V trenutku stiske: TOM - telefon za otroke!

1. 10. 2012
V trenutku stiske: TOM - telefon za otroke!

Telefon za otroke in mladostnike, krajše poimenovan TOM telefon, je program Zveze prijateljev mladine Slovenije.

Prvi začetki delovanja telefona segajo v leto 1990. Vse od takrat pa do današnjega dne lahko rečemo, da TOM telefon predstavlja celovit program svetovanja, informiranja in usmerjanja otrok in mladostnikov, ki se v obdobju otroštva in mladostništva soočajo z izzivi in pastmi odraščanja ali so ogroženi in naletijo na kakršnekoli težave in probleme. Sicer so se tekom časa, v okviru programa, zvrstile manjše in večje spremembe ter dopolnitve. Ena izmed takih, še svežih sprememb, je letos uvedba nove telefonske številke.

TOM je edini splošni telefon za otroke in mladostnike v Sloveniji.

Ob nastajanju telefona je bila izpostavljena dilema ali naj bo to neke vrste »krizni telefon za otroke« ali nasploh telefon za otroke in mladostnike za vsakršne njihove dnevne probleme s samim seboj, probleme v družini, šoli ali s sovrstniki. Prevladala je druga doktrina in menimo da upravičeno.

Trenutno Nacionalno mrežo TOM sestavlja osem svetovalnih skupin, ki delujejo v: Idriji, Krškem, Ljubljani, Mariboru, Murski Soboti, Slovenskih Konjicah, Tolminu in Velenju, v njih pa aktivno deluje blizu 100 svetovalcev.

Vsi svetovalci so prostovoljci in se za svoje delo dodatno izobražujejo in usposabljajo.

Telefonska številka TOM telefon =  116 111

Za otroke in mladostnike je telefon dosegljiv vsak dan od 12. ure do 20. ure. Pokličejo lahko na telefonsko številko, ki ni več 080 1234, temveč  116 111.

Nova številka je bila uvedena letos, sprememba se je začela odvijati v sklopu kampanje »Nova številka, stari prijatelji.

Razlog za spremembo je narekovala direktiva Evropske komisije, ki uvaja poenotenje telefonske številke za vse humanitarne projekte na območju Evropske unije in eden od njih je storitev »116 111 - telefon za otroke v stiski«.

V okviru omenjene kampanje »Nova številka, stari prijatelji«, je potekala tudi prenovitev že obstoječe spletne strani www.e-tom.si, preko katere imajo otroci in mladostniki, v času nedelovanja telefona in tudi sicer, možnost postavljanja vprašanj preko spletnega obrazca.

Na spletni strani prav tako lahko otroci in mladostniki berejo o različnih temah, kot so šola, droge, družina, ljubezen, nasilje, spolnost. V prenovi spletne strani so omenjenim temam dodali tudi temo varne rabe interneta, saj smo se v letošnjem letu priključili Centru za varnejši internet. Zavedajo se namreč, da so otroci in mladostniki precejšnji uporabniki interneta. S tem pa je povezano tudi dejstvo, da lahko hitro naletijo na neprimerne, nezaželene in nevarne vsebine. Dobro je, da znajo tudi v teh primerih poiskati pomoč, predvsem pa da se zavedajo, da je pomembno, da tudi v virtualnem svetu upoštevajo določena pravila. V virtualnem svetu se sicer marsikomu zdi, da ni omejitev in pasti, pa te kljub temu obstajajo.

Radosti in stiske odraščanja - Klici na TOM  2011

V letu 2011 je bilo skupno število klicev na TOM 34.084, od tega 6.328 klicev, pri katerih je bil opravljen svetovalni razgovor in so predmet analize.

Mladi namreč večkrat pokličejo, pa se ali ne oglasijo ali spregovorijo le par besed, ali pa »zafrkavajo« in nato odložijo. Vendar ti klici nemalokrat pomenijo le preverjanje, kaj se bo zgodilo na drugi strani žice, kakšen bo odziv, ali je varno spregovoriti in zaupati svojo zgodbo.

V okviru portala E-TOM (www.e-tom.si), kjer lahko dobijo informacije o temah, ki jih pri telefonskem svetovanju najpogosteje izpostavijo in imajo možnost postaviti vprašanje preko spletnega obrazca, so v letu 2011 prejeli 194 e-vprašanj.

Večinoma pokličejo mladi, stari od 10 do 18 let, med njimi najpogosteje tisti, ki so stari od 12 do 15 let in obiskujejo osnovno šolo.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord