Kako ravnati s tujim denarjem?

23. 1. 2008
Kako ravnati s tujim denarjem?

V službi dobiš denar, ki ga moraš zapraviti s pomočjo svoje pameti. Zapraviti ga že ni težko, a kaj, ko se od tebe pričakuje, da boš poskrbela za polnjenje proračuna …

S tujim denarjem ravnaj tako, kot da bi bil tvoj – to je formula za uspeh! Glej, da boš vsa razpoložljiva sredstva razporedila tako, da bo dovolj za cel mesec, po sistemu 'preživeti od plače do plače'.

Za ravnanje s tujim denarjem veljajo enaka pravila, kot če bi bil denar tvoj:

1. Evidenca

V posebnem zvezku ali računalniku spremljaj izdatke v treh stolpcih – v prvega napiši znesek, v drugega datum in tretjega namen plačila. Tako boš imela vedno pregled nad stroški podjetja.

2. Stalnost

Vodi evidenco stalnih stroškov, tako boš vedela, s koliko denarja, ki ti po plačilu slednjih ostane za ustvarjanje presežkov.

3. Nenačrtovano

Ne pozabi, da se vsak mesec lahko pojavijo nenačrtovana plačila. Če boš skrbno ravnala z denarjem, boš imela vedno dovolj sredstev za plačilo vseh stroškov.

4. Mesečni pregled

Po enem mesecu naredi pregled vseh stroškov in premisli, katere investicije so bile nepotrebne – da boš vedela za naprej. Na ta način lahko nadrejenim predlagaš zmanjšanje stroškov, verjemi, da ti bodo hvaležni, da skrbno ravnaš z njihovim denarjem.

5. Nikoli v minusu

Tako kot v resničnem življenju moraš gledati na razpoložljiva sredstva in si ne smeš privoščiti rdečih številk. Če vanje zapadeš, glej, da imaš za to dober argument!

Uravnavanje minusa in plusa

  • Če ti na koncu meseca primanjkuje denarja, nadrejene prosi za povečanje proračuna – razloži, zakaj potrebuješ denar in kakšni so dejanski stroški.
  • Če ti na koncu meseca ostane denar oziroma ustvariš presežno vrednost, predlagaj, da ta denar namenijo razvoju podjetja, izobraževanju osebja ali v obliki nagrad za delovno uspešnost.

Novo na Metroplay: Matej Zemljič o zakulisju snemanja, dojemanju igralstva in stvareh, ki mu pomenijo največ