V kino prihaja: Gravitacija!

6. 10. 2013

Oskarjevca Sandra Bullock in George Clooney igrata v napetem trilerju v režiji oskarjevega nominiranca Alfonsa Cuaróna, ki gledalca posesa v neskončno in neizprosno prostranost vesolja.

V tem trenutku na stotine kilometrov nad zemljo krožijo postaje, v katerih so ljudje izpostavljeni tanki meji med življenjem in smrtjo. Odkar smo se prvič podali v prostranstva vesolja, so se nevarnosti, ki jih prinaša tak podvig, še pomnožila. In vsako od njih smo povzročili sami. Odpadki preteklih misij in odsluženi sateliti so se nakopičili v polje smeti, ki lahko v hipu povzročijo katastrofo. NASA ima za tak scenarij celo ime: Kesslerjev sindrom.

Prav ta je katalizator srhljivega boja za preživetje v Gravitaciji, ki se začne v breznu tišine visoko nad ozračjem Zemlje. Dr. Ryan Stone (Bullockova) je izjemna tehničarka na svoji prvi nalogi na vesoljskem plovilu Explorer, pri čemer sodeluje z astronavtom veteranom Mattom Kowalskijem (Clooney). Stonovi, pritrjeni na roko robota, pri opravilu zunaj plovila breztežnost ni ravno v užitek, njen kolega Kowalski pa se počuti kot riba v vodi. Medtem na drugi strani planeta načrtovano uničenje odsluženega satelita v vesolje na bliskovito pot požene ostre odpadne kose, kar sproži verižno reakcijo in že tako vse večje polje odpadkov pošlje prav v smer plovila Explorer. Neizbežno trčenje povsem uniči plovilo. Stonova in Kowalski edina preživita; privezana zgolj eden na drugega drvita v temo.

Hromeča tišina jima da vedeti, da sta zgubila vse stike z Zemljo... in s tem tudi kakršno koli možnost za rešitev. Njun strah se prevesi v paniko; sleherni požirek zraka zajeda v tisto malo kisika, ki jima ga je še preostalo. A edina pot domov utegne biti, da se prebijeta skozi lastne omejitve in zakoračita v zlohotno neskončnost vesolja.

Film: Gravitacija!

Alfonsa Cuaróna je film produciral z Davidom Heymanom in izvršnimi producenti Chrisom deFario, Nikki Penny in Stephenom Jonesom. Izza kamer so pomagali še za oskarja večkrat nominirani direktor fotografije Emmanuel Lubezki, scenograf Andy Nicholson in kostumografka Jany Temime. Glasbo je zložil Steven Price.

Ko ti v obraz letijo kosi satelita!

»Vesolje in raziskovanje me že od nekdaj privlačita,« pravi režiser, producent in soscenarist napetega trilerja Gravitacija Alfonso Cuarón.

»Na eni strani je v ločitvi od Matere Zemlje nekaj mitskega in romantičnega; po drugi strani pa nima nikakršnega smisla, saj je življenje vendar tu spodaj.«

Gravitacijo je spisal skupaj s sinom Jonásom; to je njuno prvo uradno sodelovanje.

»Jonásova zamisel za film me je naravnost navdihnila,« pravi Alfonso.

»Pritegnil me je njegov smisel za ritem v položaju med življenjem in smrtjo, ki se je v osnovi ukvarjal z zornim kotom zgolj enega lika. Hkrati pa je postavitev zgodbe v vesolje le-to takoj razširilo in ponudilo nešteto možnosti za metaforičen izraz.«

Pri tem je kmalu postalo jasno, da bodo za zgodbo, ki se v celoti odvija v breztežnosti, morali preseči nekatere filmske konvencije.

»Priznati moram, da sem bil nekoliko naiven; predstavljal sem si, da bo snemanje takšnega filma precej bolj enostavno,« je odkrit Alfonso.

»Zavedal sem se, da se bomo morali zateči k določenem arzenalu trikov, a šele ko smo se lotili konvencionalnih tehnik, mi je postalo jasno, da bomo morali ustvariti nekaj povsem novega.«

To mu je uspelo z direktorjem fotografije Emmanuelom Lubezkijem in strokovnjakom za posebne učinke Timom Webbrom. Niso hoteli običajnega domišljijskega znanstveno-fantastičnega sveta, temveč prikaz neizprosnosti najbolj krutega okolja, kar ga poznamo. Pri tem so izumili celotne sisteme, ki ustvarjajo prepričljivo in domala otipljivo iluzijo ujetosti v vesolju – in ustvarili hibrid igrane akcije, računalniške animacije in računalniške grafike, ki je poskrbela celo za scenografijo, ozadja in kostume.

Že od vsega začetka so si film zamislili v 3D tehniki.

»Hoteli smo, da se gledalci povsem potopijo v podobe na platnu, nič manj kot v pripoved samo,« pravi režiser, njegov sin pa poudari, da 3D niso hoteli »zavoljo občutka, da ti v obraz letijo kosi satelita. Skušali smo biti prefinjeni... in gledalcu ponuditi občutek, da so tudi sami del tega popotovanja.«

Novo na Metroplay: Filip Flisar iskreno o obdobju, ko je končal kariero: "Bilo je težko …"