Kaj se zgodi, ko imaš kot kupka končno lahko dostop do pametnih informacij, ki ti pomagajo nakupovati? Nakupiš res kakovostne izdelke, za katere so dali roko v ogenj drugi kupci, ki so jih že preizkusili in so z njimi resnično zadovoljni. To je čista win-win situacija!
Verjetno si že slišala za Pečat, ki so si ga v prejšnjih letih že zaslužili in prislužili določeni izdelki, znamke in trgovine, ter ga tudi opazila na policah. In skoraj si upamo trditi, da si prav zaradi označbe Pečat kakšen izdelek tudi kupila.
Za kaj gre pri Pečatu?
Pečat Izbran produkt/znamka/trgovina nam že leta omogoča vpoglede v mnenja drugih kupcev, v raziskave in podatke, vse to pa veliko pripomore k odnosu med trgovci in kupci oz. k zadovoljstvu na obeh straneh. Izkazal se je kot odlična rešitev tako za produkte in blagovne znamke kot za trgovine in oglaševanje. V tem krogu smo na koncu vsi zadovoljni. Blagovne znamke in trgovine natanko vedo, česa si kupci želimo, čemu dajemo pečat kakovosti, kaj nam je všeč in kaj ne, kupci pa tako dobimo tisto, kar nam je všeč in kar bomo z veseljem kupili.
Letošnjo edicijo pa so pospremili s še nekaj izjemnimi novostmi v sami raziskavi ter izpostavili tudi novo in inovativno aplikacijo za testiranje treetz. Nastala je zbirka novosti in trendov, namenjena kot celovita informacija vsem, ki nas učinkovito in uspešno potrošništvo zadeva.
S tabo na tem mestu delimo povzetek zbirke novosti, trendov in raziskav!
Zbirka lokalnih in globalnih trendov, novosti v industriji in tudi statistik v povzetku ugotavlja, da odnos trgovec-kupec danes v središče vsekakor postavlja potrošnika ter da je vse bolj odvisen tudi od digitalnega povezovanja s poudarkom na maloprodajnih medijih.
V preteklosti so tržno ponudbo narekovali trgovci, danes pa povpraševanje in izbiro narekujejo potrošniki, ki poganjajo trg. Ob tem je jasno, da so blagovne znamke zaradi družbenih medijev vse bolj transparentno na očeh potrošnikov, zato se morajo razvijati ter postati tudi bolj pregledne, sledljive in trajnostne.
Nekatere ugotovitve iz zbirke dejstev:
• Inovativna raziskava blagovne znamke Pečat med drugim ugotavlja, da so letos v večini evropskih držav kupci manj osredotočeni na varčevanje pri nakupih, kot so bili leta 2023, ker se je inflacija upočasnila.
• V primerjavi z letom 2019 so bile marže v letu 2023 nižje tako za trgovce kot za FMCG podjetja.
• Kar zadeva trajnost in vzdržnost blagovnih znamk, je bil dosežen napredek, a je pred nami še dolga pot.
• Maloprodajni mediji še naprej rastejo – objave ter promocijska sporočila v vseh oblikah in različicah napovedujejo še bolj pospešeno rast.
• Pričakuje se, da bo vse bolj rasla tudi spletna dostava živil in obrokov.
Zakaj je za blagovne znamke in trgovce dobro, da uporabljajo pečate:
• Pečat Izbran produkt leta je namenjen izdelkom in storitvam slovenskih znamk, ki se želijo izpostaviti kot novi, prenovljeni, inovativni, spremenjeni.
• Pečat Izbrana znamka zaupanja izpostavlja zaupanje potrošnikov v blagovno znamko.
• Pečat Izbrana trgovina leta je namenjen trgovskim verigam in trgovinam, da jih uporabniki priporočijo drugim kupcem.
• Pečat Izbran produkt trgovske znamke izpostavlja nove, prenovljene, inovativne izdelke in storitve trgovskih blagovnih znamk.
Pečati so v resnici tudi najboljši zavezniki za pridobivanje tržnih deležev, njihov pomen med slovenskimi kupci pa je več kot očiten:
• 65 % kupcev prepoznava pomen pečatov.
• 80 % kupcev je že videlo pečat.
• 81 % trdi, da so produkti/znamke/trgovine s pečati najboljša izbira v posamičnih kategorijah.
Raziskave so pokazale, da je uporaba pečata najbolj učinkovit način pritegovanja pozornosti:
• 39 % slovenskih kupcev bi izdelek ali storitev s pečatom kupilo oz. preizkusilo pred ali namesto svoje običajne izbire.
• 9 od 10 slovenskih kupcev reagira na pečat.
• 65 % kupcev v Sloveniji ocenjuje pečat Izbran produkt leta kot boljšo komunikacijo od kateregakoli drugega pečata na trgu ali navedbe novo.
Tudi podjetja zaupajo pečatu:
• 91 % globalnih podjetij zaupa metodologiji in raziskavi projekta pečat.
• 85 % podjetij se globalno vrača z nominacijami.
Ekosistem potrošniškega certificiranja Pečat Izbran produkt/znamka/trgovina je torej izjemno marketinško orodje za izdelke in storitve široke potrošnje, blagovne znamke in trgovine.
In še ena letošnja odlična novost: APLIKACIJA treetz
Aplikacija za testiranje treetz je zmogljivo orodje, ki trgovcem, proizvajalcem in oglaševalcem nudi vpogled v njihove ključne demografske kategorije ter omogoča tudi interakcije s potrošniki na mobilnih napravah in po spletu.
Gre za ultimativni način vpogleda v mnenje kupcev: merjenje in vrednotenje privlačnosti in zadovoljstva z izdelkom pri realnih kupcih v realni situaciji nakupnega procesa in skozi celoten nakupni proces.
Trenutno je v aplikaciji v Sloveniji prijavljenih že več kot 500 uporabnikov, globalno jih je že več kot 3 milijone.