Med vožnjo se ličijo in si urejajo pričesko

7. 1. 2013
Med vožnjo se ličijo in si urejajo pričesko

Nedavna raziskava, ki jo je izvedel Goodyear, je razkrila, da mladi med vožnjo najdejo čas za ličenje, urejanje pričeske in celo britje.

Taista raziskava je opozorila tudi na nevarnost vožnje pod vplivom alkohola in klepetanje po telefonu za volanom.

Mladi moški vozniki so na cesti bolj agresivni kot ženske in se ne zavedajo pomena menjave pnevmatik za zimski oziroma letni čas.

Mladi vozniki pod drobnogledom

Goodyear raziskava je zajela 6.400 mladih voznikov in voznic, mlajših od 25 let, na 16 trgih, njen namen pa je bil ugotoviti, kakšno je vedenje mladih na cesti.

V poročilu Generalne policijske uprave so v Sloveniji najnevarnejši prav mlajši vozniki, med 18. in 24. letom starosti.

Agresivno vedenje na cesti je zelo moteče, zato bo Goodyear v sodelovanju z Evropskim združenjem šol vožnje2 pripravil usposabljanje za varno in odgovorno vožnjo ter ustrezno vzdrževanje svojih avtomobilov oziroma pnevmatik.

Mlade voznice straši že sama misel na vožnjo v snegu. Za obvladovanje vozila v zimskih razmerah je zahtevan močan čut za ravnotežje in koordinacijo, ki se razvije z vajo in izkušnjami. Goodyearova raziskava je pokazala, da je 33 % mladim voznikom neprijetno voziti v snegu, pri čemer se dekleta vožnje v snegu bojijo bolj kot fantje (40 % proti 25 %).

Mladi potrebujejo vroče namige za vožnjo v mrzlih zimskih dneh. Čeprav si večino časa želimo sončnih dni, je dež v zimskih mesecih bolj pogost pojav v večjem delu Evrope. Kako pa se voznice znajdejo na mokri podlagi? Veliko novopečenih voznic priznava, da so pri vožnji na mokri podlagi pogosto nervozne, saj jim primanjkuje izkušenj, fantje pa niso veliko boljši. 49 % mladih se ne zaveda pomena dobrih zimskih pnevmatik, ki pri nizkih temperaturah pripomorejo k oprijemu v mokrem in na snegu.

Pravila so zato, da jih kršimo!

Anketa v nadljevanju nato razkriva, da se 73 % mladih voznikov ne zdi nič posebnega, da pri rumeni luči na semaforju pospešijo, 14 % pa jih celo prevozi rdečo luč.

To je zaskrbljujoče, saj je center za odločitve, ki jih med vožnjo sprejemamo v delčku sekunde, na območju temenskega možganskega režnja, ki je odgovoren za zaznavanje in obdelavo prostorskih informacij. Pri prehitri vožnji temenski reženj ne dohaja sprememb in zato težje ocenimo razdaljo in položaj na cesti.

Ne samo plinska ročica ampak tudi steklenica. Evropejci se radi zabavajo in popivajo. To še ne bi bilo nič narobe, če po tem ne bi sedli za volan. Alarmantnih 24 % moških in 15 % žensk priznava, da so že vozili pod vplivom alkohola. Po ocenah 16.800.000 mladih Evropejcev v prostem času popiva. Dejstvo, da 20 % mladih voznikov priznava, da gredo večkrat na pijačo, preden sedejo za volan, pomeni, da je na evropskih cestah pod vplivom alkohola v povprečju kar 3.360.000 mladih voznikov. V Sloveniji je bilo zaradi alkohola v letu 2012 povzročenih približno 1.500 prometnih nesreč.3

Avtomobil kot podaljšek kopalnice

Čelni reženj možganov, povezan s pozornostjo in koncentracijo, lahko zelo hitro postane preobremenjen, če vozniki delajo več stvari hkrati, kar ogroža njihovo varnost in varnost drugih udeležencev v prometu. Kar 14 % mladih priznava, da med vožnjo poskrbijo tudi za lepoto: ženske se ličijo in urejajo pričesko, moški se jim pri tem pridružujejo z britjem kar za volanom.

Rdeča luč naj ne bo izgovor za brskanje po torbici in iskanje šminke.

Še nekaj zanimivih ugotovitev iz raziskave:

  • Pozor, ena roka na volanu, pogled in druga roka pa na telefonu!

44 % voznikov med vožnjo govori po telefonu, ne da bi uporabljali slušalko ali napravo za prostoročno telefoniranje, 41 % pa priznava, da so med vožnjo že pošiljali sms sporočila, elektronsko pošto ali elektronsko prenašali podatke. Slovenci po raziskavah v avtomobilu opravimo kar 57 % telefonskih klicev.

Konec leta 2011 je bilo na slovenskih cestah zabeleženih kar 18.626 kršitev uporabe mobilnega telefona med vožnjo.

  • Inteligenca nas ne izda!

Spodbudno je dejstvo, da se mladi zelo hitro učijo. Kar 84 % mladih že prvič opravi teoretični test. Praktični del izpita pa kljub temu 35 % žensk in 28 % moških opravlja več kot enkrat.

  • Išči parking, ki ni bočni!

Mladi na tem področju niso prepričani vase. To morda niti ni presenetljivo, saj so včasih potrebna leta, da obvladamo to veščino. Prav tako pa ne zaupajo vase, ko gre za vožnjo v tujih državah.

  • Avtomobil kot potni list do svobode in neodvisnosti.

Za 55 % mladih avto predstavlja pot do neodvisnosti, kljub temu pa ostajata mamica in očka med hitrimi klici. Ena četrtina vprašanih bi namreč še vseeno poklicala starše, če bi bilo treba zamenjati prazno pnevmatiko oziroma ob drugi težavi na cesti.

  • Ženske mirneje za volanom kot moški – nič presenetljivega!

Stereotipi glede spolov so na cesti močno prisotni. Raziskava kaže, da so moški agresivnejši od žensk in bolj nagnjeni k nevarnemu ravnanju, kot je na primer prehitevanje več vozil hkrati na cestah z dvojnimi prometnimi pasovi (58 % moških proti 42 % žensk); namerno pospeševanje, ko jih hoče nekdo prehiteti (25 % moških proti 19 % žensk); vožnja tik za drugim vozilom in utripanje z žarometi, če želijo mimo (22 % moških proti 12 % žensk).

  • Negotovostjo je tista, ki zaznamuje mlade.

64 % mladih voznikov skrbi zaradi pijanih voznikov na cesti, 63 % se jih boji, da bi vanje trčilo drugo vozilo, 58 % pa je takih, ki jih skrbi, da jim bo odpovedal avto. Obstajajo pa še druge, resnejše skrbi, ki pestijo mlade. Nezaposlenost in gospodarska kriza sta z 61 % oz. 43 % na vrhu seznama, okolje (27 %) in terorizem v svetu (20 %) pa sta v manjši meri predmet neposredne zaskrbljenosti. V dandanašnjih nezanesljivih razmerah jih ena četrtina navaja, da je kratkoročno zanje najpomembnejše dobiti službo, za 21,5 % pa je glavni cilj uspešno zaključiti študij.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord