Na včerajšnjem kulinaričnem ustvarjanju Tedna restavracij (TR) so udeleženci skupaj s chefi poustvarjali jedi TR, pripravljene iz izbranih sestavin sheme »izbrana kakovost – Slovenija«. S tem so organizatorji na kreativen način izpostavili pomen lokalnih, certificiranih surovin v gostinstvu in hkrati najavili najokusnejši teden letošnje pomladi – TR, ki bo med 21. in 30. marcem gostil dobrojedce v 117 izbranih slovenskih restavracijah.
TR se to pomlad pridružuje kar 8 novih restavracij: Gostilna Repnik, Kamnik; Bistro 9:45, Bovec; Nejka&Uroš Klinec, Plešivo; Bistro Bombina, Trbovlje; Gostilna Repolusk, Srednji Dolič; Le Bistro, Ljubljana; Papillon bistrot, Ljubljana; Domačija Marof, Mačkovci. Udeležba restavracij pa ni le množična, temveč tudi kakovostna. Na pomladnem TR sodelujejo štiri restavracije z Michelinovo zvezdico, osem restavracij s štirimi srčki, 33 restavracij s tremi srčki, 39 restavracij z dvema srčkoma …, vrhunska kulinarika pa je zastopana po vsej Sloveniji.
Poudarek Tedna restavracij 2025 je »Gostoljubni gostinci, zadovoljni gostje«
TR je največji slovenski kulinarični dogodek, ki povezuje najboljše restavracije in gostilne ter spodbuja kulturo uživanja v vrhunski kulinariki. Z letošnjim geslom »Gostoljubni gostinci, zadovoljni gostje«, organizatorji izpostavljajo pomen tesne povezanosti in soodvisnosti gostoljubja kot osnove gostinstva in zadovoljnih gostov z željo, da oboje postane standard skozi vse leto. .
»Restavracij po vsej Sloveniji ne obiskujemo tako radi kar deset dni vsako pomlad in jesen le zato, ker smo lačni. Saj tudi sicer ne gremo v gostilno le zato, ker nam kruli … TR je doživetje! In kdaj je res tako? Ko smo dobre volje! Zato zadovoljstvo gostov tudi sicer ocenjujemo z nasmehom, na katerega ob dobri hrani vpliva sicer še veliko drugih dejavnikov, a vse združuje le ena beseda: gostoljubje. Od njega sta odvisna zadovoljstvo gostov in doživetje Tedna restavracij! Gostinci, dokažite, kako gostoljubni ste, gostje, pokažite, kako zadovoljni boste!« poziva kulinarični kritik in selektor Tedna restavracij Uroš Mencinger.
Naj lokalno postane del našega vsakdana
Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano se v okviru promocijske kampanje »izbrana kakovost – Slovenija«, projektu pridružuje z razširjeno shemo certificiranih izdelkov. Poleg govejega in perutninskega mesa, mesnih pripravkov, mleka in mlečnih izdelkov se tokrat poudarek širi tudi na sadje in proizvode iz sadja, ki prav tako nosijo oznako »izbrana kakovost – Slovenija«.
Ana Le Marechal Kolar, generalna direktorica Direktorata za hrano in ribištvo, je na včerajšnjem dogodku TR poudarila pomen prehranske varnosti in izpostavila potrebo po nadaljnjem spodbujanju večje prisotnosti slovenskih, lokalnih proizvodov na naših krožnikih, pri čemer gostinci igrajo ključno vlogo. »Veseli nas, da se vedno več gostincev odloča za uporabo kakovostnih lokalnih surovin, ki nosijo oznako 'izbrana kakovost Slovenije', in da te na menijih tudi označijo, s čimer potrošnikom pomagajo prepoznati kakovost sestavin, ki jih postavijo na njihove krožnike,« je povedala Le Marechal Kolar.
Tudi tekom tokratnega TR so Gostinci so vabljeni, da na svojih menijih označijo kakovostne slovenske proizvode, vključno s certificiranim govejim in perutninskim mesom, mlekom, mlečnimi izdelki ter svežim, lokalnim sadjem, ki izpolnjujejo visoke standarde kakovosti in sledljivosti.
Z digitalitalizacijo gostinskega sektorja k krepitvi poslovne stabilnosti
Dogodek, ki vsako leto privabi več kot 110 tisoč gostov po vsej Sloveniji, ni le praznik kulinarike, temveč tudi priložnost za povezovanje – tako ljubiteljev dobre hrane kot partnerjev, ki podpirajo slovensko gostinsko odličnost. Številčnost rezervacij in rast števila gostov narekujeta tudi potrebo po uvedbi naprednejšega sistema rezervacij ter digitalizaciji procesov. Na pomladnem Tednu restavracij rezervacije potekajo preko novega rezervacijskega sistema, ki omogoča še večjo avtomatizacijo in obvladovanje rezervacij, s ciljem zagotoviti gostom in gostincem najuspešnejšo kulinarično izkušnjo. Sistem bo tudi v prihodnje omogočal razvoj dodatnih funkcionalnosti, ki bodo zagotavljale nova edinstvena doživetja in prijazno uporabniško izkušnjo.
Digitalizacija tako postaja ključna tema tudi v gostinstvu in veseli nas, da jo skupaj z generalnim partnerjem OTP banko pospešujemo v slovenskem okolju. OTP banka s svojo podporo prispeva k inovativnim rešitvam za učinkovito poslovanje gostincev in dobrim kulinaričnim doživetjem gostov. Je zaupanja vredna, vodilna finančna institucija v Sloveniji, ki zagotavlja kakovostne bančne storitve in produkte, tako v segmentu poslovanja s prebivalstvom kot tudi s podjetji.
»V OTP banki smo ponosni, da kot generalni partner Tedna restavracij prispevamo k inovativnim rešitvam za digitalizacijo gostinskega sektorja. Nov rezervacijski sistem, ki smo ga podprli, omogoča lažje obvladovanje poslovanja in boljšo učinkovitost gostincev. Verjamemo, da s tem prispevamo k stabilnosti in razvoju slovenskega gostinstva ter k zadovoljstvu strank in vseh ljubiteljev kulinarike, kar je ključno za uspeh vsakega gostinskega dogodka,« je povedal član uprave OTP banke Gvido Jemenšek.