Seksi mlada sodelavka, ki je nihče ne jemlje resno!

17. 10. 2012
Seksi mlada sodelavka, ki je nihče ne jemlje resno! (foto: shutterstock)
shutterstock

Seksualizacija žensk in deklet je po mnenju mnogih neločljivo povezana z zahodno kulturo.

Čeprav je ženskam v zadnjih desetletjih uspel vstop na številna področja dela, ki so dotlej bila zanje zaprta, zahodni mediji zaposlene ženske še naprej portretirajo poudarjeno seksualno. In naj na tem mestu omenimo še nekaj trgovskih verig, ki žensko portretirajo celo v celoti kot seksualen objekt. Mednje lahko gotovo uvrstimo tudi prestižno znamko Victoria's Secret.

A kaj to za zaposlene ženske pomeni?

V praksi (torej na konkretnem delovnem mestu) pa seksi ženske ocenjujejo praviloma za manj kompetentne, kar je najverjetneje posledica stereotipa, ki ženstvenost asociira s šibkostjo, naivnostjo, nesamostojnostjo in čustveno razvrvanostjo.

Lahko bi torej rekli, da si ženske z oblačenjem v pretirano seksi oblačila delajo le medvedjo uslugo. Še posebno moški jih zaradi tega jemljejo manj resno.

Po drugi strani pa tudi drži, da nekatere ženske svoj videz namerno feminizirajo, da bi nevtralizirale morebitne občutke ogroženosti, ki bi jih v delovnih okoljih ob njih lahko čutili njihovi moški kolegi. Svojo kompetenco skratka skrivajo za feminilnimi atributi, ki jih poudarjajo s kratkimi krili in visokimi petami.

Seksi, a stalno zaskrbljena in negotova

Tim socialnih psihologov z Univerze Mary Washington's Mariam Liss je s svojo nedavno raziskavo pod drobnogled vzel ženski pogled na dotični fenomen.

Zanimalo jih je, ali seksualizirana podoba dela ženske močnejše ali pa jih nasprotno, osebno slabi.

In ugotovili so, da so bile:

  • ženske, ki so uživale v pozornosti moških na račun svojega videza, bile hkrati tudi tiste ženske, ki so svoja telesa najpogosteje videle kot 'objekt', njihova samozavest pa je bila neposredno povezana z njihovim (trenutnim) videzom. To so bile tudi ženske, ki so se pogosteje kot druge vedle zapeljivo in se ukvarjale s seksi hobiji (npr. plesanje na drogu). Taiste ženske so bile glede svojega videza stalno zaskrbljene in so se na sploh pogosto primerjale z drugimi ženskami.

Lahko rečemo torej, da ta skrajna identifikacija s seksualizirano podobo žensk, ki jo popularizirajo mediji in sodobna javna sfera, ženskam ne prinašajo veliko dobrega.

Uživaj raje v vsem, kar si!

Raziskovalci so si bili zato edini, da je potrebno ženskam sporočiti naslednje:

"Uživajte v svoji seksualnosti. To je zagotovo nekaj pozitivnega. Ne dovolite pa se zmanipulirati slikam v medijih, ki podpirajo stereotipe o seksi mladih ženskah. Svojo samopodobo si na podlagi kvalitet, ki se vam zdijo pomembne, ustvarite raje same. Tako boste uživale ne le v svoji seksualnosti, temveč tudi v svojem telesu in umu."

Ko se boš torej naslednjič oblekla za pomemben poslovni sestanek, razgovor ali javni nastop v šoli, pomisli, kaj ti v danem trenutku šviga skozi glavo.

Te bolj kot to, kaj boš povedala, skrbi, kako boš izgledala? Razmišljaš le o svoji pričeski, makeupu in opravi? Zaustavi se in premisli še enkrat - je to zate in za tvojo prihodnost res najbolj pomembno?

Novo na Metroplay: Matej Zemljič o zakulisju snemanja, dojemanju igralstva in stvareh, ki mu pomenijo največ