Si tarča klicnih centrov zavarovalnic? Lahko se jim upreš!

9. 10. 2014
Si tarča klicnih centrov zavarovalnic? Lahko se jim upreš!

Agresivno trženje zavarovanj preko telefona postaja stalna praksa slovenskih zavarovalnic. Posebej sporno je dejstvo, da so tarča klicnih centrov zavarovalnic velikokrat starejši in bolj ranljivi potrošniki.

Domišljija prodajalcev zavarovanj je ZPS že večkrat negativno presenetila, pri trženju zavarovanj za razne kritične bolezni pa le to presega že vse meje etike in razuma.

Na ZPS poudarjajo, da jih je več potrošnikov opozorilo, da zavarovalnice po telefonu prodajajo kritja, ki jih čisto ustrezno pokriva že zdravstveno zavarovanje. Trenutno je aktualen primer trženja zavarovanja za primer raka na podlagi informacije, da mora bolnik v teh primerih doplačevati zdravljenje. Na ZPS poudarjajo, da to ni res, saj storitve zdravljenja in rehabilitacijo malignih obolenj v celoti krije že obvezno zdravstveno zavarovanje. Zaradi velikega števila vprašanj na temo sklepanja zavarovanj na daljavo, ZPS na kratko predstavlja pravice.

S svojim zavarovanjem si zadovoljna in sploh nisi razmišljala o spremembah, hkrati pa so ti podobni telefonski klici povsem odveč.

Na ZPS poudarjajo, da imaš pravico, da prekličeš svoje soglasje za neposredno trženje. Svetujejo, da klicatelju poveš, da s strani navedenega podjetja ne želiš več prejemati klicev, če to ne zaleže, preklic soglasja pošlješ pisno na sedež podjetja. Še vedno prejemaš klice istega podjetja? Podaj prijavo Informacijskemu pooblaščencu, svetujejo na ZPS.

Zavarovalne pogodbe so kompleksne. Vzemi si čas!

Tudi če si razmišljala o spremembah, pa tako pomembne odločitve nikakor nisi zavezana sprejeti prav to sekundo, sploh pa ne preko telefona.

»Zavarovalne pogodbe so kompleksne, pravno zahtevne za razumevanje in imajo lahko dolgoročne ekonomske posledice. Zato terjajo dovolj časa za premislek, predvsem pa popolno seznanjenost s celotno vsebino pogodbe, kar je v nekaj minutah na telefonski liniji povsem nemogoče,« opozarja Mojca Štrucl iz Zveze potrošnikov Slovenije in dodaja: »Zahtevajte, da ti nezavezujočo ponudbo z vsemi pripadajočimi pogoji pošljejo po pošti. Preden se odločite za sklenitev zavarovanja, poiščite odgovore na vsa vprašanja, ki se vam porajajo v zvezi s produktom. Ničesar ne podpisujte in ne plačajte premije, dokler niste prepričani, da takšno zavarovanje potrebujete in da vam obseg zavarovanja ustreza.«

Si se z odločitvijo prenaglila? Pogodbe sklenjene na daljavo, lahko v zakonsko predpisanem roku prekineš.

Pri trženju finančnih storitev na daljavo ti mora podjetje zagotoviti bistvene informacije (podatke o identiteti ponudnika, pogojih zavarovanja, glavnih značilnostih produkta, ceni, pravici do odstopa itd.) na enostaven in razumljiv način in na primernem nosilcu podatkov, preden te pogodba ali ponudba zavezuje, poudarjajo na ZPS. Šele ko prejmeš vse zakonsko predpisane informacije, začne teči rok za uveljavljanje tvoje pravice do odstopa od pogodbe brez razloga za takšno odločitev in brez pogodbene kazni.

Na ZPS tudi poudarjajo, da je za pogodbe o finančnih storitvah, sklenjenih na daljavo, ta rok 14 dni, pri pogodbah o življenjskem zavarovanju ali osebnem pokojninskem zavarovanju pa 30 dni. V tem času si torej lahko premisliš in o tem obvestiš podjetje.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord