Aktualno Promocijsko sporočilo

Najslajši simbol Slovenije

31. 10. 2016
Najslajši simbol Slovenije (foto: SPAR)
SPAR

Seveda to izjemno bogastvo naše kuhinje ni nič drugega, kot potica. Najbrž ne boste verjeli, a poznamo toliko različnih vrst potic, kolikor je možnosti slanih in sladkih nadevov. V Sloveniji je običaj, da je potica orehova in tudi takšne med drugim peče Janja Štrumbelj, ena izmed 12 podjetnikov oddaje Štartaj, Slovenija!

Kljub temu, da je slovenska potica je ena od izvirnih slovenskih sladic, jo že dolgo časa poznajo skoraj povsod po svetu, saj so jo čez naše meje zanesli slovenski izseljenci. Tajo jo velikokrat upravičeno označujemo tudi kot »ambasadorko Slovenije«.

Si vedela?

  • Da o izvoru potice ne govorijo le ustni, ampak tudi pisni viri? Prvi recepti za pripravo potic in dosledno navajanje tega naziva segajo v zgodnje v 19. stoletje, v slovenskih in nemških kuharskih knjigah.
  • Da je zibelka potice v zahodni in severozahodni Sloveniji? Ta sladica se je razvila iz prastare vrste prazničnega, obrednega kruha z značilnimi ikonografskimi pomeni (simbol neskončnosti, popolnosti, božjega,..), ki je bil značilen za vse družbene sloje od srednjega veka dalje.
  • Da na slovenskem v 16. stoletju že govorimo o povitici, dvesto let pozneje pa že razlikujemo med kolačem in potico.
  • Da je prvič je besedo potica zapisal Primož Trubar v Katekizmu iz leta 1575 in nato še v izdaji Novega testamenta iz leta 1577.
  • Da pekač za peko potice ali potičnik (tak, kiima na sredini s stožec) sodi v zgodnje 19. stoletje in je posledica vplivov pekačev za šarklje iz nemških dežel.
  • Da smo v Sloveniji leta 2006 dobili strategijo gastronomije. Na sam vrh piramide se je kot najprepoznavnejša slovenska jed uvrstila pehtranova potica. Slovenija namreč spada med redka okolja v Evropi in svetu, kjer se pehtran uporablja tudi v sladkih jedeh.

Ročno delane LePotičke

Jih poznate? To so tiste slastne potičke s tremi okusnimi nadevi, ki jih najdete na Sparovem oddelku zamrznjenih živil in jih doma preprosto spečete v pečici. S svojim videzom in okusom so ravno pravšnje za praznični ali nedeljski posladek, izvirno pogostitev ali nepozabno darilo.

Ustvarila jih je Janja Štrumbelj, ideja o njih pa je v njej začela tleti poleti 2012, ko je potico zaman iskala po ljubljanskih kavarnah, kamor je želela prijateljico iz tujine povabiti na kavo in kos potice.

»Ugotovila sem, da turisti sploh ne morejo poskusiti slovenske potice, čeprav jo ponosno predstavljamo kot eno najbolj reprezentativnih tradicionalnih slovenskih jedi. Opazila sem tudi, da so na pogostitvah velike kose potice rezali na majhne koščke, ki so razpadali in še tako lepo zavita potica je s tem izgubila svoj sijaj. Mislila sem si, da bi bilo prav fino, če bi bila potica tako majhna, da je ne bi bilo treba rezati in še ob kavi bi jo lahko stregli kot npr. rogljičke. Po naključju sem v trgovini zagledala primerne modelčke in ideja je bila na dlani.«

»Nekaj mesecev sem doma vsak prosti čas valjala testo, mešala nadeve in pekla mini potičke. Iskala kombinacijo testa in nadeva, ki je najbolj okusna in ki najdlje ostane sveža.«

»Hitro mi je postalo jasno, da bom za resen posel potrebovala partnerja iz prehrambene stroke. V začetku 2014 sem se povezala s podjetjem Jezeršek, kjer so mojo idejo takoj razumeli in mi ponudili pomoč pri razvoju izdelka. Ko smo v Jezerškovi slaščičarski delavnici preizkušali moje recepture, se je med testno peko izluščila ideja o zamrznjenih potičkah za dopeko. Po nekaj poskusih se je izkazalo, da so te celo veliko boljše, kot pa če smo jih takoj spekli do konca. Recepture in postopek izdelave smo izpopolnili do te mere, da je možno izdelovati večje količine. LePotica je na trg tako prišla jeseni 2014.«

Spoznajte Le Potico:

»Vedno mi je uspelo, da so bile lepo zvite in v prerezu je bil viden značilen »polžek«.«

»Za prvo predstavitev pri Jezerškovih sem potičke spekla še posebej skrbno in s seboj sem vzela samo najlepše. Na sestanku je Luka Jezeršek vzel eno potičko in jo prerezal. Na mojo grozo je bil v prerezu samo nadev in niti enega zavoja testa, in prav tako tudi pri vseh ostalih potičkah. Ker sem bila vidno v zadregi, je Luka hudomušno pripomnil: Saj drugače so pa zvite, a ne?«

»Etnolog Janez Bogataj mi je dal ključno motivacijo, pa tudi koristne usmeritve za nadaljnji razvoj ideje.«

»Rekla bi, da sem prepoznala problem, našla rešitev in oboje združila v podjetniško priložnost, ki jo vidim predvsem v drugačnem načinu prodaje. Kulinarika je že nekaj časa globalni trend, še posebej na področju modernizacije tradicionalne kulinaike. Ideja o mini potičkah sledi temu trendu, kar pripomore k večjemu zanimanju za izdelek. Iz lastnih izkušenj bi rekla da Slovenci na nove inovativne izdelke gledamo dokaj racionalno. Smo dovzetni zanje, vendar le kadar nam prinašajo praktične rešitve.«

Tako je Aleš Novak testiral peko Le Potice:

Podprimo Janjo in ostale podjetnike!

Podprimo odlične zamisli naših 12 podjetnikov ter, ki so se znašli pred svojim največjim podjetniškim izzivom doslej: realnostjo prodaje v trgovski verigi, natančneje, v megamarketih Interspar. Kako so prestali ognjeni krst in kakšne so pravzaprav njihove zgodbe, pa smo spoznali v novi oddaji Štartaj, Slovenija!, ki jo lahko spremljate vsako nedeljo na POP TV.

Kateri bo Hit produkt 2016?

Med vsemi izdelki na polici Štartaj Slovenija bo ob koncu projekta izbran Hit produkt 2016, njegovega avtorja pa čaka izjemna nagrada: 6-mesečna ekskluzivna pogodba s Spar Slovenija ter medijska podpora POP TV. Izbrani izdelki so od 26. septembra na voljo na posebej označeni polici v vseh 13 megmarketih Interspar.