Dietrich Mateschitz - z njim nemogoče postane mogoče!

25. 10. 2012

Dietrich Mateschitz, šef Red Bulla, je omogočil zgodovinski skok z roba vesolja, ki je uspel Felixu Baumgartnerju. Toda ni se zgodilo prvič, da je ta avstrijski podjetnik v ozadju vlekel niti spektakularnih akcij.

Drugi bi se na njegovem mestu rinili pred kamere, padli v objem Felixu Baumgartnerju po njegovem srečnem pristanku in na tiskovni konferenci, ki je v novomehiškem Roswellu sledila velikemu podvigu, sedeli na odru pred radovednimi predstavniki sedme sile.

Dietrich Mateschitz pa vsega tega ne počne. Oseminšestdesetletni Avstrijec je v misijo Stratos vložil vrtoglavih 50 milijonov evrov, potem pa se umaknil v ozadje. To je pač njegov način.

Sovraži nastope in intervjuje

Ko je njegov rojak Felix Baumgartner v nedeljo, 14. oktobra, skočil z dobrih 39 kilometrov višine, pri tem podrl več svetovnih rekordov in več milijonom gledalcem pred televizijskimi zasloni in na YouTubu jemal sapo, si je Mateschitz v mirni kamrici mel roke, saj je smrtno nevaren podvig, ki je Baumgartnerju zagotovil mesto v zgodovinskih knjigah, za njegovo podjetje Red Bull največji uspeh vse od njegove ustanovitve pred 25 leti.

"Petdeset milijonov, ki jih je vložil, mu je prineslo medijsko navzočnost, katere vrednost ocenjujejo na milijardo evrov," pravi Mateschitzov biograf Wolfgang Fürweger. Ta novinar pozna tudi odgovor na vprašanje, zakaj avstrijski podjetnik tega spektakularnega dogodka ni spremenil v svoj lastni oder:

"Mateschitz hoče, da je pomemben izdelek, ne on. Sovraži javne nastope in ne daje intervjujev."

Rad se zadržuje v ozadju

Je pa človek, ki želi imeti prav vse pod nadzorom. Človek, ki je ustvaril lastno revijo, ki se posveča življenju slavnih, a se kot znana osebnost nikoli ne pojavi v njej. Človek, ki je za ogromno vsoto denarja od nekega fotografa odkupil vse fotografije, na katerih je bil on. Seveda z namenom, da ne bi prišle v medije. Namesto da bi poziral na zvezdniških zabavah, raje v ozadju vleče niti. To počne tako učinkovito, da se je dobiček njegovega podjetja v lanskem letu povečal za 40 odstotkov in je znašal vrtoglavih 311 milijonov evrov.

Leta 2011 so prodali 4,5 milijona pločevink sladkega energijskega napitka, kar je 11 odstotkov več kot leta 2010.

Toda za Mateschitza, čigar osebno premoženje ocenjujejo na štiri milijarde evrov, obstaja nekaj veliko pomembnejšega od golih in pustih številk. Kaj? To, da najpozneje od skoka 43-letnega Baumgartnerja skoraj ves svet ve, da podjetje Red Bull ne sponzorira le formule 1 in na primer avstrijskega regionalnega nogometnega ligaša RB Leipzig, ampak tudi številne ekstremne športnike z vsega sveta, ki se s skal drzno mečejo v morje, srfajo na rekordno visokih valovih ali pa se z neusmiljeno vodo borijo na X-rowu, najtežji veslaški regati na svetu.

Ljudem pomaga pri uresničevanju sanj

Ravno to je že od samega začetka marketinška strategija, ki si jo je Mateschitz, po rodu Hrvat, omislil za svoje podjetje.

Približno 30 odstotkov prihodkov podjetja vlaga v različne in predvsem zelo neobičajne športne zvrsti, kot so freestyle motocross, X-fighters in crashed ice.

Da si lahko vse skupaj bolje predstavljamo, je umestna primerjava s svetovnim gigantom, podjetjem Coca-Cola, ki za takšne zadeve namenja 'le' devet odstotkov svojih prihodkov.

"Ljudem pomagamo pri uresničevanju njihovih sanj in idej," so sporočili iz podjetja Red Bull.

Ali pa gre morda vendarle za to, da se Mateschitz, ki ima nezakonskega sina, s pomočjo svojih številnih varovancev v resnici samouresničuje?

Kakorkoli že, njegova največja strast je letenje, zato ni čudno, da v svojem hangarju v bližini Salzburga, ki ga je zgradil sam in ga poimenoval Hangar-7, zbira letala, kot navadni smrtniki zbirajo samolepilne sličice za albume. Ljubi tudi hitre avtomobile in slovi kot smučar, ki na zasneženih pobočjih še najbolj spominja na kamikaze. Rad pa testira tudi svoje meje in pogum, povezan z raznimi tveganji.

Morda je prav testiranje meja zaslužno za to, da je ta sin samohranilke, ki je delala kot osnovnošolska učiteljica, požel tako velik uspeh in zasedel 193. mesto Forbesove lestvice najbogatejših ljudi na svetu. Seveda pa je najbogatejši Avstrijec.

V svoji domovini del premoženja namenja karitativnim projektom, predvsem pa verigi podjetij, med katera spada tudi Servus TV.

Gre za televizijsko postajo, ki je zahvaljujoč prenosu v živo Baumgartnerjevega skoka in vsega, kar je spremljajo ta podvig, dosegala rekordne kvote gledanosti.

Poleg vsega tega pa Mateschitz kupuje in gradi nepremičnine, kakršna je na primer njegova 900 kvadratnih metrov velika vila v Salzburgu, njegova spektakularna poslovna stavba v Fuschlu, 20 kilometrov oddaljenem od Salzburga, in tudi njegov prej omenjeni Hangar-7. Z dobrim zaslužkom se lahko pohvalijo tudi njegovi zaposleni, ki jih je po vsem svetu približno 700.

"Mateschitz je velikodušen," se govori o šefu, ki dela le tri dneve v tednu. Kdo pa njegov imperij vodi preostala dva delovna dneva? Tudi v tem primeru ima Mateschitz jasen moto:

"Lastna odgovornost je človekova pravica."

Povzeto po pisanjih revije Lea

Novo na Metroplay: Matej Zemljič o zakulisju snemanja, dojemanju igralstva in stvareh, ki mu pomenijo največ