Carol Alison (76) iz Škotske je v otroštvu vsako nedeljo na svoj bančni račun vplačevala žepnino in uspela skupaj prihraniti 2,5 funta.
Po 60 letih je med pospravljanjem hiše našla staro bančno knjižico in se z njo odpravila v banko. Carol je otroštvo preživela v Manili na Filipinih, a je pogosto obiskovala babico, ki je živela v Edinburghu. Ko je imela šest let, jo je babica odpeljala v banko, ji odprla račun in ji pokazala, kako lahko varčuje denar, piše BBC, povzema pa portal nova.rs.
Alison je nato vsako nedeljo položila na račun svojo žepnino v šilingih. Takrat so v Združenem kraljestvu uporabljali funte, šilinge in penije. En funt je bil razdeljen na 20 šilingov, en šiling pa na 12 penijev. Alison je sčasoma popolnoma pozabila na svoj stari račun v banki.
Njena babica pa je pred smrtjo našla bančno knjižico in ji jo vrnila. A Alison je nanjo ponovno pozabila in jo našla šele mnogo let kasneje, med pospravljanjem hiše. Iz radovednosti je knjižico odnesla v banko, kjer je izvedela, da se je znesek na računu močno povečal. Položenih 2,5 funta je zdaj vrednih 250 funtov (okoli 300 evrov). "Bila sem presrečna in potihoma hvaležna babici, ko so mi v banki povedali, da imam na računu 250 funtov. Vprašala sem – ali je to sploh mogoče? Kako?" je povedala Alison. "Rekli so mi, da so obresti rasle vsa ta leta."
Preverite svoje račune
76-letnica je po tem odkritju vse pozvala, naj preverijo svoje stare bančne račune. Če so računi v Združenem kraljestvu neaktivni 15 let, banke denar prenesejo v Sklad za povračila (RFL), od koder lahko lastniki še vedno dvignejo svoj denar. Sklad je doslej zbral več kot 1,4 milijarde funtov (1,7 milijarde evrov), lastniki pa so dvignili le nekaj manj kot desetino. RFL je nevladna organizacija, ustanovljena leta 2011, vanjo pa je vključenih več kot 30 bank in stanovanjskih združenj v Združenem kraljestvu. Izvršni direktor Adrian Smith je pojasnil, da del denarja namenjajo dobrodelnim organizacijam, ki pomagajo otrokom, spodbujajo finančno vključenost in vlagajo v družbene projekte.
"Skrbno nadzorujemo denar, ki ga namenjamo v dobrodelne namene, a vedno moramo imeti dovolj sredstev za izplačilo zahtevkov," je dejal Smith. "Pomembno je, da ljudje vedo, da njihov denar ni izgubljen in da ga lahko vedno dobijo nazaj."