Maruša Hrovat: Strateginja, ki vse dneve razmišlja o blagovnih znamkah

16. 5. 2017
Maruša Hrovat: Strateginja, ki vse dneve razmišlja o blagovnih znamkah (foto: osebni arhiv)
osebni arhiv

Maruša Hrovat je strateginja na oglaševalski agenciji Luna\TBWA, kjer razmišlja o blagovnih znamkah naročnikov, njihovih poslanstvih in vizijah, snuje strategije, ki temu sledijo, ki so poglobljene in premišljene ter posledično vodijo do kakovostnih kreativnih komunikacijskih kampanj. Moraš jo spoznati!

IME: Maruša Hrovat
STAROST: skoraj 27 let
KRAJ: Prihajam iz Kočevja, živim v Ljubljani, vendar sem s svojim domačim krajem še vedno tesno povezana.
SLUŽBA: komunikacijska strateginja, Luna/TBWA

Kako poteka vaš dan?

Vsak dan je precej raznolik, odvisno od projektov, na katerih delam. Zjutraj najprej pregledam e-pošto, če imam čas, preletim dnevno časopisje, potem pa se lotim dela.

Če na primer pripravljamo novo kampanjo za katerega od naročnikov, je moj dan sestavljen iz iskanja podatkov o trgu, potrošnikih, analiziranja različnih trendov v industriji, kjer naročnik deluje, pa tudi sestankov in možganskih neviht s kreativno ekipo. Sodelujem tudi pri različnih internih projektih agencije in TBWA-mreže, zato mi res nikoli ni dolgčas.

Kako se razlikuje delo na enaki agenciji v Sloveniji in tujini?

Delo samo po sebi se ne razlikuje veliko, je pa razlika v velikosti in razumevanju dela. TBWA\Belgium, kjer sem nabirala svoje prve izkušnje iz strateškega načrtovanja, je velika agencija, samo v strateškem oddelku je 12 ljudi.

Z naročniki sodelujejo ne le na komunikacijski, ampak tudi poslovni ravni, na primer pri oblikovanju novih izdelkov. Ekipa strategov tedensko sedi z naročnikom in načrtuje, kam bodo v prihodnje vodili njihove blagovne znamke. V Sloveniji smo strategi tisti, ki pomagamo kreativni ekipi in skrbimo, da imajo kampanje relevantna in smiselna sporočila.

Česa ste se naučili v tujini?

V tujini sem se naučila, da je doma res lepo. Predvsem pa ti izkušnje iz tujine, tako študijske kot profesionalne, dajo novo perspektivo. Ne glede na vso globalizacijo in povezanost, ki jo doživljamo v modernem svetu, smo še vedno majhna država in majhen trg in to vpliva na naše razmišljanje in delovanje.

Problem je, ker te zna tujina potegniti vase, velika mesta ali države ponujajo večje priložnosti za razvoj, zato razumem vse, ki gredo in se ne vrnejo domov. Sama sem se vrnila, ker se mi je zdelo, da lahko z novim znanjem in izkušnjami pomagam, da se doma zgodijo neke spremembe. Vsekakor pa vsem mladim priporočam, da izkoristijo priložnosti, ki jim jih ponujajo različni programi za delo in študij v tujini.

Kaj vas pri vašem delu najbolj privlači?

Vsak dan je nov izziv. In izzive imam res rada. Lani smo lunatiki oblikovali svojo novo strategijo. Odločili smo se, da se bomo vsak dan trudili prestopati svoje meje, tako pri sebi kot v odnosu do sodelavcev in naročnikov. In mislim, da se to res trudimo početi, boljše ekipe sodelavcev si ne bi mogla želeti. Poleg tega se res vsak dan naučim nekaj novega, vsak projekt je drugačen, hkrati mi služba tudi omogoča, da potujem in spoznavam res zanimive ljudi.

Slabosti vaše službe?

Tudi ko nisi v službi, včasih težko odklopiš možgane. V takih trenutkih po navadi vse dneve razmišljam le o tem, o kakšnih možnih rešitvah pogosto tudi sanjam. Roki so vedno kratki in dela je veliko, zato je včasih tudi veliko pritiskov in stresa, ki se ga moraš naučiti obvladati oziroma ga ne vzeti tako zares.

Trenutek v vaši karieri, ki ga ne boste nikoli pozabili?

Res nikoli ne bom pozabila trenutka, ko sem prvič videla TV-oglas za prvo kampanjo, pri kateri sem sodelovala kot strateginja. Mislim, da je za vsakega mladega profesionalca v oglaševalski industriji res vznemirljiv trenutek, ko kampanja, pri kateri si sodeloval dolgo časa in vložil veliko truda, oživi. Super občutek.

TE ZANIMA NJENA SLUŽBA?

IZOBRAZBA IN DODATNO ZNANJE: Sem diplomirana komunikologinja, zaključujem magisterij strateškega tržnega komuniciranja. V preteklosti sem delala kot novinarka in vodja projektov. S svojim znanjem prostovoljno pomagam tudi pri različnih projektih v svojem lokalnem okolju.

PLAČA: Glede na to, da je to moja prva redna zaposlitev, sem s plačo zelo zadovoljna.

DOPUST: Imam štiri tedne dopusta na leto, ob večji količini dela se lahko zgodi, da kdaj službo podaljšam v večer ali delovni konec tedna, vendar so to izjeme.

POTREBNE LASTNOSTI: Radovednost, analitičnost in kreativnost hkrati, vztrajnost, zmožnost hitrega reševanja problemov.

Besedilo: PETRA ARULA,
Fotografija: OSEBNI ARHIV

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord