Pripravi se na vznemirljivo popotovanje po skrivnostih, ki se skrivajo za njegovo zadrgo. Ena izmed naših priljubljenih igric je tudi ‘Poglej ga in povej, kakšne gate nosi’ in je – med nami – dosti zanimivejša od Monopolija.
Občasno jo igramo v barčku na poletnem sončku, udobno pogreznjene v ležalnike in skrite za velikimi sončnimi očali. Bistvo igre je, da si domišljamo, da imamo rentgenske oči. Sramežljivec, ki nas ne upa niti pogledati? Klasične boksarice. Tip, ki misli, da gledamo samo njega? Oprijete, zelo oprijete. Tako to gre.
Generacija Y
Še nedolgo tega je bilo pod moškimi hlačami največkrat mogoče najti bele rebraste spodnje hlače na Y z odprtino na sprednji strani (ob dolgotrajni uporabi pa tudi zadaj) – imenujmo jih navadke, prav? To je bilo po eni strani dolgočasno, nobenih presenečenj, razen morebitnih črtic in flekcev in lukenj, po drugi strani pa zelo pomirjujoče: groza, ki bi nas navdala ob pogledu na divje leopardje moške tangice, nam je bila prihranjena.
Eksplozija svežine
A časi so se korenito spremenili, to pa, na srečo, velja tudi za čistočo. Moški so se nehali bati vode in kopalnic na splošno. Navada, da ima povprečen moški doma več kot tri pare boksaric, je postala dodobra ukoreninjena tudi na slovenskih tleh, čeprav je pri moških pogostejše menjavanje spodnjega perila še vedno bolj izrazito na začetku ljubezenskega razmerja. Vseeno ali kakor koli obrnemo – moški so se končno poslovili od tedenskega obračanja gat! Celo ime največje internetne trgovine z moškim perilom jasno namiguje na to novo čednost: Freshpair.com. Aleluja!
Oblikovalski boom
Revolucija se je zgodila tudi na oblikovalski ravni. Dvema osnovnima modeloma: zelo zelo ohlapnim, skoraj do kolen segajočim spodnjim hlačam hlamudračam (če so velike spodnje hlačke a la Bridget Jones poimenovane mamine hlačke, te mirno poimenujmo fotrove gate) in rebrastim navadkam na Y so se pridružile ozke boksarice, tangice, visoko urezane slipke in hotke, bog nas reši hudega, z odprtim ritnim predelom. Ja, sprednji odprtini za uriniranje ‘tukaj in zdaj’ je skoraj odklenkalo (večinoma je samo nakazana) oziroma se je zgodil strateški premik nazaj.
Lingvistčne zagate
Vsak moški ima svoje. Ozke boksarice nosijo frajerji: elastika ponavadi gleda iz kavbojk, na njej piše Dolce&Gabbana, Hugo Boss ali Calvin Klein, nikoli pa Beti. Mogoče žensko ime enostavno ne sodi na elastiko oprijetih boksaric. Ta tip spodnjic se nadalje deli na dva podtipa: na model z malo daljšo in različico z malo krajšo hlačnico. Bojim se, da tu slovensko izrazoslovje močno peša, in lahko se vprašam, kako to, lepo vas prosim, da slovenski jezikoslovci niso v koraku z razvojem moške spodnje mode? Odgovor je na dlani: vsi še nosijo navadke.
Kupovalke
Pri odnosu do spodnjega perila se moški svet od pamtiveka deli na strejte in geje. Slednji si perilo kupujejo sami in so znani po ‘spodnjeperilni’ obsesiji, strejti pa nakup v veliki meri prepuščajo ženskam. Statistični podatek je zastrašujoč: 70 % spodnjega perila še vedno pokupijo ženske: punce, žene in – mame. To, da tu in tam kakšen par s prazničnim motivom prinese Božiček, ni olajševalna okoliščina. Moja prijateljica pravi: “Če mu jaz ne bi kupila gat, bi si jih on šele takrat, ko bi mu na riti že razpadle.” Ta statistični podatek bi se mi zdel za lase privlečen, če ne bi na moškem oddelku spodnjega perila v Nami srečala samih žensk, ki so skrbno preverjale materiale in cene (ne pa krojev, saj tu se zatakne!), prodajalka na blagajni pa mi je dodatno potrdila to čudo: ja, moško perilo večinoma kupujejo ženske.
In če se upremo? Če se z danes na jutri odločimo, da s kupovanjem vaših gat nočemo več imeti opravka? Boste pač brez. Tudi Stari Grki so bili.
Na začetku je bilo
Spodnje perilo.
Poziranje v ultra vročih spodnjicah znamke Calvin Klein in sodelovanje na moških modnih revijah spodnjega perila je vsaj dva nagca povzdignilo do zvezd (enega celo do Demi Moore). Hja, za uspeh se ne slačijo le ženske.
Wondergate
Me imamo wonderbra, moški pa wonderga(te). Najboljši proizvajalec wondergaja je avstralsko podjetje Aussiebum (www.aussiebum.com). Moško lepotilo njihove znamke se imenuje wonderjock. A v resnici gre le za remake spodnjic, ki je nosil že angleški kralj Henrik VIII.&oprode.
Domači lifting
Presenečenje, ki ga moški doživljajo, ko se punce izmotamo iz napihnjenih modrčkov, doživljamo tudi me. Iz nezanesljivih virov smo izvedele, da si nekateri fantje v boksarice zatlačijo nogavico.
Profiliraj ga
Mini mikro tanga, model ‘Divji sinko Tarzana in Jane’ Te so samo za posebne priložnosti, resnično, se (ne) priporočamo. Prodajalec v Venera shopu nam je povedal, da se dobro prodajajo, a še vedno po priljubljenosti ne dosegajo sladkornih tangic. Smo pač sladkosnede. Roxana, 6,89 €
Mehko padajoče boksarice, model ‘Mediteran’ Te so udobne in sveže kot pravkar stisnjena limonada. Vprašanje, kaj si misli dekle, ko vidi to obilje limon na zeleni podlagi, pa se zastavi samo. Si misli, da je še zelen? Da je v postelji bolj ‘limoncast’? Ne bi vedele. Sicer pa so moške spodnje hlače z motivi izredno priljubljene. Huber, 18 €
Oprijete boksarice, model ‘MornarČek’ To pasmo spodnjic imajo najraje moški in ženske. So najbolj univerzalne: primerne za šport, ker dobro ‘fiksirajo’, in za vse tipe vrhnjih oblačil, ker se ne zarežejo v zadnjico. Močno zaželene so tudi za vroča bližnja srečanja, za ustvarjanje dobrega, a nevtralnega vtisa. H&M, 9,90 €
Navadke, model ‘Atek’ Tudi če mu jih kupuje mama, ni to nobena olajševalna okoliščina. Fant, še vedno nosiš takšne? Ali si še vedno nedolžen ali pa si nedolžen prav zaradi njih. Zakaj misliš, da je tako kričala, ko te je zagledala v njih? Ne, tisto ni bilo od užitka. Huber (dvojno pakiranje), 10,43 €
Hotke, model ‘Superman’ Ta seksi oprema se najlepše poda na natrenirane moške ritke in mišičasta stegna. Njihov lastnik je samozavesten in ima smisel za humor. Model je fantovski in nagajiv, obljublja pa veliko. Clark, reši me!!! Lois, prihajam!!! H&M, 6.90 €
Slipke, model ‘Hot espresso’ Namig, da bo akcija vroča in hitra? Načeloma nam ta model ni preveč všeč, vemo pa, da je praktičen, zato naj vam bo. Vseeno statistika prodaje pravi, da je ta model moških slipk tik pred izumrtjem. Beti, 9.95 €
Klasične boksarice, model ‘Škot’: Ta vrsta spodnjega perila je še vedno priljubljena, a so mlajši moški v njih videti kot osnovnošolčki s presuhimi nogami. Ker so toge, so uporabne kot samostojen del oblačila za poletne popoldneve doma. Očitno je, da tudi Škoti niso več, kar so bili, ali pa so šli kilti iz mode. Arido, 15,90 €
Kratka spodnjična zgodovina
Egipčani so nosili nekakšen pareo, v toplih mesecih samostojno in v hladnih pod vrhnjim oblačilom. Prve znane spodnjice so pokopavali skupaj s faraoni, da bi jim služile še na onem svetu. Prav gotovo so bile zelo trpežne.
Izumljene so bile spodnjice, ki jih je moški nataknil in jih za pasom pritrdil. Ta pomembna natakni-čez-noge podrobnost, je dala moškim spodnjicam veljavo, ki jo imajo še danes. Podobne so prav zdaj modernim ‘baggy’ hlačam.
Vse cveti in se preraja, zato tudi moške spodnjice ne smejo biti izjema. To je pramodel baletnih pajkic s sprednjo ojačavo, praprapraprapraprednik wondergat, a še izdatneje podložen.
Tekstilna industrija je začela masovno proizvajati moške bodije z dolgimi hlačnicami in različno dolgimi rokavi oziroma naramnicami. Hlačnice so se postopoma krajšale.
Zvezda je bila rojena: na tržišču so se pojavile prve hlamudračaste boksarice na elastiko. Ime so dobile po opremi profesionalnih boksarjev. Leta 1934 je podjetje Jockey debitiralo s prvimi rebrastimi navadkami na Y.
Z iznajdbo lajkre je moško perilo postalo udobnejše in barvitejše. Prodaja je skokovito narasla. Moški, ki je posedoval več kot en par, ni bil več izjema, ki potrjuje pravilo.
Moški začnejo ponavljati za ženskami in zapeljujejo s spodnjim perilom. Moško spodnjo emancipacijo je s svojimi reklamnimi kampanjami začel Calvin Klein.
Skorajda ni več razlike med raznovrstnostjo moškega spodnjega perila. Edino, čemur se naši moški še vedno trdovratno upirajo, je čipka. Hm ...
Tina T.
Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji