Trije svetovno znani dji so izdali kako ga žuramo med pandemijo

24. 1. 2022
Trije svetovno znani dji so izdali kako ga žuramo med pandemijo (foto: Ryan Buchanan)
Ryan Buchanan

...eksluzivno za Cosmo smo se pogovarjali z duom Slam ter techno superzvezdo Amelie Lens!

Ob izidu tretje izdaje 5-delnega projekta Louder than Chaos, smo se eksluzivno za Cosmopolitan pogovarjali z legendarnim techno dvojcem Slam, katerega sestavljata jezična škota Stuart McMillan in Orde Meikle ter trenutno eno najpopularnejših didžejk na svetu - ljubiteljico mačk in zagrizeno veganko Amelie Lens. Med drugim so izdali kako ga žuramo med pandemijo in zakaj je rave skupnost tako trdna, kako se Dji povezujejo v projekte ter kako se v tem poslu znajdejo ženske.

Najprej me zanima, kako ste? So se stvari po zelo omejujočem 18-mesečnem obdobju pandemije vrnile v normalno stanje?

Amelie: Odlično mi gre, vesela sem, da sem se v zadnjih nekaj mesecih vrnila na pot, a na žalost situacija ni več tako dobra in veliko nastopov je spet odpovedanih. Ampak poskušam ostati optimistična!

V teh težkih časih smo mnogi v glasbeni in prireditveni industriji ugibali, kako bo pandemija spremenila način zabave, a zdi se, da se ni veliko spremenilo, vsaj za nas na plesišču. Ali vidite kakšne spremembe iz svojega zornega kota?

Amelie: Zagotovo se ljudje še bolj zabavajo. Glede na vse nastope, ki sem jih odigrala, bi lahko rekla, da so bili ljudje polni energije!

Stuart in Orde, vidva prihajata iz Glasgowa na Škotskem, kjer se zdi da je glasbena scena zelo živa. Zakaj je to mesto tako posebno?

Slam: Glasgow je vedno imel razvito glasbeno sceno. Je kot nek mikrokozmos, kjer počnemo samosvoje stvari. Zelo je kreativno, imamo tudi zelo dobro umetniško šolo. Ljudje so zelo vpleteni in vzdušje je vedno neverjetno. Zelo se podpiramo med sabo, tudi glasbeniki iz drugih žanrov in različnih delov mesta. Midva nikoli nisva čutila, da bi se morala preseliti kam drugam. Tukaj počneva vse, od klubskih večerov do založbe – Glasgow je najin dom.

Amelie: Ko sem šele začenjala kariero, je bila zame zelo pomembna podpora uveljavljenih imen. Slam me je zelo zgodaj v karieri najel za nastope, pa tudi za njun Slamradio. Toliko je novih DJ-jev in producentov, danes si ni lahko ustvariti imena. Zelo sem hvaležen umetnikom, ki so me podpirali, ko sem začela in tudi zato je meni zelo pomembno, da odkrivam nove talente in jih podpiram, kolikor lahko!

Mislite, da velika mesta ponujajo več priložnosti?

Slam: Mislim, da si mi tu kaj sami ustvarjamo priložnosti. Težko je reči, ker je to tako retorično vprašanje. Midva vedno delava po svoje. Vedno ustvarjava nove stvari, ponovno izumljava kar počneva. Publika v Glasgowu je vedno zelo lačna novosti – novih idej in konceptov. Ne skočijo ravno za vsakim trendom, ampak so lačni novih zvokov. Glasgow obožuje techno in je mesto techna, željni so te energije.

Kako izbirata artiste za sodelovanje? Pravkar sta namreč lansirala nov projekt.

Slam: Tako je, veliko glasbenikov, katere gostiva na svojih dogodkih, kot je naprimer Riverside festival, sva povabila k sodelovanju pri projektu Louder than Chaos. Začela sva ga med prvim pandemskim zaprtjem, ko se nismo mogli srečavati, zato je bil to enkraten način, da se povežemo. Med njimi so 999999999, Hector Oaks, Rebekah, Amelie Lens in veliko drugih. Z mnogomi smo tudi sicer prijatelji, Dax J ima naprimer istega agenta, zato veliko nastopamo skupaj.

Amelie, kako si se ti pridružila temu projektu?

Amelie: Če se dobro spomnim, smo začeli sodelovati že pred projektom Louder than Chaos! Imeli smo idejo, da skupaj ustvarjamo glasbo in šlo je res super gladko. Na te skladbe sem dala svoj pečat z mojimi značilnimi melodijami. Bilo je veliko inputa z obeh strani.

Lenske hitro postajajo ena najbolj razburljivih založb in skupaj z znamko EXHALE se zdi, da ljudje ponorijo za vsem, kar krasi ime Amelie Lens. Kaj je tista posebna »začimba«, ki okoli dja ustvarja tako močno skupnost?

Amelie: Tudi jaz se sprašujem o tem (haha)! Mislim, da se je začelo z intervjujem pred mnogimi leti, kjer sem omenila, da sem včasih sama hodila v klube. Ljudje so mi začeli pošiljati sporočila, da sem jih motivirala, da so storili enako. Prepoznala sem večino ljudi, ki so prišli na moje nastope sami in se zelo dobro spomnim dneva, ko sem jih nenadoma videla vse skupaj na festivalu Awakenings. Vsi so prišli iz različnih držav in se odločili, da se srečajo. Mislim, da smo z EXHALE zgradili pravo skupnost, saj se je na plesišču začelo veliko novih prijateljstev. Vem, da je nekaj ljudi, ki so se srečali na mojih koncertih v Evropi, celo skupaj potovalo na moje nastope v ZDA!

Slam: Znotraj tehno skupnosti so spletene zelo tesne vezi, ne gre toliko za ego, kot v nekaterih drugih žanrih elektronske glasbe. Pri takem technu kot se ga gremo mi, gre za odkritost. Nihče od nas ne želi postati diva in občistvo to čuti.

S priljubljenostjo družbenih omrežij se zdi, da so dj-ji danes postali prave osebne blagovne znamke. Oboževalci se zlahka poistovetijo z vašo ljubeznijo do mačk in strogo vegansko prehrano. Ali so socialni mediji prispevali k tvojemu uspehu?

Amelie: Tega ne bi imenovala osebne znamke, vendar so socialni mediji zagotovo imeli velik vpliv. Toliko ljudi lahko dosežeš neposredno iz svojega doma! Spomnim se, da je moj prvi vinilni prenos v živo, ki sem ga pred kratkim predvajala iz domačega studia, imel na milijone predvajanj. Nisem ga na noben način promovirala, nobena revija ga ni delila. Bilo je samo na mojem YouTube kanalu in doseglo ke toliko ljudi…

Ne glede na vse, imaš pri tako množičnem občinstvu velik vpliv. Na enem od vaših EXHALE partijev so vsi prodajalci hrane ponujali zgolj vegansko hrano.

Amelie: Ja! Ko sem najeta za dogodek, je to druga zgodba, ko pa je moja lastna zabava, zagotovo ne bom nikomur plačala, da bi ubil živali zame ali za mojo zabavo. Veseli me, da je zdaj veliko festivalov ponuja vegansko ali vegetarijansko.

Moda igra veliko vlogo na sceni elektronske glasbe, a na žalost smo bili v zadnjem času priča, številnim napadom na osebni stil didžejk. Včasih se zdi, da ljudje še vedno ne verjamejo, da je ženska lahko privlačna in ima talent. Ali moda in talent ne moreta sobivati na odru?

Amelie: Seveda lahko! Nina Kraviz je o tem dejansko naredila neverjeten Tweet, rekoč, da te pulover s kapuco ne naredi boljšega DJ-ja ali producenta in nič, kar oblečeš, ne more izboljšati tvoje glasbe, nato pa je končala z "ne moreš me preslepiti" (haha). Všeč mi je bilo! Spomnim se, da sem bila pred nekaj leti zelo previdna pri tem, kaj sem nosila. Ko sem videla slike, na katerih sem bila videti "prelepo", ne bi želela, da bi jih objavili na spletu. Čuden občutek sem imela, ko sem se počutila, da bi me bolj spoštovali, če bi izgledala manj ženstveno. To nima smisla, vesela sem, da se ne počutim več tako in sem lahko samo to, kar sem.

V zadnjih letih smo bili priča porastu ženskih didžejk, vendar se zdi, da še vedno niso dovolj priznane kot producentke. Zakaj mislite, da je tako?

Amelie: S tem se ne strinjam! Veliko mojih najljubših komadov je izpod prstov ženskih producentk, kot so: Lokier, u.r.trax, Anetha, Felicie, Aadja, Roüge, Jastice ... in še veliko jih je.

Slam: Mi tako z dogodki, kot na založbi zelo podpiramo producentke, med njimi so Rebekah, Aida Arko, VTSS, Ellen Allien, Felicie, Anna Kost, AISHA in druge.

Ker smo ravnokar vstopili v 2022, me zanima še, kaj je vaša največja želja v novem letu?

Amelie: Ne morem verjeti, da je že 2022. Nisem prepričana, ali je leto 2021 minilo super hitro ali zelo počasi... Čudni časi! V letu 2022 si lahko samo želim, da bi bili zdravi in zato vsem zaželim zdravja! Bolj kot kdaj koli prej vemo, kako pomembno je.

Slam: Midva bi še enkrat povabila k poslušanju in podpori odličnega projekta Louder than Chaos – serije 5 izdaj na vinilu in v digitalni obliki, ki mesečno izhajajo pri Soma Records. Sodelovanja vključujejo poleg prej omenjenih še Keitha Tuckerja (aka Optic Nerve), Perca, Mancunian AnD, nemškega artista PPP Panic. Projekt z Amelie lens pa je na voljo TUKAJ.

Fotografije: Tim Craig, Kierian Patton, Ryan Buchanan

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord