Katja Goljar in Naja Ulaga: "Ni ti treba vedeti vsega" | Ženske, ki spreminjajo svet podjetništva

10. 2. 2024 | Vir: Cosmopolitan
Deli
Katja Goljar in Naja Ulaga: "Ni ti treba vedeti vsega" | Ženske, ki spreminjajo svet podjetništva (foto: Žiga Intihar)
Žiga Intihar

Smo ženske še vedno podcenjene v svetu podjetništva, v katerem naj bi prevladovali moški? Pred Cosmo mikrofon smo v aktualni številni revije Cosmopolitan povabile le nekaj slovenskih nadvse uspešnih podjetnic, ki samozavestno stopajo po podjetniški poti. S katerimi ovirami so se soočale in ali jim je sploh že uspelo reči: “Uspelo mi je”? Pokukaj v njihove zgodbe in znanje, ki ti ga predajajo, sprejmi z odprtimi rokami.

Katja Goljar in Naja Ulaga sta soustanoviteljici blagovne znamke Relove. Pot dveh mladih podjetnic in mamic se ni začela na enakem področju. Katja je študirala na ekonomski fakulteti, Naja pa je diplomirana kineziologinja. Ko je svet ohromila koronska kriza, sta vajeti vzeli v svoje roke in se podali na pot podjetništva, mode in trajnosti. “Želiva si ustvariti skupnost, ki se bo skupaj podpirala pri bolj zavestnih vsakodnevnih odločitvah,” pravita Katja in Naja.

Se vama je v poslu bolj obneslo, da sta ostajali v coni udobja ali ko sta jo zapustili?

Če bi želeli ostati v coni udobja, potem se zagotovo nikoli ne bi podali na podjetniško pot. Vsakodnevni izzivi ter iskanje rešitev te pahnejo iz cone udobja. Kar je super, ker se neprestano učiš in rasteš.

Kaj si želita, da bi vedeli na začetku svoje podjetniške poti, pa sta se tega naučili šele pozneje?

Ni ti treba vedeti vsega in imeti pripravljenih 100 strani dolgega podjetniškega načrta, ker zelo hitro ugotoviš, da se vseskozi stvari spreminjajo. Ne potrebuješ posebnega talenta ali sreče, ampak predvsem vztrajnost, pogum in konsistentnost. Nama osebno je pomagalo tudi to, da nisva začeli z željo po denarju, vendar z željo po spremembah. Tako ne uživaš samo v doseženih ciljih, ampak tudi v samem procesu. Ne bo vedno lahko, ampak bo pa vredno.

Tjaša Barbo

S kakšnimi ovirami sta se srečevali na svoji poti?

Ljudje se ne zavedajo, kako dragi so organski materiali in proizvodnja v Sloveniji (krojenje, šivanje, vezenje), sploh če so izdelki narejeni po naročilu. Cene proizvodnje bi bile prijaznejše, če bi bilo hkrati več kot 100 naročil enakega kroja. Meniva, da slovenski trg še ni dovolj ozaveščen o negativnih vplivih hitre mode. Obleke niso kakovostne, se hitro uničijo, zmuckajo, izgubijo obliko, sestava materialov je manj prijazna koži, saj so ti materiali cenejši, tudi delavci, ki izdelujejo te obleke ali pridelujejo bombaž, delajo v groznih razmerah in so zelo slabo plačani.

Katero veščino sta usvojili na poti do uspeha?

Nama je zelo pomagal naslednji rek: Če imaš idejo, samo začni! Začni zdaj, saj nikoli ne boš popolnoma pripravljena. (“The key to success is to start before you’re ready.”) Ne izhajava iz modnega sveta. Veliko stvari nisva vedeli in sva se jih s časom naučili. Ne reče veliko podjetnikov, da svoje poti najbrž ne bi začeli, če bi vedeli, kaj vse jih čaka. Naučili sva se tudi, da po vsakem dežju posije sonce, da pridejo boljši in slabši dnevi. Zelo hvaležni sva tudi, da sva dve, da se lahko spodbujava in spomniva, kako daleč sva prišli in kaj je najin zakaj. Že od samega začetka sva si želeli ustvariti kose, ki jih bova tudi sami res radi nosili, danes pa v njih praktično živiva. (nasmeh) Nisva gledali le na hiter zaslužek - in še danes lahko rečeva, da to delava s srcem.

Domen Jugovar

Kdaj sta si rekli: Uspelo nama je?

Ko prejmeš pozitivne odzive in ko vidiš, da se punce rade vračajo - to je zagotovo največja pohvala, ki jo lahko prejmeš.

Mislita, da so ženske v današnjem času v podjetniškem svetu še vedno podcenjene?

Ogromno miselnosti izhaja iz nas samih. Če smo me samozavestne in verjamemo vase, v svoje sposobnosti, nas tudi družba dojema tako. Se pa v slovenskem prostoru podjetnice zelo lepo med seboj podpiramo.

Kratka misel za vse ženske, ki se gibljejo v podjetniškem svetu.

Bodi potrpežljiva, pogumna, sočutna do sebe in pripravljena eksperimentirati.

Novo na Metroplay: Lia Zuljan in Milena Gasparin o ustvarjanju UGC vsebin, njuni karierni poti in konkurenci