Aktualno Promocijsko sporočilo

Kako poskrbeti za spletno oglaševanje v letu 2023?

25. 5. 2023
Deli
Kako poskrbeti za spletno oglaševanje v letu 2023? (foto: promocijska fotografija)
promocijska fotografija

Prisotnost na spletu je že vrsto let eden ključnih dejavnikov pri doseganju uspešnosti posameznega podjetja, če ni z njo kar pogojena. Prav zato spletno oglaševanje tako kot seo optimizacija zavzema pomemben del finančne poslovne strategije vsakogar, ki stremi k povečanju dobička, kajti z njuno pomočjo je dolgoročno mogoče dodobra zmanjšati vložek v promocijo in obenem povečati učinkovitost interakcij s potencialnimi strankami.

Razumevanje tega je v letošnjem letu, ko je v naša življenja dokončno vstopila umetna inteligenca, toliko pomembnejše, ker bo ta zagotovo vplivala tudi na spletno oglaševanje, denimo v segmentu spoznavanja navad uporabnikov, personalizacije oglaševanja in izboljševanja tega.

Poudarek spletnega oglaševanja, ki ga lahko označimo za nekakšen podaljšek spletne prisotnosti, je z namenom povečanja vidnosti in obiskanosti spletne strani vsekakor na natančno merljivih, ciljno usmerjenih ter potencialnim strankam prilagojenih kampanjah

Gre za tehniko, ki pomaga vzbuditi pozornost oziroma to preusmeri na spletno stran, kjer je na voljo več informacij o izdelku ali dejavnosti, za katero je posameznik izkazal zanimanje. Hkrati je tudi prostor, ki spodbuja k odzivnosti bodisi v obliki spletnega nakupa bodisi v obliki poslanega povpraševanja.

Spletno oglaševanje je torej postopek, ki sloni na objavljanju različnega promocijskega gradiva na več, predvsem pa na raznolikih spletnih platformah, pri čemer se način objavljanja razlikuje glede na namen, pozicijo in obliko oglasa. 

Kaj je spletno oglaševanje? 

Za najpogostejše oblike spletnega oglaševanja veljajo:

→ izjemno priljubljeni in učinkoviti VIDEO OGLASI, ki se ob obisku spletne strani predvajajo samodejno (občasno jih mora obiskovalec aktivirati sam),
STATIČNE SLIKE po načelu oglasnih pasic, vključene na katerokoli pozicijo,
LEBDEČE PASICE, prikazujoče in premikajoče se po zaslonu strani, ki jih je mogoče izključiti oziroma zavrniti (gumb za to se praviloma nahaja v zgornjem ali spodnjem kotu),
ANIMIRANE GRAFIČNE VSEBINE, kakršni so grafični elementi in animirane pasice,
→ oglasni prostor, prikazan kot OGLASNO OZADJE, in
POP-UP OGLASI, pri katerih neposredno po obisku spletne strani ali tik pred njenim zapuščanjem vsebino strani prekrije novo okno z oglasno vsebino. 

Izbira katerekoli od naštetih vrst oglasa je odvisna od ciljne skupine in obstoječih, organskih obiskovalcev spletne strani. Posamezen način spletnega oglaševanja namreč ni primeren za vsakogar, strokovnjaki pa zagovarjajo celo, da je najučinkovitejša kombinacija različnih. 

Pred pričetkom katerekoli oglaševalske kampanje je treba izvesti analizo trenutne spletne prisotnosti, v katero v spletni agenciji Spletnik vključujejo analizo potenciala in analizo konkurence, na osnovi katerih dobijo vpogled v celoto, potrebno, da bi lahko pripravili strategijo spletnega oglaševanja s kar največ možnosti za hiter uspeh.

Možnosti spletnega oglaševanja

Spletno oglaševanje je v primerjavi s klasičnim precej bolj popularno, saj so se tako rekoč vsi vidiki življenja že davno preselili na splet. Iz leta v leto narašča tudi število uporabnikov preko mobilnih naprav, kar je še eno od dejstev, ki jih je pri načrtovanju spletnega oglaševanja treba upoštevati. 

Spletno oglaševanje sicer beleži uspešnost, ker omogoča merljivost

Pridobljena analitika (merjenje obiska, gibanje na spletni strani, (ne)odzivnosti, lokacije, časa, uporabljene naprave itn.) je osnova za nadaljnje oglaševalske akcije oziroma smerokaz pri načrtovanju vlaganja v te

Iz tega izhaja, da četudi določeno spletno oglaševanje ne pripelje do želenih rezultatov ali zastavljenih ciljev, ponuja dragocen vpogled v obnašanje uporabnikov in s tem dobro izhodišče za prihodnje oglaševalske korake.

Načini spletnega oglaševanja

SPLETNO OGLAŠEVANJE NA SPLETNIH ISKALNIKIH 

Vsebina se prikazuje na posameznih straneh, povezanimi z rezultati iskanja na osnovi izbranih ključnih besed. Prednost tovrstnega spletnega oglaševanja (najbolj priljubljeno je denimo Google oglaševanje) je, da je vsebino mogoče optimizirati celo med samo kampanjo, za primer izključiti posamezne ključne besede in/ali oglase in na ta način zvišati ali znižati ceno na klik.

Google oglaševanje: Statistika kaže, da Google iskalnik doseže 90 % vseh uporabnikov spleta, zato gre za prodajni kanal, ki omogoča nešteto možnosti, obenem pa ne vpliva na organski doseg, v veliki meri povezan s seo optimizacijo spletne strani. 

Poleg takojšnjega učinka (oglas je viden takoj, in to na mestih, ki jih obiskujejo potencialne stranke oglaševalca) med prednosti sodijo možnost ponovnega trženja, razširitev baze kupcev in natančno merjenje uspehov.

SPLETNO OGLAŠEVANJE NA DRUŽBENIH MEDIJIH 

Večina družbenih medijev omogoča, prvič, povečanje vidnosti in, drugič, promocijo izdelkov. Prednost vseh njih je, da imajo natančna analitična orodja, ki dajejo vpogled v uspešnost posamezne kampanje. 

V Sloveniji za najbolj priljubljenega še vedno velja Facebook (z njim je povezan Instagram), sledita mu LinkedIn in TikTok.

Facebook oglaševanje: Družbeni mediji so se s pomočjo pridobljenih analitičnih podatkov razširili v učinkovit oglasni prostor, ki s promocijskimi objavami nagovarjajo točno določeno, vnaprej izbrano ciljno skupino. 

Ob takojšnjem učinku in natančni analitiki gre med njegove prednosti šteti možnost ponovnega trženja in možnost povečanja obiska.

PRIKAZNO IN NATIVNO SPLETNO OGLAŠEVANJE 

Tovrstno oglaševanje vključuje pasice, fotografije, video posnetke, grafike in druge načine, vsak med njimi pa je prisoten na spletni strani tretje osebe. 

Njegova prednost je, da klik na vsebino uporabnika nemudoma preusmeri na spletno stran oglaševalca in se sočasno pojavlja na izključno izbranih spletnih mestih.

REMARKETING 

Zaradi piškotkov šele zadnjih nekaj let prisotna oblika spletnega oglaševanja stremi k nagovarjanju strank, ki so spletno stran oglaševalca že obiskale ali kakorkoli drugače pokazale zanimanje za njegove izdelke ali storitve. 

Prednost tega je povečanje možnosti za reakcijo ljudi, ki so v preteklosti isti vsebini namenili pozornost, in obenem skrb za to, da ti na oglaševalca ter storitve ali izdelke, ki jih nudi, ne pozabijo.

Ker spletno oglaševanje zahteva dobro poznavanje spletnih orodij, analitičnih pripomočkov, uporabniških izkušenj in načinov ter oblik oglaševanja, se je za pomoč najbolje obrniti na izkušene strokovnjake, ki brez dodatnega časovnega vložka poznajo odgovore na prav vsa vprašanja in zagate. 

Spletna agencija Spletnik, ena vodilnih tovrstnih agencij v Sloveniji, s strokovno podkovanimi zaposlenimi, z vrsto dosedanjih uspehov in s celostnim spletnim delovanjem, za spletno oglaševanje zagotovo je veliko več kakor pravi naslov.