5 navad, ki škodijo tvoji karieri

9. 2. 2016
5 navad, ki škodijo tvoji karieri (foto: Profimedia)
Profimedia

Te, sicer najpogostejšie napake žensk na delovnem mestu, te lahko stanejo uspešne kariere. Česa torej ne počni, če sanjariš o tem, da bi na svojem področju uspela? 

Se ti zdi druženje s sodelavci in ustvarjanje novih poznanstev nepomembno? Ravno ti so lahko ključni na tvoji poti do vrha. (Profimedia)

Slaba delovna navada 1:

Kritike nadrejenih sprejemaš enoplastno

Zamislila sem se nad podatkom, da ženske na splošno vzamemo negativne kritike za slabonamerne in si jih ženemo preveč k srcu, v nasprotju z moškimi, ki jih laže interpretirajo kot nekaj pozitivnega in kot možnost, da se iz takšne kritike kaj naučijo in izpilijo svoje poglavitne veščine. Zato povraten odziv svojih prijateljev in znancev izrabi, da boš laže spoznala svoje prednosti in slabosti. Ko te bo šefinja naslednjič ponovno oštela, boš laže spremenila svojo defenzivno našopirjenost v produktivno držo. Sprejmi svojo zmoto in iz nje raje potegni koristi. Dovoli si, da te kritika motivira za doseganje novih znanj in sposobnosti, s katerimi boš laže dosegala nove zmage na delovnem mestu.

Cosmo koraki do cilja:

Razmišljaj o kritikah, ki jih dobiš, in pridobila si boš debelo kožo. Če nisi prepričana, da so kritike upravičene, povprašaj za mnenje še kakšno nepristransko osebo. Če boš dobila podoben ali enak odziv, potem veš, kaj sledi: za svoje dobro prilagodi svoje obnašanje, da bo volk sit in koza cela.

Brez izjeme se zahvali za prejeto mnenje, pa čeprav ti ni všeč in se ne strinjaš z njim. Svojega nadrejenega večkrat povprašaj za mnenje in nasvet, kako bi se lahko pri delu še bolj izurila. S takšno iniciativo boš podkrepila svojo ambicioznost in željo po napredovanju. Naj se ve, da v službi nisi le zato, da ti hitreje mine vsakdanjik.

Slaba delovna navada 2:

Čakaš, da ti bo želeno padlo z neba

’’Sita sem čakanja na napredovanje,’’ pravi Barbara, 26-letna asistentka v prodaji. ‘’Občutek imam, kot da me stalno namerno spregledajo. Pripravništvo se približuje koncu in še vedno ne vem, ali me bodo potrebovali tudi v prihodnje. Najbolje, da kar počakam na njihovo odločitev, kar bo, pa bo.’’

Pasivnost na delovnem mestu je značilnost mladih žensk, ki komaj začenjajo svojo poslovno pot. Večina nerada govori o svojih uspehih in dosežkih, kot da bi bilo to nekaj samoumevnega. Če pa se že opogumijo, prikažejo svoje dosežke za manj vredne, kot so, in hkrati pričakujejo, da bodo rezultati govorili sami zase. Na žalost pa se le malokrat izkaže, da bi že samo dober rezultat hvalil samega sebe.

Cosmo koraki do cilja:

Ne glede na to, ali si želiš napredovanja ali pa boljše delovne pogoje, se moraš naučiti jasno in glasno opozoriti na svoje prednosti in veščine. Nič ni narobe, če s pravo mero samozavesti opomniš nadrejene, da svoje zadolžitve opravljaš dobro.

Pred razgovorom za napredovanje, povišico in podobno se vedno vnaprej pripravi, kaj boš povedala in kako boš argumentirala svoje zahteve, svetuje Lois Frankel, avtor knjige Nice Girls Don`t Get The Corner Office (Warner Business Books). Premisli, kaj točno si želiš, svoje želje pa podkrepi z realnimi zaslugami in doprinesi k uspešnosti podjetja. Glej, da boš čas, ki ti ga je nadrejeni odmeril, izrabila za predstavitev dobro podkrepljenih zahtev, da ne boš naredila vtisa razvajenega otročaja, ki hoče vse, in to pri tej priči.

Slaba delovna navada 3:

Misliš, da je sklepanje poznanstev nepomembno

“Vsak ponedeljek poslušam eno in isto,’’ pravi 28-letna Petra. ‘’Sodelavci se zberejo ob dopoldanski kavi in debatirajo o dolgočasnih temah. Prav nič me ne zanima, kaj so jedli za nedeljsko kosilo in kakšen je bil rezultat nogometne tekme. Nimam časa, da bi ga tratila za takšne trivialne pogovore.’’ Vendar vse le ni tako črno-belo. Že možno, da se pogovor med sodelavci ne bo vrtel samo o temah, ki so zanimive tebi, vendar pa je po mnenju uspešnih karieristov to neobvezno druženje idealna priložnost, da spoznaš ljudi, s katerimi delaš. Sklepanje poznanstev je neke vrste gradnja profesionalnega sistema, koga lahko pokličeš, ko potrebuješ pomoč. Graditi ga lahko začneš na podlagi skupnih zanimanj ali hobijev. Naj ti ne bo škoda časa, ki ga porabiš za spoznavanje ljudi, saj je splošno znano, da se ljudje pozitivno odzivamo na zaznano strast do skupnih konjičkov.

Prav tako ne zanemari poznanstev s svojimi strankami, kajti nikoli ne veš, kdaj ti lahko pridejo še kako prav.

Cosmo koraki do cilja:

Avtor omenjene knjige svetuje, da 5 odstotkov svojega delovnega časa porabi za gradnjo odnosov, saj “ko potrebuješ zveze, je prepozno, da bi jih šele začel tkati.’’

K tkanju mreže sodijo tudi telefonski pogovori. Če si začutila sinergijo v odnosu z osebo, s katero delaš, to ohranjaj. Izmenjava poslovnih kartic ti še ne zagotavlja poznanstva.

Pridruži se raznim organizacijam, da bi si zagotovila čim več poznanstev, novih pogledov in vtisov.

Ne premišljuj dvakrat, ko se prikaže priložnost za druženje s sodelavci, pa tudi sama lahko daš kakšno pobudo za pijačo po napornem delavniku. Če ne drugega, si boš lahko spočila od računalnika utrujene oči na tistem ta ‘hudem’ sodelavcu.

Slaba delovna navada 4:

Nespametno garaš

Če boš vso svojo energijo usmerjala le v delo, se ti bo prej ali slej porušilo naravno življenjsko ravnovesje, s tem pa ne boš koristila nikomur, še najmanj sebi. Verjetno tudi ti vse prevečkrat od sebe zahtevaš čisto odliko in delaš dvakrat toliko, kot bi bilo treba. Ampak to še ni prava formula za uspeh. Najhitrejši način, da napreduješ, je, da pridobiš učinkovite delovne navade.

Cosmo koraki do cilja:

Delaj v okviru svojih zmožnosti in ne nabiraj nadur po nepotrebnem. Če misliš, da si boš z gretjem stola in delanjem družbe tipkovnici prislužila kakšne dodatne točke, raje še enkrat premisli. Poskusi raje z organizacijo nalog glede na razpoložljivi čas, ki ga imaš. Tudi tu šteje kvaliteta, in ne kvantiteta časa, ki ga prebiješ v službi.

Namesto da se na vse možne načine trudiš, da bi nadrejeni opazili, kako požrtvovalno ostajaš za svojo delovno mizo, tudi ko čistilke počistijo še zadnje koše za smeti, raje razvij strategijo, s katero boš opozorila na svojo originalnost in vsestranskost. Bodi profesionalna in z rezultati opozori na svoje dobre organizacijske veščine.

Vsako jutro si vnaprej določi, kdaj in kako boš opravila svoje dolžnosti in tega urnika se tudi drži.

Slaba delovna navada 5:

Jok uporabljaš kot orožje

Če si želiš, da bi te sodelavci spoštovali, in ne zasmehovali, potem kar pozabi na jok. Ne samo, da tako spravljaš v zadrego svojega sogovornika, ampak bo ta dobil občutek, da nisi sposobna reševanja problemov brez dramatiziranja. 23-letna Anja se spominja svojih začetkov v novi službi: ‘’Šefinja je bila prve mesece dela pravi zmaj. Vsako priložnost je izrabila, da me je prefinjeno osmešila ali pa opozorila na moje napake. Nekako sem se ves čas zadrževala in si prigovarjala, da me samo preizkuša in da se ne smem obnašati kot kakšna razvajena jokica. Že res, da sem pogoltnila kar nekaj krepkih cmokov po grlu, vendar sem si s tem prislužila spoštovanje in zaupanje. Pred kratkim me je ista šefinja postavila za svojo namestnico.’’

Cosmo koraki do cilja:

Namesto joka raje izuri govorne sposobnosti, s katerimi boš izrazila svoja čustva (ta nasvet ti toplo priporočam tudi na drugih področjih, ne samo v službi).

Vsi smo krvavi pod kožo, zato se naslednjič, ko bo mera res polna, opraviči in pojdi nekam na samo. Iz lastnih izkušenj bi rekla, da so toaletni prostori še kako primerni v takšnih trenutkih. Šele ko se boš zbrala in racionalno precenila situacijo, nadaljuj začeti pogovor.

Če imaš občutek, da neprenehoma nihaš na robu solza, gre morda za kakšno globljo težavo. Pogovori se z nekom, ki mu zaupaš, v skrajnem primeru se obrni na osebnega zdravnika, ki ti bo lahko svetoval, kako naprej.

Ajda Podlesnik

Novo na Metroplay: Filip Flisar iskreno o obdobju, ko je končal kariero: "Bilo je težko …"