ZDA pretresa nova zgodba o hudih težavah priljubljenega trgovca. Veriga prodajaln modnih dodatkov Claire’s, ki je več generacij mladih navduševala z uhančki, bleščicami in drugimi okraski, je znova razglasila stečaj.
Izvršni direktor podjetja Claire’s Chris Cramer je odločitev opisal kot "težko, a nujno", pri čemer je izpostavil kombinacijo makroekonomskih dejavnikov, spremenjenih potrošniških navad, naraščajoče konkurence in dolžniških obveznosti. Podjetje, ustanovljeno pred 64 leti, je tudi tokrat zaprosilo za zaščito pred upniki po 11. poglavju zakona o stečaju z namenom, da prestrukturira skoraj 500 milijonov dolarjev dolga in ohrani poslovanje trgovin.
Claire’s je že leta 2018 prvič razglasil stečaj zaradi skoraj 2 milijardi dolarjev dolga, ko je še imel več kot 4500 poslovalnic. Danes, po poročanju CNN, jih je skupno okoli 2750, vključno s sestrsko blagovno znamko Icing.
Kljub finančnim težavam pri Claire’s poudarjajo, da bodo storil vse, kar je v njihovi moči, da ohranijo fizične poslovalnice. Po besedah Cramerja je cilj "zagotoviti dolgoročno stabilnost podjetja ter zaščititi zaposlene, kupce in poslovne partnerje". V kratkem naj bi podjetje zaprosilo za dovoljenje za uporabo zavarovanega kapitala za nadaljnje poslovanje.
Predvsem za številne milenijce je Claire’s sicer več kot le trgovina. To je simbol odraščanja, prostor, kjer so se izbirali prvi uhani za maturantski ples ali kupovali bleščeči dodatki med obiskom nakupovalnega središča. Ni bilo redkost, da so si mladi privoščili prigrizek pri Auntie Anne’s ali Orange Julius in nato "samo malo pogledali" po prepolnih stojalih z gumicami za lase, plastičnimi prstani in bleščečimi sponkami.
Podjetje se tudi v prihodnosti sooča z resnimi izzivi: padec priljubljenosti nakupovalnih središč, porast spletne konkurence, višje tarife za uvoženo blago iz držav, kot so Kitajska, Kambodža in Indonezija ter nestabilno globalno gospodarstvo. Vse to utegne ogroziti še preostale trgovine.