. o. o., kozmetični salon Cat

Rezultate prinašajo samo izkušnje in dobro mentorstvo. Predvsem je zelo pomembno, da so moji zaposleni lojalni podjetju in seveda eden drugemu. Poleg naštetega pa je vsak vodja podjetja vesel splošnih meril, kot so komunikativnost, iznajdljivost, urejenost in seveda zahtevana znanja na področju, ki ga zaposleni opravlja.” Brigita Novak, direktorica modne agencije Bronz

Teja Barborič

Novo na Metroplay: “To ni starost, to je zrelost” | LADEJA GODINA KOŠIR, ELLE ZELENO 2024