Kako ravnati s tujim denarjem?

V službi dobiš denar, ki ga moraš zapraviti s pomočjo svoje pameti. Zapraviti ga že ni težko, a kaj, ko se od tebe pričakuje, da boš poskrbela za polnjenje proračuna …

23. 1. 2008
Kako ravnati s tujim denarjem?

S tujim denarjem ravnaj tako, kot da bi bil tvoj – to je formula za uspeh! Glej, da boš vsa razpoložljiva sredstva razporedila tako, da bo dovolj za cel mesec, po sistemu 'preživeti od plače do plače'.

Za ravnanje s tujim denarjem veljajo enaka pravila, kot če bi bil denar tvoj:

1. Evidenca

V posebnem zvezku ali računalniku spremljaj izdatke v treh stolpcih – v prvega napiši znesek, v drugega datum in tretjega namen plačila. Tako boš imela vedno pregled nad stroški podjetja.

2. Stalnost

Vodi evidenco stalnih stroškov, tako boš vedela, s koliko denarja, ki ti po plačilu slednjih ostane za ustvarjanje presežkov.

3. Nenačrtovano

Ne pozabi, da se vsak mesec lahko pojavijo nenačrtovana plačila. Če boš skrbno ravnala z denarjem, boš imela vedno dovolj sredstev za plačilo vseh stroškov.

Smo tik pred novo spremembo cene goriv. Kako bo tokrat?

4. Mesečni pregled

Po enem mesecu naredi pregled vseh stroškov in premisli, katere investicije so bile nepotrebne – da boš vedela za naprej. Na ta način lahko nadrejenim predlagaš zmanjšanje stroškov, verjemi, da ti bodo hvaležni, da skrbno ravnaš z njihovim denarjem.

5. Nikoli v minusu

Tako kot v resničnem življenju moraš gledati na razpoložljiva sredstva in si ne smeš privoščiti rdečih številk. Če vanje zapadeš, glej, da imaš za to dober argument!

Uravnavanje minusa in plusa

  • Če ti na koncu meseca primanjkuje denarja, nadrejene prosi za povečanje proračuna – razloži, zakaj potrebuješ denar in kakšni so dejanski stroški.
  • Če ti na koncu meseca ostane denar oziroma ustvariš presežno vrednost, predlagaj, da ta denar namenijo razvoju podjetja, izobraževanju osebja ali v obliki nagrad za delovno uspešnost.