To je pomemben poseg, kar naenkrat pa se zdi, da gre za nekaj popolnoma zanemarljivega.
Začnimo z nekaj dejstvi. Liposukcija je danes čez lužo druga najbolj priljubljena kozmetična operacija takoj za povečanjem prsi. Samo v letu 2019 jo je opravilo kar 265.000 ljudi, in sicer na predelu rok, trebuha in zadnjice. Vsak šesti od njih je bil mlajši od 30 let. Prav si slišala.
To je 45.000 mladih posameznikov, ki so si privoščili postopek, vreden 3.500 dolarjev (pribl. 2.860 evrov), in to v času, ko je ogromno ljudi obremenjenih z nizkimi dohodki in visokimi stroški, morda celo dolgovi.
Naš namen ni obsojanje – ženske lahko (in bi tudi morale) same odločajo o tem, kaj bodo počele s svojimi telesi in denarjem, vendar je treba opomniti, da pri liposukciji ne gre za nedolžno stvar: to je prava operacija, ki zahteva anestezijo, reze, šive in kar dolg čas okrevanja. Vse to pa so stvari, ki se jim poskuša večina običajno izogniti.
Po ponovnem premisleku pa zgoraj opisana situacija sploh ni takšno presenečenje. Svet Instagrama vse bolj preplavljajo brezhibne fotografije s področja fitnesa in preoblikovanja telesa. Nemalo je tudi objav, kjer posamezniki ponosno razkazujejo rezultate svojih svežih lepotnih kirurških posegov. Sam vzpon priljubljenosti polnil za ustnice je dober kazalnik tega, da je naša generacija nasploh bolj dovzetna za spreminjanje telesa v imenu dobrega počutja.
Še glede nečesa milenijci niso sramežljivi: želje po takojšnjem zadovoljstvu. Morda je to celo razlog, zakaj je liposukcija še vedno tako aktualna. Po besedah plastičnih kirurgov Cat Begovic, dr. med., in Davida Rapaporta, dr. med., je to eden izmed redkih postopkov, katerega posledice so vidne takoj. Za novejše postopke, s katerimi se ljudje najpogosteje prvič seznanijo prek Instagrama (npr. Cool Sculpting in Sculp Sure), tega ne moremo reči, saj traja tedne ali mesece, da se pokažejo manjši rezultati.
Naj postrežemo še z morda najpomembnejšim razlogom za ponovni razcvet liposukcije.
Moto naše generacije je transparentnost in mladi ljudje danes veliko raje govorijo o svojih popravkih, kot so to počele starejše generacije.
Dober primer tega je ameriška raperka Cardi B, ki je leta 2019 s svojimi sledilci delila vse o svoji liposukciji (in zahtevnem postopku okrevanja, ki je sledilo). "Tudi sama sem verjetno preveč odprta glede svoje liposukcije na bradi," pove 30-letna Alix. "O njej brez pomisleka povem vsem svojim sodelavcem, potencialnim snubcem in neznancem v vrsti na blagajni."
Veliko bolj smo pripravljeni razkriti tudi razloge za svoje odločitve. "Veliko delam in mislim, da si zaslužim počutiti se dobro v svojem telesu," doda 27-letna Sabina, ki se je prav tako že srečala z omenjenim posegom. "To je bila popolnoma moja odločitev – od mene, za mene. In res me je osrečila."
Morda se zdi, da dogajanje v Združenih državah (še) ne zrcali estetske panorame pri nas, vendar njihovemu vplivu, čeprav z zamikom, še skoraj nikoli nismo ušli. Instagram med aplikacijami vendarle kraljuje tudi na domačem terenu.
Najpogostejši estetski kirurški poseg v Sloveniji je na večini klinik še vedno povečanje prsi, vendar se lahko vrstni red kmalu pomeša.
O priljubljenosti polnil si se med sprehodom po mestu tako verjetno že prepričala na lastne oči.
Seveda lahko z veliko verjetnostjo rečemo, da bi ljudje že na začetku čutili manj pritiska zaradi sprejemanja takšnih odločitev "od mene za mene", če bi svet bolj sprejemal raznovrstnost teles. "Ob postopku liposukcije sem spoznala, da sem mogoče trpela za določeno obliko telesne dismorfije, tj. duševne motnje v doživljanju lastnega telesa," prizna Alix, ki postopka kljub temu ne obžaluje. Enako trdijo tudi vsi drugi intervjuvanci, ki so imeli izkušnjo z liposukcijo. Epilog? Vsakemu svoje. S tovrstnimi posegi ni nič narobe, dokler izvirajo iz tehtnega premisleka, posledično pravih razlogov in se izvedejo pod vodstvom profesionalcev stroke. Mi se bomo za zdaj raje izognili šivom in računu za več tisoč evrov.
Po Predlogi Ruby Buddemeyer
Prevedla In Priredila Ajda Gregorc,
Fotografija: Profimedia
Novo na Metroplay: "Materinstvo ti da novo dimenzijo organizacije, produktivnosti in empatije" | Sonja Šmuc