Barcaffè nadaljuje z navdihujočimi portreti ob kavi. Tokratna gostja je ilustratorka Hana Stupica.
Hana je ena od najvidnejših predstavnic mlade generacije slovenskih ilustratorjev in najmlajša prejemnica najvišjega slovenskega priznanja na področju ilustracije prestižne nagrade Hinka Smrekarja. Zanimalo nas je, kako je s prvimi koraki, zagonom in ovirami pri umetniškem ustvarjanju. Njen recept za uspeh? Ostati zvest sebi.
Prvi koraki niso bili načrtovani, a je svoje cilje dosegala vztrajno
Hana je nedvomno mojstrica slikanja živalskih likov in je po njihovem ustvarjanju tudi najbolj poznana, a njena pot ni bila načrtovana. Kot pravi v video pogovoru na Barcaffè, je najprej želela na študij notranjega oblikovanja v tujino, nato jo je pot v vizualne komunikacije popeljala naključno. Ker so dela mame in babice dosegale veliko navdušenja tako na akademski kot laični sceni, je pri Haninem delu zmeraj bila prisotna odgovornost, da tudi ona dela dobro.
Kava kot gonilo ustvarjanja
Kot pravi ilustrator je tudi Hana kavoljubec od majhnega. Pravi, da po mami, ki je imela navado jutro pričeti s kavo, sirom in časopisom. Ritual prve jutranje kave je zanjo obvezen:
»Turško iz džezve brez sladkorja in z zmeraj manj mleka«, dodaja, da raje prej vstane, kot izpusti zajtrk in kavo. Stupica v intervjuju poudarja, kako pomembno je verjeti vase in delati s strastjo. V vizualnem komuniciranju veliko sodeluje tudi s komercialnimi naročniki. Pri teh projektih pravi, da je ključno, kako se umetnik znajde zadovoljiti tako svojo dušo kot zahteve naročnika. »Vsak projekt ne more biti za dušo, a probam orati sredino,« pravi Hana, ki dodaja, da v vsako svoje delo vnese sebe. Medtem ko je umetnik imel na voljo dve do tri leta za proces dela, je danes čas umetniškega ustvarjanja krajši. Ko ne najde prave zamisli, pravi, da kot pravi umetnik najprej »fura safr«, a njene neizčrpne domišljije to ne omejuje, zato ne okleva veliko in prične s prvimi zarisi linijskih črt.
»Ko upodobim osnovno podobo, se premaknem na ostale detajle«
Hana pri svojem delu poskuša ne razmišljati »preveč«, saj je ponavadi tista prva podoba prava.
Ovire se pri njenem delu pojavijo, kadar začuti, da projekt ni zanjo. »Če v projektu ne uživam, se vidi,« dodaja, zato ji je izjemno pomembno, da sprejema projekte, v katerih vidi nekaj več.
Pri Barcaffè že dolgo ozaveščajo o pomembnosti prvih korakov, vztrajnem doseganju ciljev in nasploh miselnosti Premakni se. Na spletnem mestu Barcaffè si lahko ogledate tudi preostale intervjuje z viri navdiha, ki vas bodo nedvomno premaknili iz cone udobja k prvim korakom. Pripravite veliko skodelico kave in si oglejte video zgodbe tudi z Bojanom Cvjetićaninom, Mateo Benedetti in Jorgom Zupanom.