Ko se v Hali Tivoli 25. oktobra 2025 prižgejo reflektorji, se bo slovenska prestolnica za nekaj dni spremenila v svetovno prestolnico plesa.
Na največji plesni dogodek v zgodovini Slovenije – IDO I feel dance, I feel Slovenia Hip Hop, Popping, Breaking & Hip Hop Battles World Championships 2025 – prihaja več kot 4.500 tekmovalcev iz 36 držav.
Za organizacijo spektakla stoji tudi Azra Pucko, dolgoletna plesna pedagoginja, koreografinja in ustanoviteljica Libero Dance Centra, ki s PZS ter ekipo v Slovenijo prinaša dogodek, kakršnega pri nas še ni bilo.
»Na enem mestu se bodo srečali plesalci iz kar 36 držav in treh različnih disciplin – hip hopa, poppinga in breakinga. To bo prava eksplozija energije, talenta in kreativnosti,« pove Azra z nasmehom. »Priprave na dogodek so se uradno začele aprila 2024, a ideja, da Slovenija nekoč gosti svetovno prvenstvo, je v njej tlela že več kot dve desetletji. Za to tekmovanje smo prvič kandidirali že leta 2004. Po 21 letih se je sen končno uresničil in zahvala za to gre Plesni zvezi Slovenije ter Fioni Johnson osebno. To je zame osebno izjemen trenutek – ponos, čast in odgovornost.«
Zaupanje, ki ni prišlo čez noč
Organizacija tako velikega dogodka ni bila preprosta. Najtežji del je bil – pridobiti zaupanje okolice.
»Ker se kaj takega v Ljubljani še nikoli ni zgodilo, so bili mnogi sprva skeptični. A vztrajnost se je izplačala. Danes nas podpira ogromno partnerjev, med njimi tudi Šport Ljubljana, Turizem Ljubljana in blagovna znamka I feel Slovenia, brez katerih dogodek ne bi bil mogoč.«
Po Azrinih besedah bo v času prvenstva mesto preplavilo več tisoč plesalcev, trenerjev in obiskovalcev. »Ljubljana bo živela s plesom – hoteli, restavracije, trgovine … vsi bodo dihali s tem dogodkom,« dodaja.
To bo praznik za plesalce – in za Slovenijo
»Slovenska plesna reprezentanca je vedno med najštevilčnejšimi na svetu. Zaslužijo si, da enkrat zaplešejo doma, pred svojimi navijači. To bo poseben trenutek – ne le za njih, temveč za celotno slovensko plesno sceno,« poudari Azra.
Ko se gospodarstvo sreča z umetnostjo
Posebno noto dogodku dodajajo tudi partnerji, ki s ponosom podpirajo mlade plesalce. Podjetje Autodelta, ki je uradni sponzor tekmovanja, bo poskrbelo za dinamičen utrip na cestah in za volanom prepoznavnih vozil, medtem ko bo blagovna znamka Remington s svojo energijo in slogom še dodatno začinila dogodek z geslom "Be bold. Be you." »Zelo sem vesela, da nas podpirajo podjetja, ki razumejo pomen gibanja, mladosti in izražanja. Vse to so vrednote, ki jih ples živi vsak dan,« pravi Azra.
Ples kot način življenja
Za Azro ples ni le poklic, temveč življenjski slog. »Če pogledam nazaj, sem vse, kar sem danes, postala zaradi plesa. Naučil me je discipline, spoštovanja, lojalnosti, samozavesti in zavedanja, da uspeh pride le, ko vztrajaš. To je šola življenja, ki je ne dobiš nikjer drugje.«
Od 13. leta je v plesni šoli preživljala ves svoj prosti čas. Njena pot se je začela z jazz baletom, a jo je življenje hitro popeljalo v svet hip hopa.
»Pri 19 letih sem prvič odšla v ZDA – v New York in Los Angeles. Tam sem prvič zares začutila, kaj pomeni ulična plesna kultura. Od takrat naprej sem vsako leto znova odpotovala tja, se učila in rastla. Jazz plesalka sem bila le na začetku, danes pa se vidim kot raznolika umetnica, ki dela vse s srcem in z dušo.«
Hip hop povezuje kulture, srca in svetove
»Hip hop je več kot ples. Je kultura, ki se je iz ameriških ulic razširila po svetu in povezuje ljudi vseh generacij, narodov in prepričanj. Glasba, gib, energija – vse to briše meje med nami,« poudarja Azra. Zato tudi ni presenetljivo, da slovenski plesalci uživajo velik ugled v tujini.
»Naši koreografi in plesalci so med izjemno iskanimi. Pogosto prav zaradi njih tujci prvič slišijo za Slovenijo – in to me neizmerno veseli.«
Kaj želi sporočiti mladim plesalcem?
»Najpomembnejše je, da se imate lepo. Ni pomembno, kdo zmaga – pomembno je, da vztrajaš in se učiš. Da najdeš ekipo, ki ti postane družina. In ko si res dober, ti nobena sodniška odločitev ne more vzeti zmage,« pravi odločno.
Kaj naj gledalci pričakujejo?
»Vse! Energijo, strast, čustva, povezanost. Želim si, da vsak, ki bo prišel v Halo Tivoli ali Kino Šiška, odide z občutkom, da je bil del nečesa posebnega. Da si reče: ‘To je bilo najboljše tekmovanje do zdaj!’«
»Naj nas I feel Slovenia poveže, Šport Ljubljana požene, Autodelta popelje in Remington navdihne. Kajti ples ni le gib – je življenje samo.«