Organizatorji tega velikega glasbeno-televizijskega spektakla, ki si ga vsako leto ogleda 195 milijonov gledalcev po celem svetu, so prepričani, da bo letošnji Eurosong nekaj posebnega.
1 Lokacija: dvorana Stadthalle
Lani je bradata pevka Conchita Wurst s pesmijo Rise Like a Phoenix na izboru za Pesem Evrovizije Avstriji senzacionalno priborila zmago. Zato bo največji zabavni spektakel po 48 letih ponovno potekal v Avstriji.
19. in 21. maja 2015 se bodo države udeleženke v dunajski dvorani Stadthalle najprej pomerile v dveh polfinalnih šovih, 23. maja pa bo potekal finale 60. Evrovizijske popevke.
2 Slogan: "Gradimo mostove"
Slogan letošnjega izbora za Pesem Evrovizije, ki bo od 18. do 23. maja 2015 potekal na Dunaju, se glasi: "Gradimo mostove", ki temelji na tem, da želijo organizatorji tega spektakla vanj vključiti čim več ljudi in graditi mostove med državami, jeziki in kulturami. "Pa tudi med generacijami in različnimi pogledi na svet," je na novinarski konferenci v Ljubljani povedal predstavnik avstrijske nacionalne televizije ORF Roman Horacek.
3 Scena: oder v obliki očesa
Scena bo letos v obliki očesa s premerom 44 metrov, sestavljeno iz 1.288 mini zaslonov. Oko, ki zajema celoten oder in je sestavljeno iz 1.288 mini zaslonov, meri 44 metrov v širino, do 14,3 metrov v višino in 22 metrov v globino. Sliko na mini zaslonih na sprednji strani oblikujejo z LED-tehniko in tako odsevajo raznolike barvne koncepte.
Površina odra v očesu ima širino 14,2 metra in je sestavljena iz LED-površine s premerom 11 metrov. V ozadju očesne konstrukcije se nahaja 26 metrov široka in 8,5 metrov visoka LED-stena, ki se lahko na sredini razpotegne 13 metrov v širino.
4 Zakaj so šli The Makemakes direktno v finale?
Ker je Avstrija gostiteljica, so se avstrijski glasbeni predstavniki The Makemakes uvrstili direktno v finale. "Veseli smo, da bomo imeli možnost zastopati Avstrijo in da smo v okviru izbora lahko pripotovali v tako čudovito deželo, kot je Slovenija," je med obiskom v Ljubljani povedal pevec skupine Dominic Muhrer.
Prisluhni njihovi skladbi I Am Yours:
5 Slovenski duo Maraaya bo nastopil v drugem polfinalu 21. maja.
Kaj če bi si še enkrat poslušala pesem Here for you?
6 Eurosong 2015 bo "zeleni dogodek"
Jubilejni 60. izbor za Pesem Evrovizije bo prvič v svoji zgodovini zasnovan kot okolju prijazna prireditev. Poudarek bo predvsem na omejevanju količine odpadkov, uporabi javnega prevoza in družbeni odgovornosti.
Tako bo, na primer, oskrba z električno energijo zagotovljena preko javnega omrežja, medtem ko bo uporaba agregatov čim bolj omejena. Ker je pri velikih dogodkih precejšnji del učinkov na okolje mogoče pripisati načinu prihoda obiskovalcev, bo mesto Dunaj vsem akreditiranim obiskovalcem in novinarjem omogočilo brezplačno uporabo javnih prevoznih sredstev, saj bodo vstopnice za dogodek veljale kot vozovnice.
Da bi obiskovalce še dodatno spodbudili k naravi prijaznemu prihodu na prizorišče, bodo v tednu evrovizijske prireditve intervali voženj podzemne in cestne železnice krajši.
Pri pogostitvah bodo stregli visoko kakovostna in ekološka živila iz Avstrije. Velik poudarek bo tudi na omejevanju količine odpadkov, in sicer z uporabo kozarcev, posode in pribora za večkratno uporabo ter z brezplačno vodo iz pipe.
Take okoljevarstvene ukrepe bodo izvajali tako na vseh 12 glasbenih šovih kot tudi v Evrovizijski vasi na trgu Rathausplatz pred dunajsko mestno hišo.
7 Odličen vpliv na dunajski turizem
Državna turistična organizacija, Österreich Werbung, je v sodelovanju s prof. Egonom Smeralom z zasebne Univerze za turizem MODUL na Dunaju pripravila vnaprejšnje ocene učinkov izbora za Pesem Evrovizije na turizem.
Tako zaradi izbora za Pesem Evrovizije pričakujejo približno 75.000 nočitev tujih gostov, ki bodo ustvarili promet v višini najmanj 15 milijonov evrov.
Zaradi teh bodo nastali dodatni neposredni in posredni učinki v višini najmanj 11,5 milijona evrov in približno 150 občasnih delovnih mest za polni delovni čas.
8 Visoka gledanost: 195 milijonov gledalcev po celem svetu
O mednarodnem pomenu Evrovizije priča tudi njena visoka gledanost: maja 2014 si je prenose obeh polfinalov in finala vsaj na kratko ogledalo 195 milijonov gledalcev iz več kot 40 držav po svetu – od Evrope preko Kitajske in vse do Avstralije.
Povprečen tržni delež gledanosti finala 10. maja 2014 pri sodelujočih državah je znašal 37,3 odstotka. Na Danskem, v državi gostiteljici, pa celo 89 odstotkov. V povprečju si je finale lani ogledalo 61 milijonov gledalcev, kar je skoraj 6 milijonov več kot leta 2013.
Spored letošnjih oddaj:
Polfinale 1:
- Ponedeljek, 18. maja, ob 21. uri: Šov za žirijo
- Torek, 19. maja, ob 15. uri: Družinski šov/ob 21 uri: Televizijski šov
Polfinale 2:
- Sreda, 20. maja, ob 21. uri: Šov za žirijo
- Četrtek, 21. maja, ob 15. uri: Družinski šov/ob 21. uri: Televizijski šov
Finale:
- Petek, 22. maja, ob 21. uri: Šov za žirijo
- Sobota, 23. maja, ob 13. uri: Družinski šov/ob 21. uri: Televizijski šov
Novo na Metroplay: "Ni uspeha brez trdega dela." | Maja Štamol Droljc