Budna generacija - kampanja za učinkovitejše izkoriščanje odpadkov

11. 2. 2014
Budna generacija - kampanja za učinkovitejše izkoriščanje odpadkov (foto: generationawake.eu)
generationawake.eu

Najnovejše poglavje kampanje Evropske komisije z naslovom Budna generacija je usmerjeno v posledice, ki jih ima netrajnostna uporaba virov na okolje, gospodarstvo, družbo in posameznika.

Cilj kampanje je, da bi se potrošniki začeli zavedati, kakšne posledice imajo njihovi vzorci porabe na naravne vire, in kakšne bi bile koristi, če bi spremenili svoje navade.

V središču kampanje je v celoti interaktivno spletišče, ki je na voljo v vseh 24 uradnih jezikih EU in na katerem animirani liki prikazujejo okoljski vpliv vsakodnevnih potrošniških odločitev.

Kljub temu, da so bili na ravni celotne EU določeni cilji glede recikliranja in so že bili doseženi uspehi na nekaterih področjih, so evropski odpadki še vedno izrazito premalo uporabljen vir. Študija, pripravljena za Komisijo, ocenjuje, da bi s polnim izvajanjem zakonodaje EU o odpadkih prihranili 72 milijard evrov letno, povečali letni promet sektorja EU za ravnanje z odpadki in recikliranje za 42 milijard evrov ter do leta 2020 ustvarili več kot 400 000 novih delovnih mest.

Na spletišču kampanje Budna generacija lahko obiskovalci odkrijejo vrednost odpadkov, saj prikazuje, kako jih je mogoče ponovno uporabiti, reciklirati, izmenjati in popraviti, namesto da se zavržejo. Podobna stran kampanje na omrežju Facebook državljane spodbuja, naj sprejmejo izziv in denimo zmanjšajo živilske odpadke ter porabo vode. Vsak se lahko pridruži in širi sporočilo: odpadki, ki jih ni mogoče preprečiti, lahko postanejo dragocen vir, varčevanje z viri pa pomeni varčevanje z denarjem.

Novo na Metroplay: Filip Flisar iskreno o obdobju, ko je končal kariero: "Bilo je težko …"